Nowy model funkcjonowania agencji reklamowych. 3 kierunki transformacji

Zmiany na rynku reklamowym, jakie dotknęły jego uczestników globalnie w minionym roku, powodują przewartościowanie modelu pracy agencji reklamowych. Jakie nowe kierunki działania wynikają z tych zmian?

Materiał Partnera
Materiał Partnera
Udostępnij artykuł:
Nowy model funkcjonowania agencji reklamowych. 3 kierunki transformacji

1.    Niezależność

To słowo najczęściej używane przy informacjach o powstaniu kolektywu “& The Network” - grupy agencji, które chcą zachować swoją niezależność, jednocześnie korzystając z efektu skali i dostępu do nowych rynków i usług. To także określenie, które przyświeca wielu managerom zakładającym własne reklamowe startupy, jakich sporo powstało w minionym roku. Czemu? By zachować ciągłość pracy z klientami uniezależniając się od budowania struktur, które przekładają się między innymi na wyższe koszty działania. Niezależność jest atrakcyjna, bo zawsze oznacza większą elastyczność i komfort butikowego charakteru pracy.

2.    Reagowanie na zmianyMiniony rok to najwyższej klasy egzamin z umiejętności pracy w stylu agile w komunikacji. Nie do przewidzenia rozwój pandemii, zróżnicowany wpływ wirusa na różne branże, do kosza roczne plany komunikacji, zmiana kanałów (spadek znaczenia OOH, reklamy kinowej, eventów offline), w cenie RTM. Konieczność reagowania na zmieniające się okoliczności to także mnóstwo dodatkowej, nieplanowanej pracy dla marketerów i agencji. W tym również pomocna była i jest łatwość reagowania na okoliczności, dostosowywania się, doposażania w kompetencje potrzebne tu i teraz, pod dany projekt.

3.    WyróżnialnośćEver green. Ważna na zawsze i od zawsze w branży reklamowej, ale nigdy nie zdefiniowana. Czym jest i gdzie jej szukać - w danych, w kontencie, w kreacji? Rzadko powstaje w jednym miejscu, ale zawsze musi prowokować jedno: zapamiętywalność. Wydaje się, że najłatwiej znaleźć ją, gdy się pracuje razem, gdy zderzają się indywidualności, które wzajemnie się stymulują. 

Anna Koszur, CEO Freundschaft, o rebrandingu agencji zgodnie z nowym modelem funkcjonowania na rynku:Od 1995 tworzyliśmy Grupę S/F - Scholz & Friends Warszawa, The Digitals, Emlab i Booost. Od teraz jesteśmy Freundschaft.Konkurujemy z regionalnymi oddziałami sieciowych koncernów reklamowych, pozostając przy tym niezależną grupą z lokalnym managementem i konkurencyjną bazą kosztową. Pozwala to na zwinne i efektywne zarządzanie i przekłada się korzystnie na współpracę z klientami i partnerami.

Dlatego Freundschaft? Prowokowanie pytań jest w naszym DNA. Wierzymy, że wyróżnialność jest podstawą dobrej komunikacji i chcemy tworzyć zapamiętywalne projekty. Freundschaft to symbol naszej integracji. Integrujemy nasze zasoby i kompetencje, bo wierzymy, że dziś model agencji bardzo się zmienia, że potrzebne są bardzo różne kompetencje, ale zintegrowane projekty. Zgromadziliśmy mocny zespół indywidualności i ekspertów, którzy - mimo iż różni - długo pracują razem i lubią razem pracować. Stworzyliśmy wspólnie wiele wyróżnialnych projektów, a także liczne kompleksowe platformy komunikacyjne.

Chcemy być elastyczni i ciągle się zmieniać, a to jest łatwiejsze, kiedy jest się razem. Jesteśmy niezależni, więc doposażamy się w te usługi, które dziś wydają nam się najpotrzebniejsze w tworzeniu komunikacji dla naszych klientów: od platform budujących marki, przez content online (social, video, influ, gaming), experience online i prosprzedażowe działania performance.

Freundschaft jest częścią nowoczesnej, niezależnej grupy komunikacyjnej Mediacap SA., tworzy synergię z LTTM (lider rynku influencer marketingu) i IQS (piąta największa firma badawcza w Polsce).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"