Nowy 'National Geographic' Martyny Wojciechowskiej

Wczoraj w kioskach pojawił się pierwszy numer magazynu 'National Geographic' (G+J) przygotowany w całości przez zespół pod redakcją Martyny Wojciechowskiej.

ks
ks
Udostępnij artykuł:

Znana podróżniczka i dziennikarka telewizyjna rozpoczęła współpracę z tytułem 1 grudnia 2006 roku, od tego czasu sukcesywnie przejmowała obowiązki ustępującego redaktora naczelnego Marcina Jamkowskiego.

- Ostatnie miesiące to był okres ciężkiej, ale twórczej pracy. Bardzo dużo musiałam się w tym czasie nauczyć i wszyscy mnie w tym mocno wspierali- tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Martyna Wojciechowska. - Nigdy nie ukrywałam, że nie mam doświadczenia w tworzeniu magazynu a trzeba dodać, że „National Geographic” to specyficzny tytuł – jedyny w swoim rodzaju. Przychodząc do redakcji, wywróciłam do góry nogami utarte schematy, chcąc zmobilizować wszystkich do twórczej i wytężonej pracy- dodaje.

       

Efekty kilkumiesięcznej działalności redaktor naczelnej można już zaobserwować. „NG” został wzbogacony o nowe strony poświęcone działalności National Geographic Society. W rubryce „Kamienie milowe” przypominane są dawne dokonania Towarzystwa i historia jego badań i eksploracji. Pojawiła się też strona poświęcona obecnej działalności Towarzystwa, cyklicznie mają być publikowane archiwalne materiały.

 - Zależy mi na tym, aby czytelnicy mieli świadomość, że kupując magazyn z żółtą ramką jednocześnie wspierają tysiące projektów prowadzonych przez Towarzystwo na całym świecie. Dlatego w mojej strategii sprzedaży przede wszystkim będę stawiała na powiększenie grona naszych prenumeratorów- tłumaczy redaktor naczelna.

       

Magazyn uatrakcyjnią także polskie materiały. Redakcja krajowej edycji „NG” po konsultacjach z amerykańskim wydawcą otrzymała zgodę na tworzenie większej ilości własnych tekstów. Dzięki temu pojawią się m.in. wywiady z osobistościami polskiego świata nauki i eksploracji czy też obszerne reportaże, teksty. - Jeżeli nasze artykuły i zdjęcia zainteresują naczelnych poszczególnych wydań lub wręcz naszych amerykańskich szefów, jest szansa że zobaczymy je także w zagranicznych odsłonach pisma - mówi nam Martyna Wojciechowska.

Mała rewolucja czeka również dwumiesięczniku National Geographic Traveler. Tytuł ma być magazynem poradnikowym dla globtroterów. Będzie zawierał znacznie więcej porad i cennych informacji przekazywanych przez specjalistów tematu m.in. Tomasza Tomaszewskiego, Monikę Rogozińską, Beatę Pawlikowską, Wojciecha Cejrowskiego. W nowej odsłonie obecne będą także wątki adventure i relacje czytelników. Zmieni się nawigacja. Pismo w stałej cenie (9,95) trafi do kiosków 13 kwietnia.

W nadchodzącym roku planowanych jest cykl wydarzeń m.in. wystawy plenerowe, konkursy oraz warsztaty fotograficzne, Konkurs Travelery. - Chcemy tworzyć więzi z czytelnikiem i podarować mu coś więcej niż tylko magazyn - konkluduje Wojciechowska. W planowaną kampanię reklamową tytułów zaangażuje się sama podróżniczka, jej szczegóły nie są jednak jeszcze znane.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"