Nowe opcje komunikacji w Instragramie dla młodych użytkowników (wideo)

Serwis Instagram udostępnił użytkowników nowe funkcje komunikacyjne. Pozwalają one na łatwe wymienianie się informacjami tekstowymi pomiędzy znajomymi i grupami znajomych, a także dzielenie się zdjęciami. Nowe rozwiązania mają przyciągnąć do platformy młodych ludzi i stawić czoło rosnącej konkurencji ze strony Snapchata.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Nowe opcje komunikacji w Instragramie dla młodych użytkowników (wideo)

Na oficjalnym blogu Instagram informuje, że nowe funkcje dotyczą platformy Direct, uruchomionej w 2013 r. i służącej do udostępniania wybranym użytkownikom określonych treści, na przykład żartów, rodzinnych filmów czy zdjęć. Instagram przypomina, że obecnie z Direct korzysta 85 z 300. mln użytkowników serwisu.

Dzięki wprowadzonym obecnie opcjom możliwe jest łatwiejsze prowadzenie rozmów na żywo pomiędzy pojedynczymi użytkownikami Instagrama, a także wewnątrz utworzonych grup. Prostsze ma być także udostępnianie określonym znajomym treści pojawiających się na tablicy użytkownika.

Instagram nie ukrywa, że wprowadzone przez niego nowości w segmencie komunikacji są adresowane przede wszystkim do grupy młodych użytkowników. Okazuje się, że to właśnie oni najchętniej wykorzystują media społecznościowe do wzajemnych kontaktów, a nie do przeglądania treści zamieszczanych w serwisach. Ze statystyk wynika, że ok. 40 proc. komentarzy zamieszczanych obecnie na Instagramie dotyczy kont innych użytkowników, a internauci najchętniej oznaczają w serwisie materiały umieszczone tam przez ich znajomych.

Instagram podkreśla, że kwestie prywatności związane z nowymi funkcjami komunikacyjnymi są takie same jak w wypadku innych opcji. Oznacza to, że jeśli konto użytkownika ma status prywatny, to wysyłane z niego wiadomości będą docierały jedynie do odbiorców, którzy śledzą dany profil.

grafika

Obserwatorzy rynku internetowego uważają, że ostatni ruch Instagrama wynika z konieczności przyciągnięcia do platformy użytkowników młodej generacji, którzy coraz częściej poszukują nowych platform służących do wzajemnych kontaktów. Przykładem jest Snapchat, który wg szacunków ma obecnie ok. 100 mln użytkowników i liczba ta stale rośnie.

Instagram został w 2012 r. zakupiony przez Facebooka za ok. 1 mld dol. Obecnie serwis liczy ok. 300 mln użytkowników, a według IQS zna go 54 proc. Polaków, lecz tylko co trzeci potrafi określić do czego służy ta platforma (więcej informacji tutaj).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele