“Newsweek” śladem “Polityki” podnosi cenę do 5,90 zł

Tygodnik “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer) - od najnowszego wydania - kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż dotąd. Miesiąc wcześniej - tak samo - cenę podniosła “Polityka”.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Jak tłumaczy wydawnictwo, za podwyżką ceny “Newsweeka” stoją rosnące koszty produkcji, dystrybucji oraz sytuacja na rynku reklamy. Z danych Kantar Media wynika, że w I półroczu br. cennikowe wpływy reklamowe tytułu wyniosły 62,3 mln zł, o 7 proc. mniej niż rok wcześniej (więcej na ten temat).

- Staraliśmy się jak najdłużej utrzymać cenę na dotychczasowym poziomie, jednak ze względu na okoliczności rynkowe zdecydowaliśmy się na podwyżkę. Mamy nadzieję, że nasza decyzja spotka się ze zrozumieniem czytelników “Newsweeka” - mówi Wirtualnemedia.pl Edyta Sadowska, prezes Ringier Axel Springer Polska.

Przypomnijmy, że postulat podwyższenia cen tygodników opinii zgłosił rok temu właśnie redaktor naczelny „Newsweeka” Tomasz Lis. - Ceny czołowych tygodników opinii są zbyt niskie, ekonomicznie po prostu nie do utrzymania. Z pięciu złotych, które czytelnik płaci za „Newsweek”, „Wprost” czy „Politykę”, wydawcy „na czysto” mają jakąś złotówkę, może złotówkę z groszami - wyjaśniał wówczas Lis, postulując, by wydawcy czołowych tygodników opinii spotkali się i zawarli dżentelmeńskie porozumienie, że solidarnie podnoszą cenę swoich tytułów (więcej na ten temat).

W połowie sierpnia br. cenę z 5 zł na 5,90 zł podniosła też konkurencyjna “Polityka” (Polityka). Z danych własnych wydawnictwa wynika, że jej pierwszy numer po podwyżce sprzedał się w liczbie 135 tys. egz., a kolejny miał sprzedaż na poziomie 126 tys. egz. (w I półroczu br. średnia sprzedaż ogółem tygodnika wyniosła 125 409 ). - Nawet po podwyżce ceny sytuacja „Polityki” jest bardzo stabilna - komentował te wyniki Piotr Zmelonek, szef pionu wydawniczego „Polityki” (dowiedz się więcej).

Wcześniej, bo od początku lipca br. z 3,90 zł na 4,95 zł została podniesiona tygodnika “W Sieci” (Fratria). Wydawca podwyżkę powiązał z poszerzeniem objętości pisma o 16 stron, na których początkowo drukowano dodatki tematyczne, a od września br. dodatek kulturalny z programem telewizyjnym (więcej na ten temat).

W tym roku ceny podniosły też dwa inne tygodniki opinii. Lider sprzedaży ogółem w segmencie, czyli “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej Gość Niedzielny), zdrożał pod koniec stycznia br. i obecnie kosztuje 4,50 zł (wcześniej 4 zł). Natomiast z początkiem maja br. z 3,90 zł do 4,90 zł podniesiona została cena „Uważam Rze” (Gremi Media).

Z danych ZKDP średnia sprzedaż ogółem “Newsweeka” wyniosła 124 467 egz., po wzroście o 11,03 proc. (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online