Neymar oskarżony o gwałt. Mastercard wstrzymuje kampanię z jego udziałem, Nike na razie nie

Mastercard wstrzymał kampanię reklamową z udziałem brazylijskiego piłkarza Neymara, a Nike przygląda się sytuacji po tym, jak zawodnik został oskarżony o gwałt.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Neymar został oskarżony o gwałt przez Najila Trindade Mendes de Souza, która zgłosiła się z tym do policji w Sao Paulo. I chociaż piłkarz zaprzeczył tym doniesieniom, to firma Mastercard postanowiła zawiesić nie tylko aktywacje z jego udziałem, ale całe działania reklamowe dotyczące Copa America. Poinformowała największe brazylijskie gazety, że działania reklamowe zostały zawieszone do czasu wyjaśnienia całej sytuacji.

Piłkarz był też bohaterem kampanii , którą Mastercard rozpoczął na początku maja br. pod hasłem „”The Red Ball”. Obok niego w spotach pojawił się też Messi, a działania reklamowe miały zasięg globalny i obejmowały 45 rynków.

Z kolei firma Nike, w której reklamach nawiązujących do pucharu świata kobiet pojawił się Neymar, wydała oświadczenie, w którym poinformowała, że na razie nie wstrzymuje aktywności z udziałem Brazylijczyka, ale przygląda się sytuacji. „Jesteśmy bardzo zaniepokojeni niedawnymi zarzutami i będziemy nadal ściśle monitorować sytuację” - poinformował Nike.

Neymar jest popularny wśród reklamodawców. Jest twarzą ponad 27 różnych marek. Występował m.in. w reklamach Beats By Dr. Dre i Oreo.

Rzecznicy McDonald’s i Procter&Gamble, w reklamach których Neymar pojawił się w ub.r., przekazali z kolei, że ich umowy reklamowe z tym piłkarzem już wygasły.

Przypomnijmy, że podobnie zachowywali się marketerzy na początku tego roku, gdy pojawiły się doniesienia o oskarżeniach Cristiano Ronaldo o gwałt.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele