Zaskakująca reklama AI. Smok w studiu "Tańca z Gwiazdami"

Niemiecki RTL to pierwszy nadawca telewizyjny w Niemczech, który wyemitował spot stworzony przez generatywną sztuczną inteligencję. Podczas programu „Let's Dance”, czyli tamtejszej wersji “Tańca z Gwiazdami”, na parkiecie w studiu „wylądował” wygenerowany przez AI smok. To promocja filmu Universal Pictures „Jak wytresować smoka”.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Zaskakująca reklama AI. Smok w studiu "Tańca z Gwiazdami"
Smok w studiu programu RTL

Smok w studiu telewizyjnym to element kampanii reklamowej towarzyszącej premierze produkcji, która trafi do niemieckich kin 12 czerwca (do polskich 13 czerwca). To hybrydowa forma reklamy, która łączy autentyczną scenografię programu telewizyjnego z fikcyjną postacią.

„Otwieramy nowy rozdział”

Spot przekształcający studio tanecznego programu telewizyjnego w smoczą arenę przygotowało należące do RTL Group biuro reklamy Ad Alliance we współpracy z Universal Pictures. Smok „Szczerbatek” został bowiem stworzy przez tradycyjnych twórców. AI „umieściło” go jedynie na parkiecie.

Chcieliśmy nie tylko zareklamować się, ale podkreślić wysokiej jakości efekty specjalne serii i przyciągnąć uwagę. Jesteśmy zachwyceni rozwiązaniem Ad Alliance, polegającym na wykorzystaniu po raz pierwszy specjalnego formularza reklamowego stworzonego przez sztuczną inteligencję. Otwieramy nowy rozdział –powiedziała Katja Uhrig, szefowa marketingu w Universal Pictures International Germany.

Należące do niemieckiego RTL biuro reklamy zauważa, że rozwiązanie może być atrakcyjnym sposobem na promocję także dla innych nadawców. Można szybko i tanio „dodać” dodatkowe elementy czy postacie do scenografii dowolnego programu telewizyjnego.  

Ta reklama pokazuje, jak AI może być wykorzystana jako kreatywne narzędzie do tworzenia nowych przestrzeni dla marek. To ekonomiczne rozwiązanie, ale wysokiej jakości oraz dostosowane do indywidualnych potrzeb – powiedział Lars-Eric Mann z zarządu Ad Alliance.

Dodatkowe możliwości przyniesie DAI, czyli technologia dynamicznej podmiany reklam.  Nie tylko w przypadku tradycyjnych stacji telewizyjnych, jak RTL, ale także serwisów streamingowych.  Netflix na rynkach, gdzie ma pakiety z reklamy, już oferuje możliwość modyfikacji treści, aby w popularnych filmach czy serialach umieszczać przy pomocy AI promowane przedmioty.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce