Nielsen zgadza się na audyt panelu w Polsce. Firma zaproponuje TVP rozwiązania do pomiaru widowni VoD.tvp.pl

Firma badawcza AGB Nielsen zgodziła się na przeprowadzenie audytu rozproszenia geograficznego panelu telemetrycznego w Polsce. - Telewizja Polska jest dla nas jednym z kluczowych klientów, dlatego doceniamy jej udział w tym procesie - tłumaczy Roberto Pedretti, dyrektor generalny Nielsena na Europę Środkową, Wschodnią i Turcję.

Łukasz Brzezicki
Łukasz Brzezicki
Udostępnij artykuł:
Nielsen zgadza się na audyt panelu w Polsce. Firma zaproponuje TVP rozwiązania do pomiaru widowni VoD.tvp.pl
Jacek Kurski i Roberto Pedretti, fot. TVP

W piątek informowaliśmy, że prezes TVP Jacek Kurski i przedstawiciele władz AGB Nielsen pod przewodnictwem Roberto Pedrettiego, szefa Nielsena na Europę Środkową, Wschodnią i Turcję, spotkali się w Warszawie i omawiali zastrzeżenia co do jakości badania Nielsena w Polsce, podnoszone przez TVP.

TVP i AGB Nielsen są członkami Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Polska, które dokona wyboru międzynarodowego audytora. Zajmie się ona oceną zgodności rozproszenia geograficznego panelu telemetrycznego Nielsena zgodnie z międzynarodowymi standardami pomiaru telewizji.

- Zatrudnimy uznanych międzynarodowych ekspertów, legitymujących się doświadczeniem w przeprowadzaniu tego typu audytów, aby zweryfikowali standard i jakość stosowanego obecnie pomiaru TV. Tego typu audyty są integralną częścią funkcjonowania pomiaru telewizji na całym świecie - mówi Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska.

Strony rozpoczęły ponadto rozmowy na temat przyszłej współpracy Nielsena i TVP w obszarze digital. Na początku na platformie VoD.tvp.pl przeprowadzone zostaną testy DAR (Digital Ad Ratings) - jest to rozwiązanie Nielsena umożliwiające pomiar widowni internetowych kampanii reklamowych. Konkretne produkty zostaną zaproponowane TVP w listopadzie.

- Szanujemy i cenimy IAA za pracę, jaką wykonuje na rzecz branży, doceniając też zaangażowanie stowarzyszenia w znalezienie rozwiązania obecnej sytuacji. TVP jest dla nas jednym z kluczowych klientów, dlatego doceniamy jej udział w tym procesie. Nielsen jest regularnie audytowany w Polsce oraz w innych krajach, w których działa na całym świecie. Wierzymy, że rezultaty audytu potwierdzą jakość naszego panelu i poświadczą, że nasze dane dotyczące oglądalności są w pełni reprezentatywne dla populacji Polski - tłumaczy Roberto Pedretti, szef Nielsena na Europę Środkową, Wschodnią i Turcję.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, Nielsen International, interweniował u kierownictwa firmy Nielsen Audience Measurement, dokonującej badania telemetryczne w Polsce, która odmawiała przekazania Telewizji Polskiej kodów pocztowych panelistów.

- Cieszę się ze spotkania, które odbyłem z międzynarodowym zarządem firmy Nielsen i z zapowiedzi podjęcia działań, które wypracowaliśmy. Wierzę, że jest to krok we właściwą stronę, który spowoduje lepsze dostosowanie badań do specyfiki polskiego rynku oraz w przyszłości ułatwi domom mediowym i reklamodawcom lepsze konstruowanie media planów i budżetów reklamowych. Doceniam także jakość produktów Nielsena - wyjaśnia Jacek Kurski, prezes TVP.

Przypomnijmy, że Kurski zaczął kwestionować wiarygodność badania realizowanego przez Nielsen już na początku swojej prezesury. W kwietniu na posiedzeniu sejmowej komisji kultury i środków przekazu tłumaczył, że niższe wyniki oglądalności części kanałów i programów TVP są związane ze specyfiką badania telemetrycznego, realizowanego przez Nielsen Audience Measurement.

Jednak przede wszystkim Jacek Kurski krytykował zbyt małą liczbę (około 2 tys.) i niereprezentatywne dla całego społeczeństwa rozmieszczenie gospodarstw domowych wchodzących w skład panelu badawczego. W „Wiadomosciach” TVP1 emitowano materiały w krytycznym świetle opisujące działalność AGB Nielsen.

W połowie kwietnia br. TVP zwróciła się do Nielsena o przekazanie kodów pocztowych osób uczestniczących w panelu badawczym. Pracownia nie zgodziła się, za to udostępniła dokładną strukturę panelu z danymi takimi jak podział na województwa, wielkość miejscowości czy ilość wyodrębnionych miejscowości w danym województwie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Łukasz Brzezicki
Autor artykułu:
Łukasz Brzezicki
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję