Norwegia walczy z retuszem zdjęć w mediach społecznościowych

W Norwegii uchwalono nowe prawo, zgodnie z którym poddane retuszowi zdjęcia będące elementami reklam i publikowane w mediach społecznościowych będą musiały być specjalnie oznaczane.

km
km
Udostępnij artykuł:
Norwegia walczy z retuszem zdjęć w mediach społecznościowych

Nowe prawo w Norwegii, będące poprawką do ustawy marketingowej z 2009 r., to element walki z fałszywymi standardami piękna. Zaproponowało je tamtejsze ministerstwo ds. dzieci i rodziny, argumentując, że takie standardy są wszechobecne i prowadzą do niskiej samooceny u młodych ludzi.

Zgodnie z nowymi przepisami, reklamy zawierające zdjęcia, na których ciało zostało poddane edycji poprzez zmianę jego kształtu, rozmiaru czy skóry, będą musiały jasno o tym fakcie informować poprzez oznaczenie specjalną etykietą, której projekt opracowało ministerstwo.

Przykładowo, etykietowanie będzie wymagane w przypadku manipulacji typu powiększenie ust i mięśni, usunięcie skaz czy zwężenie talii.

To samo będzie dotyczyło zdjęć publikowanych w celach zarobkowych przez firmy, marki, celebrytów i influencerów we wszystkich mediach społecznościowych, w tym na Facebooku, Twitterze, Instagramie, Snapchacie i TikToku.

Podmioty, które nie zastosują się do nowego prawa, będą podlegały karze grzywny, a w skrajnych przypadkach nawet karze pozbawienia wolności.

Co ciekawe, regulacje spotkały się z przychylnymi opiniami wielu norweskich influencerów. Jeden z nich stwierdził nawet, że powinny one mieć zastosowanie do wszystkich wyretuszowanych zdjęć publikowanych w social media.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"