"Normalnie Test"

15 grudnia rusza II etap międzynarodowej kampanii Fundacji Komunikacji Społecznej "Normalnie Test" wspieranej przez Krajowe Centrum ds. AIDS

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Kampania jest realizowana przy współpracy Fundacji Avante ze Lwowa zajmującej się profilaktyką HIV/AIDS. Projekt polega na prezentacji przygód plastelinowej postaci - Stefana (Stiopy). Stefan to  pomysł na dotarcie z tematem HIV/AIDS do młodzieży w wieku 16-24 lat w Polsce, na Ukrainie, Białorusi i w Rosji.  Szacunkowe dane UNAIDS wskazują, że około 1% populacji Ukrainy, Białorusi i Rosji jest zakażonych wirusem HIV. Plasuje to te kraje  w niechlubnej czołówce Europy.

Kampania nie straszy i nie jest mentorska, kreuje bezpieczny styl życia, w tym również robienie testów na HIV, jako rzecz normalną, zwyczajną i codzienną.

Kampania to ilustracja z Dziennika Stefana z Plasteliny, dla którego wszystko jest normalne: rzeczy mają swoje podstawowe, dosłowne znaczenie, a wykonanie testu na HIV jest równie normalne, dosłowne i jednoznaczne jak wizyta u fryzjera.

Decyzja o wykonaniu testu serologicznego jest obciążona  ładunkiem znaczeń i podtekstów, co utrudnia jej podjęcie, zwłaszcza gdy decydująca się osoba robi to jawnie.

Kampania "Normalnie Test" redukuje te obciążenia. Usuwa  barierę, która sprawia, że 'Test to nie to, co myślisz'. Daje odbiorcy możliwość wykonania testu bez obciążeń. Powstaje więc platforma ułatwiająca  nawiązanie otwartej komunikacji na temat HIV/AIDS z młodym odbiorcą i z jego otoczeniem, bez ściągania na siebie podejrzeń, jak to może mieć miejsce w przypadku komunikacji otwartej. Wykonanie testu nie oznacza, tego co mogłoby oznaczać, że np. masz na sumieniu rozwiązłość, lecz po prostu test na HIV - nic mniej i nic więcej...

Młodzież w przedziale wiekowym 16-24 lata charakteryzuje się intensywnymi poszukiwaniami stałych  partnerów/partnerek, co wiąże się z częstymi ich zmianami. Osoby deklarujące kontakty płciowe z więcej niż jednym partnerem w poszczególnych grupach wiekowych to odpowiednio: 15-17 lat - 32%, 18-19 lat - 30%, 20-24 lata - 40%.

Pomysł kampanii został "przetestowany" na tzw. brudnych fokusach. Okazało się, że młodzież bardzo dobrze przyjęła Stefana, a projekt uważa za oryginalny - co w kontekście dotarcia do tej grupy wiekowej wydaje się bardzo istotne.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online