Nielsen rozpoczął pomiar Digital Ad Ratings w Polsce 1 czerwca dwa miesiące po tym, jak zapowiedział jego wprowadzenie. Jest to narzędzie, które umożliwia pomiar widowni internetowych kampanii reklamowych, bez względu na urządzenie, na którym emitowana jest kampania.
Jak podaje Nielsen Audience Measurement, łącząc zagregowane, anonimowe informacje z największej na świecie bazy demograficznych danych użytkowników internetu należącej do firmy zewnętrznej oraz autorskiej metodzie kalibracji danych, Digital Ad Ratings udostępnia rynkowi bardzo dokładną metodę pomiaru internetowych kampanii reklamowych i umożliwia bezpośrednie porównanie wyników kampanii internetowych i telewizyjnych używając tych samych wskaźników. Domy mediowe, agencje reklamowe i wydawcy uzyskują na bieżąco informacje o zasięgu, częstotliwości, GRP, a także dane demograficzne o widzach (takie jak wiek i płeć), dzięki czemu mają możliwość natychmiastowej oceny wyników i optymalizacji swojej kampanii także w trakcie jej trwania.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pbi-i-gemius-o-nowym-badaniu-polskiego-internetu-wkrotce-obejmie-aplikacje-mobilne-i-audio-wideo ##
- Rozwijające się technologie umożliwiają oglądanie treści video online gdziekolwiek i kiedykolwiek chcemy. W rezultacie zwiększa się potencjał video online jako platformy reklamowej. Niemniej jednak wyzwanie stanowi właściwy pomiar kampanii video emitowanych online, a tym bardziej łączenie ich z danymi telewizyjnymi (GRP, zasięg). Nielsen Digital Ad Ratings wychodzi naprzeciw oczekiwaniom polskiego rynku i stwarza możliwość uzyskania oczekiwanych parametrów kampanii video w internecie - mówi Michał Buszko, global video associate director w MediaComie.
Nielsen Audience Measurement wyjaśnia, że udostępnienie Digital Ad Ratings przybliża instytut do wprowadzenia pomiaru Total Ad Ratings, którego celem jest dostarczanie zintegrowanych danych dotyczących reklamy telewizyjnej i online.

Jednocześnie Nielsen kontynuuje prace nad rozwiązaniem Total Audience, które dostarczy rynkowi dane o zduplikowanej i niezduplikowanej widowni wszystkich treści video, zarówno reklam jak i programów, niezależnie na jakim urządzeniu są emitowane: telewizor, komputer, urządzenia mobilne. Takie rozwiązanie stworzy rynkowi możliwość analiz ramówek i pomiaru kampanii reklamowych z większą dokładnością i skutecznością.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/konsultacje-o-badaniach-ogladalnosci-oceniane-jako-dalsza-presja-tvp-na-nielsena-tns-millward-brown-i-arc-nie-wezma-udzialu ##
- Pracujemy nad wprowadzeniem pomiaru Nielsen Total Audience, który będzie uwzględniał wszystkie treści video i robimy duże postępy. Rozwój naszego flagowego cyfrowego produktu Digital Ad Ratings, który mierzy kampanie na urządzeniach mobilnych, był przyczynkiem do wzrostu wydatków na reklamę na rynkach gdzie ten pomiar jest obecny - mówi Steve Hasker, chief operating officer w Nielsen.

Do końca br. Digital Ad Ratings dostępny będzie w sumie na 25 rynkach na świecie.











