Nickelodeon i TVP ABC na czele stacji dziecięcych, TVN liderem wśród dzieci w wieku 4-12 lat

W marcu 2016 roku pozycję lidera oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych ex aequo zajęły Nickelodeon i TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat JimJam, a najwięcej stracił teleTOON+.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Nickelodeon i TVP ABC na czele stacji dziecięcych, TVN liderem wśród dzieci w wieku 4-12 lat
fot. Shutterstock.com

Średni udział liderujących kanałów: Nickelodeon i TVP ABC w marcu 2016 roku wyniósł 0,78 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

W porównaniu do marca 2015 roku wynik Nickelodeon zwiększył się o 4 proc., a stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego. Z kolei udział TVP ABC zmalał o 4,88 proc., kanał ten był liderem rok wcześniej.

Ex aequo drugie miejsce ze średnim udziałem na poziomie 0,55 proc., zajęły dwie stacje: Cartoon Network, który awansował z miejsca czwartego (wynik tej anteny w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 5,17 proc.) i Disney Junior (w dół o 11,29 proc.).

Największym wzrostem udziału, wynoszącym 46,67 proc., pochwalić się mogła stacja Polsat JimJam, której udział poszedł do góry do 0,22 proc. (kanał ten awansował z miejsca 12. na 8.).Z kolei największy spadek odnotował teleTOON+, który w zestawieniu był ostatni. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się bowiem o 41,67 proc. do 0,07 proc. udziału.

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w 2015 roku należało do TVN. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem marca 2015 roku zwiększył się o 1,11 proc. i wyniósł 10,03 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polo-tv-zwieksza-przewage-nad-eska-tv-to-tv-o-86-proc-w-dol ##

Na drugim miejscu uplasował się Polsat, którego udział wzrósł o 6,35 proc. i wyniósł 9,55 proc.  Trzecie miejsce (po awansie z piątego) zajął kanał Puls 2, zyskujący 32,85 proc. do 7,36 proc. To naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.

Oczko niżej znalazł się Nickelodeon, który spadł z miejsca trzeciego - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział jednak wzrósł o 6,14 proc. do 6,57 proc.

Pierwszą piątkę, po spadku z czwartej lokaty, uzupełnia stacja TVP ABC. Kanał ten zanotował stratę udziału o 17,05 proc. do 5,01 proc.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,87 proc. udziału; w dół o 9,48 proc.), Nick Jr (4,52 proc. udziału; do góry o 97,38 proc.) i Disney Junior (3,50 proc.; - 22,39 proc.).

Warto dodać, że w top 25 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"