Niezależne media tworzą wspólną platformę, by konkurować z gigantami

Niezależne media we Francji stworzyły platformę La Presse Libre, oferującą wspólny dostęp subskrypcyjny do ich treści. W ten sposób chcą konkurować z internetowymi gigantami.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Niezależne media tworzą wspólną platformę, by konkurować z gigantami
La Presse Libre

Francuskie niezależne media wprowadzają nowe rozwiązanie, mające na celu konkurowanie z potentatami internetowymi. Platforma La Presse Libre umożliwia dostęp do treści kilku mediów za pomocą jednej subskrypcji. Jak podaje serwis The Fix, projekt ten ma na celu wzmocnienie pozycji mniejszych wydawnictw na lokalnym rynku.

Do projektu dołączyło osiem francuskich redakcji – Arrêt sur images, Médiacités, Next, Politis , Reflets , Rue89 Bordeaux , Rue89 Lyon i Rue89 Strasbourg. Ich platforma zapewnia dostęp do treści tych mediów w cenie 19,90 euro miesięcznie. Każdego dnia subskrybentom proponowany jest wybór artykułów.

Nowe rozwiązanie we Francji

Po 30 dniach od uruchomienia La Presse Libre zyskała 2,5 tys. subskrybentów. Planowane jest dołączenie kolejnych mediów do projektu.

– Platforma nie jest po prostu kolejnym medium, jest to swego rodzaju okno do odkrywania innych mediów, dostępne w ramach tej samej subskrypcji, pozwalające użytkownikom na bezproblemowe przełączanie się między nimi – przekazał Jean-Marie Leforestier, szef projektu. Temu ma służyć m.in. stworzona wspólna wyszukiwarka.

Leforestier dodał, że celem jest zbudowanie platformy, która do końca 2027 roku dotrze do co najmniej 10 tys. subskrybentów.

Decyzja o powołaniu wspólnej platformy wynika z potrzeby zacieśnienia współpracy między mniejszymi podmiotami. W dobie dominacji gigantów internetowych, media te szukają sposobu na zdobycie większych zasięgów i generowanie większych przychodów. Wcześniejsze próby indywidualnego działania nie przynosiły oczekiwanych rezultatów, co skłoniło do zacieśnienia współpracy.

To kolejna nowość na rynku medialnym we Francji. Kilka miesięcy temu opisywaliśmy, że Netflix i należące do Amazona Prime Video zdecydowały się na współpracę z tradycyjnymi nadawcami w tym kraju.

Warto przypomnieć, że w Polsce w przeszłości działała platforma Piano Media, pozwalająca na dostęp do treści z 42 polskich stronach internetowych - należących do Agory, Muratora, Polskapresse, Mediów Regionalnych, Ringier Axel Springer Polska, Edytora czy Polskiego Radia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele