Wydawca „Nie” ze spadkiem wpływów i 1,44 mln zł straty. Tygodnik sprzedaje się w 25 tys. egz.

W ub.r. firma Urma wydająca tygodnik „Nie” zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 3,9 proc. do 3,7 mln zł oraz 1,44 mln zł straty netto. Pismo sprzedawało się średnio w 25 tys. egz. przy trzykrotnie wyższym nakładzie. Miało jedynie 8,1 tys. zł ze sprzedaży reklam - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Jak podała Urma w sprawozdaniu złożonym w KRS, zdecydowana większość jej wpływów pochodzi ze sprzedaży papierowej wersji tego tygodnika. Zmalały one z 3,8 mln zł w 2017 roku do 3,63 mln zł w ub.r.

Wpływy z e-wydań „Nie” wzrosły natomiast z 47 do 55,8 tys. zł, z dostępu do archiwum pisma nie zmieniły się (1,8 tys. zł), a ze sprzedaży oferty reklamowej zwiększyły się z 3,5 do 8,1 tys. zł.

grafika

25 tys. egz. średniej sprzedaży „Nie” przy 76 tys. egz. nakładu

W sprawozdaniu z działalności stwierdzono, że w ub.r. łączna sprzedaż „Nie” wyniosła 1,25 mln egz. (80 tys. mniej niż w 2017 roku) przy nakładzie w wysokości 3,8 mln egz. Dzieląc to na 50 numerów tygodnika opublikowanych w ub.r., wychodzi 76 tys. egz. średniego nakładu i 25 tys. egz. przeciętnej sprzedaży.

- W roku 2018 nadal najwięcej sprzedawały tygodnik „Nie” firmy Kolporter i Ruch. Poza dwoma największymi kolporterami, tygodnik „Nie” sprzedawany jest w sieciach Garmond, Pol-Perfect i Polskapressse. Tygodnik „Nie” sprzedawany jest także do USA i Kanady - opisano. Zaznaczono, że „Nie” jest drukowane na papierze sprowadzanym od fińskiego koncernu UPM Sales.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-tygodnikow-opinii-i-kwartal-2019-gazeta-polska-sieci,7171071666047105a ##

Koszty operacyjne firmy zmalały w skali roku z 4,96 do 4,69 mln zł, czyli o 5,3 proc. Wydatki na wynagrodzenia wzrosły minimalnie - z 2,15 do 2,16 mln zł. W spółce było zatrudnionych 14 pracowników: po siedem osób w redakcji i dziale administracyjnym.

Z kolei wydatki na usługi obce zmniejszyły się z 1,43 do 1,25 mln zł, na amortyzację środków trwałych - ze 148,6 do 90,5 tys. zł, na zużycie materiałów i energii - z 773,8 do 744,8 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - ze 120,3 do 109,7 tys. zł.

grafika

535 tys. odpisu na należności, zapowiedź oszczędności

Strata Urmy ze sprzedaży zmniejszyła się z 1,11 mln zł w 2017 roku do 994 tys. zł w ub.r. Pozostałe wpływy operacyjne firmy zmalały z 4,52 mln zł do 19,1 tys., a pozostałe koszty operacyjne wzrosły z 28 do 535,2 tys. zł.

W 2017 roku pozostałe przychody spółki były tak duże dzięki sprzedaży niefinansowych aktywów trwałych (m.in. budynków za 1,49 mln zł), natomiast w ub.r. główną część pozostałych kosztów stanowił odpis aktualizacyjny należność zagrożoną nieściągalnością (w sprawozdaniu nie podano, czy chodzi o należność od Ruchu).

Przychody finansowe firmy wyniosły w ub.r. 84,3 tys. zł (wobec 46,4 tys. zł rok wcześniej), a koszty finansowe zmalały z 1,9 tys. zł prawie do zera.

Wynik brutto wydawcy „Nie” pogorszył się w skali roku z 3,43 mln zł zysku do 1,42 mln zł straty, natomiast wynik netto - z 2,78 mln zł zysku do 1,44 mln zł straty.

Zarząd Urmy w sprawozdaniu zapowiedział, że w br. „w celu poprawy wyniku na działalności podstawowej zostały podjęte kroki w kierunku obniżenia kosztów działalności”.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu