"Nie patrz w górę" świątecznym hitem na Netfliksie

Na platformie streamingowej Netflix "Nie patrz w górę" zadebiutował w Wigilię. Przez trzy dni zdążyło go jednak obejrzeć tylu widzów, że film Adama McKaya z Leonardo DiCaprio oraz Jennifer Lawrence w rolach głównych stał się zdecydowanym hitem. Wśród seriali kolejny tydzień z rzędu prym wiedzie drugi sezon "Wiedźmina".

ram
ram
Udostępnij artykuł:
"Nie patrz w górę" świątecznym hitem na Netfliksie

Zasada jest prosta: jeśli dziś wtorek, to znaczy, że późnym wieczorem platforma Netflix dzieli się swoimi wynikami. Serwis streamingowy publikuje tego dnia najnowsze zestawienia najchętniej oglądanych produkcji, zarówno na całym świecie, jak i z podziałem na poszczególne kraje. Można to sprawdzić na uruchomionej w listopadzie witrynie internetowej - top10.netflix.com.

Kolejne notowania Top 10 opierają się na łącznej liczbie godzin danego tytułu obejrzanych przez użytkowników na całym świecie. Nowa metodologia zastępuje poprzedni model pomiaru oglądalności, który sumował liczbę kont, z których oglądano wybrany film czy serial przez co najmniej dwie minuty w ciągu pierwszych 28 dni od premiery na platformie Netflix.

Serwis co tydzień publikuje po cztery zestawienia: listy dziesięciu najlepszych filmów i seriali - po dwie osobno dla produkcji w języku angielskim i nieanglojęzycznych. Netflix pokazuje również lokalne zestawienia Top 10 dla ponad 90 krajów, w tym Polski. Platforma zapowiedziała, że każdy sezon serialu będzie mierzony osobno, co oznacza, że ​​na cotygodniowej liście Top 10 może pojawić się więcej niż jeden sezon popularnej serii Netfliksa.

"Nie patrz w górę" i długo, długo nic

W ostatnim, świątecznym tygodniu (20-26 grudnia) hitem wśród wszystkich widzów Netfliksa okazał się film "Nie patrz w górę" Adama McKaya z Leonardo DiCaprio oraz Jennifer Lawrence w rolach głównych. Wcielają się oni w dwójkę astronomów, którzy szturmują media, aby ostrzec ludzkość przed zmierzającą w stronę Ziemi zabójczą kometą. Problem w tym, że mało kogo to obchodzi. Film od premiery (w kinach - 10 grudnia, na Netfliksie - 24 grudnia) zbiera świetne recenzje krytyków i widzów. Widać, że wielu już go widziało. Z danych udostępnionych przez platformę streamingową wynika, że jej użytkownicy na całym świecie spędzili łącznie ponad 111 mln godzin, oglądając "Nie patrz w górę" w ostatnim tygodniu.

Na miejscu drugim wśród filmów anglojęzycznych jest "Niewybaczalne" z Sandrą Bullock w roli głównej. Dramat o losach byłej więźniarki, która próbuje się odnaleźć w nowej rzeczywistości, miał swoją premierę w serwisie 24 listopada. Od początku w zestawieniu zajmował miejsce pierwsze. Po dwóch tygodniach bycia na szczycie spada o jedno miejsce. W świątecznym tygodniu widzowie spędzili przy nim w sumie 26,6 mln godzin. Niemal tyle samo czasu (26,59 mln godzin) notuje film z miejsca trzeciego: "Szybcy i wściekli: Hobbs i Shaw".

grafika

Wśród filmów nieanglojęzycznych pierwsze pięć miejsc to same nowości w zestawieniu. Najchętniej oglądano francuski film dla całych rodzin "Wiki i jej sekret" o ośmioletniej dziewczynce, która wraz z tatą, po śmierci mamy, przenosi się w góry. Tam w prezencie od miejscowego stróża przyrody dostaje wilcze szczenię i postanawia je wychowywać. Kolejne dwa filmy w zestawieniu to świąteczne kino. Na miejscu drugim jest meksykańska komedia "Święta u zgrzędów", a podium zamyka hiszpańska komedia "Z dala od świąt".

grafika

W gronie anglojęzycznych seriali Netfliksa na całym świecie numerem jeden - drugi tydzień z rzędu, co pewnie nie będzie niespodzianką - jest długo wyczekiwana premiera drugiego sezonu "Wiedźmina". Adaptacja prozy Andrzeja Sapkowskiego z kolejną odsłoną zadebiutowała na platformie streamingowej 17 grudnia. Pewnie dlatego na miejscu trzecim również jest ten sam tytuł, ale z pierwszym sezonem. To być może chęć przypomnienia sobie o tym, co działo się w poprzednich odcinkach sprawiła, że tak wysoko w zestawieniu jest seria z 2019 r. Na podium mieści się jeszcze (na miejscu drugim) debiutujący na platformie drugi sezon serialu "Emily w Paryżu".

grafika

Jeśli chodzi o nieanglojęzyczne seriale kolejny tydzień z rzędu najchętniej oglądano na świecie piąty sezon hiszpańskiego "Domu z papieru", dalej jest kolumbijska telenowela "Królowa flow", a trzecie miejsce zajmuje debiutująca w zestawieniu kolejna produkcja z Korei Południowej (po "Squid Game" czy "Hellbound") thriller science-fiction "The Silent Sea".

grafika

Ulubione filmy i seriale na polskim Netfliksie

A co najchętniej oglądają polscy widzowie Netfliksa? Okazuje się, że niemal to samo, co znajduje się w pierwszej trójce globalnego zestawienia. Bo najwięcej czasu poświęcono na film "Nie patrz w górę" Adama McKaya. Na drugim miejscu jest dramat "Niewybaczalne" z Sandrą Bullock. A podium zamyka australijska animowana komputerowo komedia przygodowa "Dzika ekipa", która premierę miała 2 grudnia.

grafika

Z danych Netfliksa wynika, że w przypadku seriali Polacy w ostatnim tygodniu dokonywali identycznych wyborów, co widzowie na całym świecie. Pierwsza trójka jest identyczna. Czyli miejsce pierwsze i trzecie należą do "Wiedźmina" - sezon drugi jest na miejscu pierwszym, a poprzednia seria - na pozycji trzeciej. Z kolei drugi sezon amerykańskiej produkcji "Emily w Paryżu" Darrena Stara znalazł się na miejscu drugim. Nadal najdłużej w pierwszej dziesiątce utrzymuje się kanadyjski serial animowany "Psi Patrol". W polskim Top10 znalazły się aż trzy serie tego tytułu (sezon szósty - na miejscu szóstym, sezon piąty - na siódmym, a sezon pierwszy - na ósmym).

grafika

Netflix to największa platforma streamingowa na świecie, która ma 213,6 mln subskrybentów. W listopadzie br. serwis w Polsce osiągnął rekordowe wyniki. Odwiedziło go 13 mln internautów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online