"Liczba usług (RGU) na dzień 30 czerwca 2012 r. wyniosła 2.785.339 w porównaniu do 2.752.346 na dzień 30 czerwca 2011 r. oraz 2.793.068 na dzień 31 marca 2012 r. Wzrost usług rok-do-roku odzwierciedla wzrost liczby usług szerokopasmowych, telewizyjnych i mobilnych przy równocześnie malejącej liczbie usług głosowych. Netia zweryfikowała dzisiaj prognozę liczby usług na koniec 2012 r. z poziomu 2.900.000 do 2.750.000 usług" - czytamy w komunikacie.
W prezentacji Netia podała, że ma obecnie 904 tys. usług szerokopasmowych. Oznacza to wzrost o 26% r/r, ale licząc pro forma (czyli w stosunku do bazy obejmującej przejętą Telefonię Dialog) wyniósłby on tylko 3%. W ciągu II kw. liczba sprzedanych usług szerokopasmowych spadła o 1%.
"Niskie tempo wzrostu rynku oraz zaostrzona konkurencja cenowa, zwłaszcza w odniesieniu do usług niskomarżowych, przyczyniają się do spadku liczby nowych przyłączeń. Netia zakłada przyspieszenie tempa przyłączeń netto w II półroczu 2012 r. dzięki zaplanowanym inicjatywom ofertowym, wzrostowi efektywności sprzedaży po zintegrowaniu działów sprzedaży w ramach Nowej Netii oraz bardziej intensywnym działaniom sprzedażowym i marketingowym" - deklaruje spółka w komunikacie.

Liczba usług głosowych spadła o 3% (pro forma) w skali roku i 1% w stosunku do I kw. do 1.714 tys.
Netia ocenia, że te wyniki dają jej 14,1% w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowego internetu oraz 20% w rynku telefonii stacjonarnej.
Ponadto spółka podała, że sprzedaje 71 tys. usług telewizyjnych, co oznacza wzrost o 46% r/r (pro forma) oraz o 5% kw/kw. Wzrost zanotowano też w usługach mobilnych. Spółka sprzedaje ich 96 tys., a zatem o 61% więcej niż przed rokiem (pro forma) oraz o 5% więcej niż trzy miesiące wcześniej.
W I połowie 2012 roku spółka miała 11,17 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 10,13 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1080,75 mln zł wobec 797,47 mln zł.











