Nie od dziś wiadomo, że zdrowe, racjonalne odżywianie to podstawa. Jest ono warunkiem prawidłowego rozwoju, dobrego samopoczucia oraz pełnej dyspozycji do nauki młodzieży. By ułatwić nastolatkom start w dorosłość, opracowano program edukacyjny skierowany do gimnazjów pod hasłem „Jedz smacznie i zdrowo”.
Głównym celem akcji „Jedz smacznie i zdrowo” jest zwiększenie świadomości uczniów na temat odpowiedniego komponowania pełnowartościowych posiłków i zapoznanie ich z tajnikami prawidłowej diety. Pierwsza edycja programu, która odbyła się w roku szkolnym 2010/2011, pokazała, że kwestia zdrowego odżywiania żywo interesuje młodzież i wzbudza w nich wiele emocji. Gimnazjaliści chętnie uczyli się praktycznych porad dotyczących odżywiania, a nauczyciele licznie zgłaszali chęć ich edukacji. Program okazał się ogromnym sukcesem, co potwierdzają osiągnięte wyniki. Monika Jusińska-Zbiegniewska, Marketing Manager marki WINIARY powiedziała:

- W zeszłym roku w naszym programie wzięło udział niemal 500 gimnazjów z całej Polski. Zgłosiło się ponad 600 nauczycieli, którzy przeprowadzili zajęcia na temat zdrowego odżywiania dla blisko 23 000 uczniów z ponad 1000 klas. To nasz wielki sukces! Ogromnie się cieszymy z tego wyniku i mamy nadzieję, że w tym roku uda nam się go jeszcze poprawić.
Druga odsłona programu „Jedz smacznie i zdrowo” to kompilacja sprawdzonych i docenionych przez pedagogów elementów 1. edycji oraz świeżych rozwiązań angażujących samych uczniów. Zasady programu zostały niezmienione. Zgłoszenia do niego może dokonać każdy nauczyciel, wypełniając formularz na specjalnie przygotowanej stronie programu - www.jedzsmacznieizdrowo.pl. Następnym krokiem jest przeprowadzenie zajęć. Jako pomoc dydaktyczną każdy pedagog otrzyma specjalny zestaw złożony z 6 scenariuszy lekcji przygotowanych przez metodyka oraz plansz i plakatów informacyjnych. Podczas I. edycji okazały się one nieocenioną pomocą, która w wielu szkołach znalazła stałe miejsce w wystroju klas i stołówek.

Katarzyna Hałys, nauczycielka biologii w Gimnazjum w Łukawcu oraz Publicznym Gimnazjum w Stobiernej, która uczestniczyła w zeszłorocznej akcji, powiedziała:
- Z pewnością wezmę udział w nadchodzącej edycji. Program edukacyjny „Jedz smacznie i zdrowo” jest znakomity, ponieważ porusza tematy, które interesują młodzież. Wśród proponowanych scenariuszy w zeszłym roku wybrałam temat dotyczący niemarnowania żywności, jednak w trakcie zajęć poruszyliśmy także inne zagadnienia dotyczące zdrowego odżywiania.
Specjalnie dla gimnazjalistów przygotowano obfitujące w wiele atrakcji: stronę internetową programu oraz profil na Facebooku. Gwoździem programu „Jedz smacznie i zdrowo” będzie po raz kolejny konkurs plastyczno-filmowy, w którym do wygrania są nowoczesne tablice multimedialne oraz wyjątkowe zestawy kulinarne. Dodatkowo dwie szczęśliwe zwycięskie klasy dostaną zaproszenie do Warszawy. Jest więc o co walczyć.

2. edycja programu „Jedz smacznie i zdrowo” rozpocznie się 2 stycznia 2012 roku i potrwa do 29 czerwca 2012 roku. Wraz z Nowym Rokiem ruszy również strona www.jedzsmacznieizdrowo.pl.
***********************************
Program „Jedz smacznie i zdrowo” jest akcją edukacyjną marki WINIARY prowadzoną w gimnazjach we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności. Pierwsza edycja odbyła się w roku szkolnym 2010/2011. Wzięło w niej udział niemal 500 gimnazjów z całej Polski. Ponad 600 nauczycieli przeprowadziło lekcje na temat zdrowego odżywiania dla blisko 23 000 uczniów z ponad 1000 klas. Misją „Jedz smacznie i zdrowo” jest nauka młodzieży zasad prawidłowego i zdrowego odżywiania oraz zachęcenie do podejmowania pierwszych samodzielnych prób gotowania.
Program marki WINIARY jest częścią szerszej kampanii zatytułowanej „Jedz smacznie i zdrowo”. prowadzonej od czterech lat przez wiele marek z portfolio firmy Nestlé, której celem jest promowanie zdrowego odżywiania wśród konsumentów. Wiąże się on z przyjęciem przez Nestle strategii NHW (Nutrition, Health, Wellness) będącej strategią odpowiedzialnego biznesu firmy Nestlé, w imię której zobowiązuje się ona produkować wysokiej jakości produkty, będąc jednocześnie wiarygodnym partnerem w żywieniu oraz dbałości o zdrowie i dobre samopoczucie konsumentów.












