Nowa Kampania Żywca

Celem kampanii jest utrwalenie wizerunku piwa Żywiec jako "wizytówki Polski"

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

1 czerwca 2004. Grupa Żywiec S.A. rozpoczęła nową kampanię piwa Żywiec. Jej celem jest utrwalenie wizerunku piwa Żywiec jako "wizytówki Polski" - jednego z najbardziej wartościowych polskich produktów. Zdaniem Mariusza Wingralek dyrektora ds. marketingu Grupy Żywiec "pomysł na kampanię zasugerowali nam nasi konsumenci w przeprowadzonych przez nas badaniach. Dodatkowo potwierdziły to badania tygodnika "Wprost" i Instytutu Marki Polskiej, w których Żywiec jest wymieniany jako trzecia, zaraz po Wedlu i Hortexie najbardziej lubiana i ceniona marka w Polsce, natomiast w konkursie Superbrands" opartego na badaniach SMG/KRC A Millward Brown Company, marka Żywiec jest siódmą najbardziej popularną marka w Polsce tuż po Coca - Coli i Mercedesie".

W wyniku prac zespołu marketingu kierowanego przez Remigiusza Rawę oraz agencji reklamowej JUST zostały wypracowane założenia kampanii: "Żywiec - najlepsze polskie piwo". Nawiązując do rozszerzenia Unii Europejskiej wykorzystano fakt, że każdy z narodów posiada symbol lub symbole bezpośrednio z nim kojarzone. Często są one powodem uzasadnionej dumy. Jednym z powodów do dumy dla Polaków może być marka Żywiec. Wszystkie to elementy wykorzystano w pierwszej fazie strategii komunikacji dla marki Żywiec. Określone wcześniej cele komunikacji Żywca zostały potwierdzone przez badania konsumenckie przeprowadzone przez IQS/Quant. Od pierwszego czerwca 2004 rozpoczęła się kampania bilbordowa wykorzystująca dziewięć krajów i ich symbole (Czechy, Niemcy, Austria, Francja, Włochy, Norwegia, Grecja, Anglia, Hiszpania). 8 czerwca rozpocznie się kampania telewizyjna bazująca na tych samych pomysłach kreatywnych. W drugiej połowie czerwca zostanie wprowadzony dziesiąty pomysł kreatywny koncentrujący się na Polsce i Żywcu. Kampania potrwa do drugiej połowy lipca.

Planowaniem i zakupem czasu antenowego zajmuje się dom mediowy Brand & Media OMD, a planowaniem i zakupem outdooru dom mediowy Media Concept. Za strategię komunikacji odpowiedzialna jest agencja reklamowa JUST.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"