Noctiluca nie zwalnia tempa. Spółka pozyskała kolejne 3,5 mln zł w ramach rundy pre-IPO

Noctiluca, dynamicznie rozwijająca się spółka technologiczna z branży wyświetlaczy, w związku ze stale wzrastającą liczbę partnerów i realizowanych projektów dokonała skokowego wzrostu w ostatnim półroczu. Spółka otworzyła własny dział B+R w Korei, zwiększyła 5-krotnie moce produkcyjne toruńskiego laboratorium, zacieśniła współpracę z najważniejszymi instytutami badawczymi z Niemiec (KIT i FEP), zaczęła realizować projekt z ITRI tj. najważniejszą agencją rozwoju wysokich technologii i przemysłu na Tajwanie oraz podpisała umowę MTA z Japońskim koncernem chemicznym. Ponadto, z nadsubskrybcją zakończyła prywatną emisję akcji, pozyskując w ramach pre-IPO kolejne 3,5 mln zł.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Noctiluca to jeden z trzech czołowych graczy na świecie rozwijających technologię emiterów OLED nowej generacji, czyli związków chemicznych w postaci „proszku”, które są najważniejszym elementem wyświetlaczy (telewizorów, monitorów, smartfonów, tabletów, urządzeń wearables czy urządzeń VR) oraz źródeł światła (lampy). Spółka pracuje nad emiterami trzeciej i czwartej generacji, tj. wykazującymi właściwości TADF (ang. Thermally Activated Delayed Fluorescence, Termicznie Aktywowana Opóźniona Fluorescencja) i hiperfluorescencję.

Noctiluca pozyskała 3,5 mln zł z prywatnej emisji akcji w ramach ostatniej transzy rundy pre-IPO. Mimo braku promocji oferty , zainteresowanie inwestorów ponownie znacznie przekroczyło aktualne zapotrzebowanie Spółki. Na miesiąc przed formalnym ogłoszeniem rundy Spółka zamknęła przyjmowanie zgłoszeń związanych z chęcią objęcia akcji, ponieważ suma zapisów przekroczyła ponad dwukrotnie zakładane do pozyskania 3.5 mln zł. W ramach emisji Spółka została dokapitalizowana przez ok. 60 nowych oraz 20 obecnych akcjonariuszy, którzy zwiększyli swoje inicjalne zaangażowanie.

- Cieszy nas zaufanie i zaangażowanie akcjonariuszy, szczególnie fakt wysokiego zainteresowania dokapitalizowywaniem Spółki przez obecnych inwestorów. Zakładaliśmy, że zainteresowanie ofertą akcji Noctiluca może być duże, jednak fakt uplasowania rundy z ponad dwukrotną nadsubksrypcją na miesiąc przed formalnym ogłoszeniem emisji znacznie przekroczył nasze oczekiwania. Łącznie w ramach rund pre-IPO Spółka pozyska ok. 8,8 mln zł od ok. 100 inwestorów i celem jest jak najszybszy debiut na NewConnect. Posiadamy duży, rozproszony i zmobilizowany akcjonariat, zdecydowany na długoterminową inwestycję. – komentuje Michał Chabowski, członek zarządu Rubicon Partners Ventures, funduszu będącego inwestorem w Spółce i koordynatorem zrealizowanych emisji akcji.

W związku z planowanym komercyjnym wdrożeniem autorskiego emitera OLED trzeciej generacji (TADF) o zielonej barwie oraz stale wzrastającą liczbą partnerów (np. podpisanie umowy MTA z japońskim koncernem chemicznym) Spółka podjęła decyzję o zwiększeniu mocy produkcyjnych toruńskiego laboratorium oraz rozbudowie zespołu badawczego-rozwojowego poza Polską. Pod koniec czerwca Noctiluca rozpoczęła współpracę z Uniwersytetem Kyung Hee w Seulu, czołowym dla rozwoju technologii OLED uniwersytetem w Korei wraz z którym zbudowała zespół badawczo-rozwojowy. W jego skład wchodzą m.in.: prof. Jang Hyuk Kwon, który przez wiele lat był zawodowo związany z Samsungiem, oraz dr inż. Raju Ramchandra Lampande, współpracujący w przeszłości m.in. z LG.

Koreańskie laboratorium specjalizować się będzie w tworzeniu urządzeń OLED (diod i paneli) oraz testowaniu ich właściwości pod kątem wdrożenia w przemyśle. Są to kompetencje komplementarne do posiadanych przez chemików-organików zlokalizowanych w Toruniu, które pozwolą na dalsze przyśpieszenie procesu komercjalizacji.

- Poszerzenie zespołu i zwiększenie mocy produkcyjnych to kolejny kamień milowy na drodze do wdro-żenia naszych autorskich rozwiązań. Dzięki unikalnym kompetencjom technologicznym i biznesowym konsekwentnie zbliżamy się do wdrożenia emiterów OLED trzeciej generacji, co będzie stanowiło prze-łom w rozwoju technologii i naszej firmy. Już teraz znacząco zwiększyliśmy moce produkcyjne, a w naj-bliższym czasie zamierzamy osiągnąć kolejny skokowy wzrost możliwości naszego laboratorium po-przez dosprzętowienie, sfinansowane z kapitału pozyskanego z ostatniej emisji

– komentuje Mariusz Bosiak, CEO Noctiluca.

Dowodem na potencjał komercjalizacji technologii Noctiluca jest m.in. niedawne podpisanie umowy typu MTA (ang. Material Transfer Agreement) z jednym z japońskich koncernów chemicznych, który chce testować materiały Spółki pod kątem ich dalszej dystrybucji i stosowania w swoich spółkach zależnych.

MTA z biznesowego punktu widzenia oznacza formalne wejście we współpracę , tj. formalne rozpoczę-cie testów emiterów przez partnera i wejście w wielomiesięczne rozmowy biznesowe. Standardowo potencjalne efekty takiej współpracy są możliwe do osiągnięcia w perspektywie 12-18 miesięcy. Jest to jednak etap rozmów biznesowych, którego nie osiąga ponad 90% technologicznych spółek - krok do którego nie dochodzi w przeważającej większości relacji startup-korporacja. Zgodnie z zapisami umowy nie mogę ujawnić nazwy naszegopartnera, ale z satysfakcją informuję, że wchodzi w skład grupy, która jest jednym z największych globalnie producentów samochodów i autobusów oraz komponentów do elektroniki użytkowej - zaznacza Mateusz Nowak, CCO Noctiluca.

Według szacunków Display Supply Chain Consultants (DSCC) rynek OLED jest wart obecnie ponad 34 miliardy dolarów i rośnie w tempie 26% rocznie. Noctiluca wymieniana jest jako jeden z liderów branży wraz z globalnymi graczami takimi jak: Idemitsu (kapitalizacja ponad 630 mln USD), CYNORA (wycena ponad 200 m USD), Kyulux (pozyskane ponad 80m USD, wycena ponad 250 m USD) i Universal Display Corporation (kapitalizacja ponad 11.2 miliardów USD na Nasdaq).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"