Netia: Tomasz Kot nie dyskryminuje w naszym spocie kobiet (wideo)

Netia odniosła się do skargi na spot z udziałem Tomasza Kotazłożonej w Komisji Etyki Reklamy. Autor protestu uznał stwierdzenieaktora, że "ludzie chcą zmieniać samochody i żony", zadyskryminujące wobec kobiet.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Skarga złożona w Komisji Etyki Reklamydotyczyła telewizyjnego spotu Netii z udziałem TomaszaKota. W reklamie utrzymanej w konwencji debaty politycznejaktor mówi w pewnym momencie, że "ludzie chcą zmieniać samochody iżony". Autor protestu ocenił, że takie stwierdzenie uprzedmiotawiakobiety, ponieważ jego przesłanie brzmi, że nie są one ludźmi,tylko dodatkami do mężczyzn, a więc czymś gorszym. Odbiorca uznałrównież, że wyrażone w reklamie przedmiotowe traktowanie kobietzachęca do przemocy wobec nich, a także propaguje złe wzorcespołeczne i łamie dobre obyczaje. Zdaniem autora protestuemitowanie spotu w takiej formie jest naganne.

W odpowiedzi na skargę Netia zauważyła, że w reklamie zawartejest słowo "żona", a nie "kobieta", dlatego stwierdzenie "ludziechcą zmieniać żony" w żaden sposób nie wyłącza pojęcia "żona" spodpojęcia "ludzie". Firma oceniła, że spocie nie ma jakichkolwieknawiązań do przemocy, dlatego zarzut o zachęcanie do stosowania jejwobec kobiet jest zupełnie bezpodstawny. W opinii operatoratelefonicznego reklama jest parodią politycznego bełkotu, mieszczącsię w ramach tzw. "licentia poetica" komunikacji marketingowej.Netia zwróciła też uwagę, że w kampanii reklamowej oprócz TomaszaKota i Piotra Adamczyka pojawia się kobieta - Magdalena Różczka,która odgrywa postać znacznie bardziej racjonalną i wyważoną niżbohaterowie płci męskiej.

Komisja Etyki Reklamy nie podjęła jeszczeuchwały w tej sprawie.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?