Pierwszy numer nowego dziennika Agory "Nowy dzień" ukaże się 14 listopada. Będzie wydawany 6 dni w tygodniu w cenie 1 zł. Jedynie w czwartki, kiedy publikowany będzie dodatek telewizyjny, cena nowego dziennika wyniesie 1,50 zł. Już od poniedziałku czytelnicy nowego dziennika będą mogli wziąć udział w konkursach SMS-owych, w których do wygrania będą m.in. samochody i telewizory.
"Nowy dzień" to gazeta środka i całkowicie autorski projekt Agory - podano w komunikacie.
- Jestem bardzo zadowolony, że już za kilka dni będę mógł kupić w kiosku nowy dziennik wydawany przez naszą spółkę. "Nowy dzień" powstał dzięki nieskończonym pokładom energii i entuzjazmu zespołu, który go tworzył. "Nowy dzień" to wspaniała, polska gazeta oraz przemyślane i profesjonalnie przygotowane przedsięwzięcie biznesowe - powiedział Zbigniew Bąk, wiceprezes Agory odpowiedzialny za projekt.

Wprowadzenie nowego dziennika na rynek poprzedziła kampania teaserowa przebiegająca pod hasłem "Nadchodzi Nowy Dzień". Jutro rusza kampania wizerunkowa oraz strona internetowa dziennika: http://www.nowydzien.pl/. Od 14 listopada na stronach serwisu publikowane będą informacje na temat gazety "Nowy dzień" oraz wiadomości i teksty poradnikowe.
- "Nowy dzień" to owoc kilkumiesięcznych analiz i przygotowań, w efekcie których wypracowaliśmy zupełnie nową formułę na polskim rynku prasowym. Jesteśmy przekonani, że działania promocyjne, a przede wszystkim formuła i zawartość pisma sprawią, że "Nowy dzień" szybko znajdzie szerokie grono wiernych czytelników - powiedział Wojciech Fusek, wydawca gazety.
Makieta nowego dziennika Agory powstała we współpracy z hiszpańskim zespołem Cases i Associats. Graficy Cases stworzyli m.in. layout grzbietu głównego dziennika. "Gazeta środka" Agory to pierwszy projekt Cases w Polsce.

- Początkowo zespół polskich redaktorów i katalońskich grafików współtworzył projekt w barcelońskiej siedzibie zespołu. Od kilku miesięcy Cases pracują w redakcji nowego dziennika - poinformowano w komunikacie prasowym.
Ze strony Cases za projekt odpowiada Brazylijczyk Francisco Amaral, wiceszef firmy Cases i Associats. Szefową zespołu projektantów jest Katalonka Violeta Valle Garcia, która wcześniej projektowała włoską "La Stampę", hiszpańską gazetę "El Periodico de Catalunya" i argentyńską "Clarin".
Cases i Associats działa od 1990 roku. Prócz biura projektowego w Barcelonie ma siedziby w Buenos Aires i Miami. Graficy Cases tworzyli lub zmieniali makiety ponad 60 tytułów prasowych w Europie i Ameryce Łacińskiej, m.in.: "The Independent", "Corriere della Sera", "La Gazetta dello Sport". Za swoje prace zdobyli kilkadziesiąt nagród i wyróżnień w światowych konkursach.

Jak informuje Agora dyrektorem artystycznym dziennika został Maciej Kałkus. Wcześniej tworzył on makiety polskiej edycja "Playboya" oraz "Newsweeka", makietę "Zwierciadła", "Poradnika Domowego", "Dziecka" i "Auto+". W sumie autor lub współautor 40 makiet kwartalników, miesięczników, tygodników. Opracował też ok. 100 katalogów dla najwybitniejszych polskich artystów w ramach współpracy z Zachętą.
Agora jest jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Działa w pięciu sektorach rynku: prasie codziennej, radiu, czasopismach, internecie i reklamie zewnętrznej. Wydaje dwie codzienne gazety - opiniotwórczą "Gazetę Wyborczą" (średnia sprzedaż w pierwszym półroczu 2005 r. - 467 tys. egz.) i bezpłatne "Metro" (średni dzienny nakład - 457 tys. egz.).
Czy nowa gazeta utrzyma się na rynku? Zapraszamy do dyskusji!!!











