Nowość Microsoftu w Polsce

Microsoft Business Solutions CRM wreszcie na polskim rynku

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Na polski rynek wchodzi Microsoft Business Solutions CRM - nowe rozwiązanie do zarządzania relacjami z klientem, stworzone przez firmę Microsoft, przeznaczone do działania w średnich przedsiębiorstwach. Głównymi cechami nowej aplikacji są: krótki okres wdrożenia, łatwe dopasowanie rozwiązania do specyfiki firmy oraz skalowalność pozwalająca na dostosowanie do zmieniających się potrzeb firmy.

Microsoft wprowadził na polski rynek nowy produkt dla biznesu - Microsoft Business Solutions CRM. Jest to nowe rozwiązanie przeznaczone dla średnich przedsiębiorstw, którego zadaniem jest usprawnienie działań przedsiębiorstwa w kontekście utrzymania i rozwoju kontaktów z klientami. Polska jest kolejnym krajem, w którym Microsoft Business Solutions CRM ma swoją premierę. Jak wskazują dotychczasowe wyniki handlowe jest to najlepiej sprzedający się produkt z segmentu CRM w historii tego typu rozwiązań. Od czasu inauguracji w 2003 roku używa go już ponad 2500 firm i instytucji w 52 krajach świata.

Ze światowych danych Microsoft Business Solutions wynika, iż z tego narzędzia CRM korzystają głównie małe i średnie firmy (59%) oraz oddziały większych korporacji (36%). Liczba użytkowników Microsoft CRM w firmach, które wdrożyły u siebie to rozwiązanie, waha się zwykle od 10 do 20 stanowisk. Właśnie w segmencie MSP Microsoft Business Solutions odniósł największy sukces zdobywając, poza rekordową liczbą klientów, nagrody przyznawane przez branżę, m.in. tytuł 2004 Market Leader ("CRM Magazine") w kategorii rozwiązań dla średnich przedsiębiorstw oraz "Best Customer Relationships Management Software" ("SQL Server Magazine"). Szacunki niezależnych analityków wskazują, że ten segment ma duży potencjał wzrostu. Zdaniem Gartnera, mniej niż 10% europejskiego rynku małych i średnich przedsiębiorstw ocenianego na 17 mln instalacji, wdrożyło systemy CRM. Gartner przewiduje, że nowy produkt Microsoft będzie miał znaczący wpływ na rynek systemów CRM i stanie się jednym z jego głównych graczy. Zdaniem ekspertów Gartnera, Microsoft w perspektywie roku lub dwóch lat stanie się piątym co do wielkości dostawcą systemów CRM na świecie. "Microsoft Business Solutions CRM jest idealnym rozwiązaniem dla firm dysponujących ograniczonymi zasobami, chcących jednak w wyraźny sposób podnieść jakość zarządzania relacjami z klientami. Nasz produkt wypełnia lukę między rozwiązaniami dla bardzo dużych firm a prostymi aplikacjami przeznaczonymi dla małych przedsiębiorstw" - powiedział Tomasz Bochenek, Dyrektor Generalny polskiego oddziału Microsoft.

Microsoft Business Solutions CRM oferuje szeroki zestaw narzędzi umożliwiających organizacji podjęcie trafnych decyzji biznesowych, wzrost produktywności pracowników oraz szybki zwrot z inwestycji. Łatwa obsługa i przyjazny interfejs sprawiają, że bardzo dobrze będzie się z nim pracowało osobom, które mają doświadczenia ze zwykłym PC. Zautomatyzowane procesy oszczędzają pracownikom czasochłonnych czynności i dostarczają narzędzia oraz informacje, jakich potrzebują, by efektywnie sprzedawać oraz zapewnić wydajną obsługę

"Nasz produkt jest bardzo intuicyjny. Poprzez zintegrowanie z programem Microsoft Outlook rozwiązanie Microsoft CRM będzie łatwe w użyciu przez osoby, które korzystają na co dzień z poczty elektronicznej. Dzięki temu będą miały szybki dostęp do raportów, baz danych, katalogów oraz możliwość szybkiej reakcji na zapotrzebowania klientów" - powiedział Jacek Chwalisz, szef działu Microsoft Business Solutions w polskim oddziale Microsoft.

Inną cechą nowego na polskim rynku rozwiązania jest szybkość implementacji - w odróżnieniu od większości innych aplikacji CRM rozwiązanie Microsoft Business Solutions może być wdrożone w ciągu kilku tygodni, podczas gdy przeciętne dotychczasowe projekty tego typu mogły trwać wiele miesięcy. Microsoft CRM został skonstruowany w ten sposób, iż może być rozbudowywany wraz z rozwojem firmy. Poszczególne moduły, takie jak Sprzedaż czy Obsługa Klienta, mogą być systematycznie dodawane i rozszerzane stosownie do aktualnych potrzeb firm.

"Dzięki kompleksowości rozwiązania Microsoft Business Solutions CRM nie ma potrzeby zakupywania dodatkowych aplikacji z innych źródeł co z reguły niesie ze sobą konieczność tworzenia interfejsów, a w konsekwencji wyższe koszty funkcjonowania całego systemu zarządzania relacjami z klientem" - powiedział Wojciech Czupta, odpowiedzialny w Microsoft Business Solutions za CRM.

Microsoft Business Solutions CRM będzie sprzedawany i wdrażany przez partnerów Microsoft, którzy uzyskają tytuł Microsoft Certified Software Advisor (CRM CSA). Pierwszymi partnerami, którzy zdobyli powyższy tytuł, jeszcze przed premierą nowego produktu, są firmy: Fild.Net, Silves oraz Combidata Poland, spółka należąca do grupy kapitałowej Prokom. Ponadto dwie firmy: Combidata Poland i Międzynarodowe Centrum Szkoleń i Kompetencji otrzymały certyfikaty uprawniające do pełnienia funkcji ośrodków szkoleniowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji