"W II kwartale liczba klientów internetu mobilnego wzrosła o ponad 80% wobec poprzednich trzech miesięcy. Ta dynamika powinna się utrzymać, widzimy że w lipcu się utrzymuje" - powiedział Godlewski dziennikarzom.
Netia świadczy usługi mobilnego internetu pod własną marką, ale w oparciu o infrastrukturę P4 (sieć Play).
Baza klientów internetu mobilnego Netii
Wcześniej spółka obniżyła prognozę liczby klientów stacjonarnego dostępu do internetu. Ma być ich na koniec roku 750 tys. wobec 780-800 tys. zakładanych poprzednio. Ta liczba nie obejmuje jednak abonentów pozyskanych dzięki akwizycjom.
Godlewski deklaruje, że weryfikacja prognozy wynika z mniejszego tempa wzrostu rynku. Spółka rezygnuje też z agresywnej polityki cenowej i ma walczyć o poprawę marż dzięki pozyskiwaniu klientów ofert pakietowych.

W I poł. 2011 roku spółka miała 10,13 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 29,91 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 797,47 mln zł wobec 780,68 mln zł. W samym II kwartale spółka zanotowała zysk, strata z I kwartału była wynikiem zdarzenia jednorazowego - konieczności zawiązania rezerwy w związku z niekorzystnym wyrokiem w sprawie przeciw Izbie Skarbowej. Spółka prognozuje, że w całym 2011 r. osiągnie zysk netto.











