Nietypowa kampania Pegasus Public Relations

Czy jest możliwe wykreowanie marki w mediach bez inwestycji w działania reklamowe?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Czy można sprawić, aby wzrosło zainteresowanie Klientów oraz mediów produktami postrzeganymi jako lokalne? Jak wprowadzić markę do mediów bez żadnych nakładów na reklamę, a w szczególności w sytuacji, gdy konkurencja prowadzi działania reklamowe na szeroką skalę? Mimo iż panuje opinia, że w dzisiejszych realiach rynkowych media w pierwszej kolejności publikują informacje na temat firm będących ich reklamodawcami, Agencja Pegasus Public Relations przeprowadziła kampanię public relations dla firmy OSM Piątnica, której wynikiem było uzyskanie w ciągu roku współpracy ponad 300 publikacji w prasie i Internecie na temat firmy oraz jej produktów. OSM Piątnica jest jedną z większych spółdzielni mleczarskich w Polsce o rocznych przychodach rzędu 150 mln PLN. Specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości świeżych wyrobów nabiałowych. Firma jest liderem w produkcji śmietan oraz Serka Wiejskiego. Na rynku mleczarskim OSM Piątnica konkuruje z wieloma znanymi firmami takimi jak - Danone, Hochland, Mlekpol czy Zott. Przed rozpoczęciem współpracy z Pegasus Public Relations zakład zanotował spadek sprzedaży w wyniku zmiany opakowań i zmniejszonej rozpoznawalności marki. Obecność i wchodzenie na rynek zachodnich koncernów mleczarskich o bardziej rozbudowanej ofercie produktowej i wysokich nakładach na reklamę była zagrożeniem podczas realizacji kampanii public relations. Przy jednoczesnym braku działań reklamowych ze strony OSM Piątnica, mogło to dawać konkurencji pierwszeństwo w publikowanych materiałach w mediach. Dodatkowo, na początku kampanii niewielka grupa dziennikarzy kojarzyła mleczarnię Piątnica z jej produktami, co mogło wywołać postrzeganie przedsiębiorstwa jako firmy działającej lokalnie. Natomiast mała liczba nowości produktowych wprowadzanych na rynek w trakcie kampanii mogła spowodować niechęć dziennikarzy do zamieszczania publikacji o produktach, które są oferowane przez OSM Piątnica od wielu lat.

Po roku współpracy Agencji Pegasus Public Relations i OSM Piątnica, firma zanotowała wzrost sprzedaży śmietan i Serka Wiejskiego.

Celem przeprowadzonej przez Agencję Pegasus kampanii public relations było zbudowanie wizerunku OSM Piątnica jako polskiego producenta działającego zgodnie z najwyższymi standardami UE oraz pokazanie mleczarni jako firmy stale rozwijającej się, z rosnącą pozycją wśród przedsiębiorstw tego typu obecnych na polskim rynku. Agencja miała za zadanie także zbudowanie świadomości marki i utrzymanie zainteresowania nią poprzez wprowadzenie marki OSM Piątnica do mediów tematycznych (pisma kobiece, kulinarne, handlowe i rolnicze) oraz ogólno tematycznych. Jednym z celów kampanii było również poinformowanie grup docelowych o zmianie opakowań i zapoznanie konsumentów z całą oferta produktową firmy.

Agencja Pegasus podzieliła prowadzone działania na kampanię korporacyjną oraz produktową. Podczas kampanii korporacyjnej Pegasus Public Relations prowadził działania mające na celu edukowanie na temat Unii Europejskiej - Agencja przygotowała informacje ukazujące OSM Piątnicę jako zakład, który jest przygotowany na wejście do Unii, dla którego akcesja jest możliwością rozwoju. Dodatkowo, Agencja przygotowała cykl informacji o rozwoju firmy, ukazujący mleczarnię jako przedsiębiorstwo wyprzedzające konkurencję pod względem ilości zdobytych certyfikatów. Aby zbudować pozytywny wizerunek OSM Piątnica w mediach, Agencja zorganizowała wywiady w mediach ogólnopolskich, handlowych, branżowych oraz kreowała wizerunek osób związanych z mleczarnią. Pegasus Public Relations przygotował także informacje o rozwoju firmy. W tym celu wykorzystany został fakt zdobycia kolejnego certyfikatu ISO. Agencja przygotowała cykl materiałów opisujących poszczególne etapy jego zdobywania. W materiałach prasowych Pegasus Public Relations podkreślał rolę mleczarni w kwestii ochrony środowiska naturalnego oraz zwiększającą się konkurencyjność Piątnicy. Dodatkowo, Agencja poinformowała media o nowej stronie internetowej mleczarni oraz o kolejnym rekordzie firmy w produkcji Serka Wiejskiego.

Podczas prowadzenia kampanii produktowej w związku z małą liczbą nowości, Pegasus Public Relations wprowadził do mediów mleczarnię dzięki wysyłce materiałów prasowych dostosowanych tematycznie do aktualnych problemów poruszanych przez redakcje np. "Kefir najlepszy na letnie upały" w lipcu, "Twój Smak z czosnkiem na zimę" w grudniu. Podczas trwania kampanii Agencja dołączała do materiałów prasowych również pełne informacje o produkcie i jego cenie. W związku z mocną pozycją konkurencji w mediach, Pegasus inicjował działania mające na celu wyróżnienie produktów Piątnicy na tle konkurencji przez np. ciekawą formę materiałów prasowych czy cykl spotkań "Spotkania truskawkowe z dziennikarzami" na temat Serka Wiejskiego z truskawkami. Dodatkowym wsparciem kampanii produktowej było przygotowanie cyklu edukacyjnego. Agencja przygotowała informacje o właściwościach nabiału oraz wskazówki dotyczące właściwego przechowywania produktów nabiałowych w lodówce.   Aby poinformować grupy docelowe o zmianie opakowań i zapoznać konsumentów z całą ofertą produktową mleczarni Agencja przygotowała informację przedstawiającą strategię zmiany opakowań na przykładzie sztandarowego produktu OSM Piątnicy - Serka Wiejskiego. W materiale została także przedstawiona historia opakowań, tak, aby klient mógł z łatwością rozpoznać nowe opakowania. Pegasus Public Relations wysyłał także wybranym dziennikarzom informacje prasowe wraz z kreatywnymi dodatkami. Ponadto informacja wzbogacona była dodatkowymi materiałami o właściwościach leczniczych miodu. Agencja położyła również nacisk na indywidualną współpracę z prasą - przez budowanie informacji prasowych ściśle dostosowanych do ich potrzeb, pomoc w uzyskiwaniu dodatkowych informacji na temat produktów OSM Piątnicy, systematyczny kontakt telefoniczny oraz indywidualne spotkania. 

W wyniku działań Agencji ukazało się w prasie i Internecie ponad 300 bezpłatnych publikacji o mleczarni Piątnica oraz jej produktach. Po roku współpracy nastąpił wzrost sprzedaży śmietan i Serka Wiejskiego, do którego Agencja przyczyniła się w największym stopniu. W tym samym okresie firma nie prowadziła żadnych działań reklamowych. W wyniku indywidualnego podejścia udało się zbudować wśród dziennikarzy wizerunek mleczarni jako firmy, dla której akcesja do Unii Europejskiej jest możliwością rozwoju. W drugim półroczu współpracy dzięki działaniom Pegasus Public Relations prawie we wszystkich informacjach korporacyjnych ukazały się publikacje z wypowiedziami osób reprezentujących OSM Piątnicę. Poprzez edukację w mediach zbudowano wizerunek przedstawicieli OSM Piątnicy jako specjalistów ds. żywienia. Agencja doprowadziła jednocześnie do przedstawiania OSM Piątnica jako jednego z liderów branży mleczarskiej w redakcyjnych materiałach tematycznych oraz do coraz częstszego ukazywania się bezpłatnych publikacji w najważniejszych tytułach gospodarczo - finansowych i prawnych (Puls Biznesu, Gazeta Prawna, Profit). Natomiast publikacje w prasie kolorowej rozpoczęły się ukazywać w coraz bardziej prestiżowych magazynach w towarzystwie marek międzynarodowych koncernów oraz zaczęły konkurować z reklamami innych mleczarni. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online