Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 12 Lutego 2024
 
 
 
2025 rok bez abonamentu RTV, z mniejszą liczbą kanałów TVP i reklam
 
Obóz rządzący pracuje nad projektem ustawy o nowym sposobie finansowania mediów publicznych. Szef sejmowej komisji kultury Bogdan Zdrojewski informuje Wirtualnemedia.pl, że nowe przepisy mogą wejść w życie z początkiem 2025 roku. TVP i Polskie Radio mają być finansowane z dotacji budżetowej lub opłaty audiowizualnej. więcej
 
 
Sebastian Wierciak redaktorem naczelnym Radia Szczecin
 
Sebastian Wierciak, dotąd związany z Radiem TOK FM (Agora), zostanie nowym redaktorem naczelnym Radia Szczecin - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Pracownicy Radia Kraków nie otrzymają pensji na czas. Na razie dostali "zaliczki"
 
Radio Kraków ma problemy finansowe, pracownicy nie otrzymają wynagrodzeń na czas. - ,,Zaliczki" zostały już przelane. Wygląda na to, że nikt nie panował nad kosztami w poprzednich latach. Będę upłynniał część majątku radiowego - choćby samochód zakupiony w zeszłym roku za gotówkę dla reporterów - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl likwidator stacji Marcin Pulit. więcej
 
 
Radiowcy protestują, przeciwko łączeniu z telewizją. ,,Staniemy się regionalnym radiowęzłem"
 
Pracownicy rozgłośni regionalnych polskiego radia domagają się dyskusji i udziału w pracach związanych z przygotowaniem nowej ustawy medialnej. W otwartym liście sprzeciwiają się łączeniu spółek radiowych i ośrodkami telewizji. - Jest sprzeciw, radio tylko na tym straci - podkreśla reportażystka z regionalnej rozgłośni.  więcej
 
 
Biedronka i Lidl coraz ostrzej walczą w reklamach. ,,Gier o tron" będzie więcej
 
Dwie największe sieci dyskontowe podnoszą poprzeczkę w kategorii walki o klienta. Biedronka i Lidl na wyścigi przekonują, że to właśnie one są ,,najtańsze na rynku". Kto wyjdzie z tej walki zwycięsko?  - Dla polskich klientów percepcja ceny na konkretne produkty wpływa bezpośrednio na zachowania zakupowe, dlatego sieci handlowe podejmują dość radykalne działania - uważa dr inż. Jacek Kotarbiński, ekspert ds. komunikacji marketingowej. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Koniec karania więzieniem za zniesławienie? Trwają prace w resorcie sprawiedliwości więcej
 
20 lat Facebooka. ,,To już nie jest medium społecznościowe, ale informacyjno-reklamowe" więcej
 
TVN24 nowym liderem w styczniu z historycznym rekordem, Telewizja Republika tuż za Polsatem więcej
 
KRRiT pogłębia problemy TVP i Polskiego Radia. Mogą otrzymać ,,chwilówki" od rządu więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Producent Transmisji TVN24 TVN Warner Bros. Discovery
WYDAWCA-REDAKTOR serwisu Lelum IBERION
Specjalista ds. kontroli jakości materiałów audio - wideo (QC Specialist) Smakjam
Account Manager Partnerstw Marketingowych BIZNES24
New Business Manager AdVIST Agencja Marketingu Internetowego
operator kamery Telewizja wPolsce.pl (Wydawnictwo Fratria Sp. z o.o.)
montażysta Telewizja wPolsce.pl (Wydawnictwo Fratria Sp. z o.o.)
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 47 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
2025 rok bez abonamentu RTV, z mniejszą liczbą kanałów TVP i reklam

Obóz rządzący pracuje nad projektem ustawy o nowym sposobie finansowania mediów publicznych. Szef sejmowej komisji kultury Bogdan Zdrojewski informuje Wirtualnemedia.pl, że nowe przepisy mogą wejść w życie z początkiem 2025 roku. TVP i Polskie Radio mają być finansowane z dotacji budżetowej lub opłaty audiowizualnej. więcej

W TV Republika sześć razy mniej reklam niż przed bojkotem

Z początkiem lutego br. znacząco spadła liczba reklam na antenie TV Republika - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Jest ich średnio zaledwie ok. 100 dziennie, podczas gdy w listopadzie czy grudniu liczba spotów dochodziła czasem do ponad 600 w ciągu doby. Spoty ze stacji wycofało wiele firm, protestując przeciw mowie nienawiści. więcej

Karol Gnat nie znika z TVP, będzie trzeci sezon jego programu. ,,Telewizja jest dla widzów"

Karol Gnat, choć przestał w grudniu ub.r. prowadzić ,,Panoramę" w TVP2, nadal współpracuje z Telewizją Polską. Wiosną Dwójka ma pokazać kolejny sezon produkowanego przez niego cyklu ,,Zrujnowani odbudowani", który dziennikarz też prowadzi. więcej

Marcin Prokop w poczwórnej roli w TVN. Po latach wraca jego program

Czwarty sezon ,,Niezwykłych Stanów Prokopa" trafi wiosną br. na antenę TVN i będzie nadawany w niedzielne poranki - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Marcin Prokop występuje w nim w roli prowadzącego, producenta, scenarzysty i reżysera. W programie dziennikarz przemierza Stany Zjednoczone, by spotkać się więc z bardzo różnymi bohaterami. więcej

"Miasteczka. Nie ufaj nikomu" nowym serialem TV Puls

Kanał TV Puls wiosną wprowadzi do ramówki nowy serial paradokumentalny ,,Miasteczka. Nie ufaj nikomu" - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Za jego produkcję wykonawczą odpowiada Constantin Entertainment Polska. więcej

KRRiT prowadzi do ,,katastrofy" w TVP i Polskim Radiu? ,,To jest granda"

Były członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Krzysztof Luft wystosował pismo do przewodniczącego Macieja Świrskiego i pozostałych członków KRRiT. Przestrzega przed ,,katastrofą finansową", do której może doprowadzić nieprzekazywanie TVP, Polskiemu Radiu i rozgłośniom regionalnym pieniędzy z abonamentu RTV. więcej

TVN Media będzie licytować czas reklamowy przy topowych programach wiosennej ramówki

Biuro reklamy TVN Media w najbliższy czwartek organizuje pierwszą w tym roku aukcję reklamową przy top formatach TVN oraz najlepszych serialach i filmach. Wśród nich są m.in. "Kuchenne rewolucje", "Mam talent" i "Masterchef Nastolatki".  więcej

Telewizja publiczna z regularnym kanałem w jakości Ultra HD

Hiszpański nadawca publiczny RTVE uruchomił regularny kanał 4K. W jakości Ultra HD jest dostępny La 1, czyli pierwszy program. Stacja dociera do 99 proc. populacji dzięki emisji w naziemnej telewizji cyfrowej. więcej

Canal+ największym udziałowcem Viaplay

Canal+ zwiększył swoje udziały w Viaplay z 12 do 29,33 proc., potwierdzając swoją pozycję największego akcjonariusza. W ramach dokapitalizowania z 6,3 do 29,29 proc. wzrosły też udziały Grupy PPF w skandynawskim serwisie streamingowym. więcej

TV Republika liderem mediów na YouTube

Kanał TV Republika zdobył pozycję lidera wśród kanałów mediów na YouTube w styczniu br. - wynika z raportu PSMM Monitoring&More. Wyprzedził kanały "Super Expressu" i Wirtualnej Polski.  więcej

Kolejny dziennikarz wrócił do TVP Info po 8 latach

Do grona prowadzących pasma informacyjne w TVP Info dołączył Marcin Kowalski. Ze stacją był już związany w latach 2014-16, potem jako doradca ds. komunikacji współpracował m.in. z Nowoczesną. więcej

Artur Molęda prowadzącym serwisy w TVN24

Reporter Artur Molęda dołączył do grona prowadzących serwisy informacyjne w TVN24. Będzie w tej roli pojawiać się okazjonalnie, cały czas jako reporter zajmować się będzie tematami dot. wojska i polityki. więcej

Były dziennikarz TVP Info zapowiada kanał na YouTubie. ,,Bez cenzury, nagonki i lukru"

Bartłomiej Graczak, w ostatnich latach związany z TVP Info, a wcześniej z TV Republika, zapowiedział, że jego kanał youtube'owy ruszy 1 marca. - Nie chcemy przenosić telewizji do internetu - zapewnia. więcej

TV Republika: nasi reklamodawcy z ogromnym wzrostem sprzedaży

Telewizja Republika przekonuje, że emitowane w niej spoty ,,przynoszą reklamodawcom ogromne korzyści". W ostatnich tygodniach reklamy ze stacji wycofało kilkadziesiąt firm, na antenie często pojawiają się spoty autopromocyjne i 3-minutowe klipy z telezakupami. więcej

TVP Info bez "Okiem Wiary", Monika Kapinos-Maszenda znika z "Między Ziemią a Niebem"

Program ,,Okiem Wiary" nie wróci do ramówki TVP Info - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Nadawana jest za to nadal audycja ,,Między Ziemią a Niebem" w TVP1, ale z grona prowadzących wypadła Monika Kapinos-Maszenda.  więcej

Wiceprezes Cyfrowego Polsatu nie nadzoruje już Telewizji Polsat

Z radą nadzorczą Telewizji Polsat pożegnał się Maciej Stec - wiceprezes Cyfrowego Polsatu, zasiadający w radach nadzorczych wielu spółek zależnych holdingu. więcej

TVN zmienia pasmo emisji ,,Ukrytej prawdy", premiera 23. sezonu 4 marca

W poniedziałek, 4 marca w TVN pojawią się premierowe odcinki 23. sezonu ,,Ukrytej prawdy". Scripted-docu będzie można oglądać godzinę wcześniej niż dotychczas ze względu na emisję ,,Detektywów" tuż przed ,,Faktami". więcej

Nowy kanał i zmiany na multipleksie lokalnym naziemnym telewizji cyfrowej

Do MUX-L7 naziemnej telewizji cyfrowej, który jest dostępny w Lubinie i Głogowie, dołączono kanał EWTN Polska. Zmieniono też parametry nadawania multipleksu, które powinny poszerzyć jego zasięg, przy jednoczesnym obniżeniu pojemności. więcej

Kolejne teleturnieje wracają do TVP. Co z prowadzącymi?

Telewizja Polska stopniowo wznawia emisję kolejnych codziennych teleturniejów, którą przerwano na zimę. Już w przyszłym tygodniu wróci ,,Va Banque", a w marcu br. - ,,Koło fortuny" i ,,Jeden z dziesięciu". Zmian prowadzących na razie nie będzie. więcej

Nowe programy w TVP Info. Wracają znane formaty

W weekendy w TVP Info pojawią się nowe programy, w tym dwa znane sprzed lat ,,Młodzież kontra.." oraz ,,100 pytań do..." - wynika z ramówki stacji. Już w tę sobotę ruszą z kolei ,,Rozmowy niesymetryczne" prowadzone przez Dorotę Wysocką-Schnepf, które będą nadawana na przemian z "Rozmowami (nie)wygodnymi".   więcej

Joanna Kurska pozywa TVP i Pawła Płuskę za materiał o zarobkach w "19:30"

Joanna Kurska pozwała TVP i Pawła Płuskę, szefa "19.30". Uważa, że publiczna telewizja podała nieprawdziwe informacje o jej zarobkach, zestawiając je z pensjami posłów i nauczycieli. Domaga się przeprosin i finansowego zadośćuczynienia za "doznaną krzywdę". więcej

Red Carpet Media Group przeniesie krajowe stacje do nowej spółki

Zorganizowana część działalności Red Carpet Media Group ma zostać przeniesiona do działającej od jesieni ub.r. jej spółki zależnej Red Carpet TV, która niedawno dostała koncesję na emisję kanału CTV9 w naziemnej telewizji cyfrowej. więcej

Nowy dyrektor TVP Rzeszów

Dyrektorem oddziału Telewizji Polskiej w Rzeszowie został wieloletni dziennikarz stacji Marcin Pawlak. Zastąpił Katarzynę Wrzesińską.  więcej

6,47 mln dolarów za spot przy Super Bowl. W Polsce transmisja w Polsacie

6,47 mln dolarów kosztuje średnio 30-sek. spot przy transmisji finału rozgrywek amerykańskiego futbolu Super Bowl, które odbędą się w najbliższą niedzielę 11 lutego 2024 roku na stadionie Allegiant w Las Vegas w stanie Nevada. Polscy widzowie obejrzą je w Polsacie i Polsacie Sport. więcej

Zmarła uczestniczka ,,Gogglebox"

Nie żyje Teresa Orczyk, znana też jako ,,Bunia", przez lata uczestniczka programu ,,Gogglebox" w TTV. więcej

Żabka stawia kolejny krok w kierunku społeczności gier Riot Games

Sieć sklepów Żabka, mając już doświadczenie w aktywacjach dla fanów gier, stawia kolejne kroki w kierunku społeczności gier Riot Games, angażując się tym razem w zimową edycję festiwalu Meet at Rift. Jako partner wydarzenia, Żabka nie tylko stworzy niezapomnianą atmosferę, lecz także zainicjuje serię aktywacji, skierowanych zarówno do graczy, jak i szerszej publiczności. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Sebastian Wierciak redaktorem naczelnym Radia Szczecin

Sebastian Wierciak, dotąd związany z Radiem TOK FM (Agora), zostanie nowym redaktorem naczelnym Radia Szczecin - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Pracownicy Radia Kraków nie otrzymają pensji na czas. Na razie dostali "zaliczki"

Radio Kraków ma problemy finansowe, pracownicy nie otrzymają wynagrodzeń na czas. - ,,Zaliczki" zostały już przelane. Wygląda na to, że nikt nie panował nad kosztami w poprzednich latach. Będę upłynniał część majątku radiowego - choćby samochód zakupiony w zeszłym roku za gotówkę dla reporterów - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl likwidator stacji Marcin Pulit. więcej

 
Radiowcy protestują, przeciwko łączeniu z telewizją. ,,Staniemy się regionalnym radiowęzłem"

Pracownicy rozgłośni regionalnych polskiego radia domagają się dyskusji i udziału w pracach związanych z przygotowaniem nowej ustawy medialnej. W otwartym liście sprzeciwiają się łączeniu spółek radiowych i ośrodkami telewizji. - Jest sprzeciw, radio tylko na tym straci - podkreśla reportażystka z regionalnej rozgłośni.  więcej

 
Radio ZET z najwyższą słuchalnością od 10 lat. Tracą RMF FM, TOK FM i Złote Przeboje

W okresie od listopada ub.r. do stycznia br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, ale stacja zanotowała największy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej zyskało Radio ZET, które zanotowało najwyższy wynik od niemal 10 lat - raport Wirtualnemedia.pl. więcej

 
KRRiT prowadzi do ,,katastrofy" w TVP i Polskim Radiu? ,,To jest granda"

Były członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Krzysztof Luft wystosował pismo do przewodniczącego Macieja Świrskiego i pozostałych członków KRRiT. Przestrzega przed ,,katastrofą finansową", do której może doprowadzić nieprzekazywanie TVP, Polskiemu Radiu i rozgłośniom regionalnym pieniędzy z abonamentu RTV. więcej

 
Marek Balawajder odchodzi z RMF FM. ,,Naruszenie kodeksu postępowania"

Prowadzone w dziale informacji RMF FM postępowanie nie potwierdziło zarzutów mobbingu, ale stwierdziło jednak, że miały miejsce zachowania uznane za naruszenie kodeksu postępowania firmy - podała Grupa Bauer Media. W związku z tym z firmą rozstaje się dyrektor działu informacji Marek Balawajder.  więcej

 
Michał Nogaś wicedyrektorem Trójki. Odszedł z ,,Gazety Wyborczej". Z Radiem Nowy Świat pożegnał się SMS-em

Michał Nogaś został dziś wicedyrektorem Trójki - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Majcher, redaktor naczelny i likwidator Polskiego Radia. Nogaś rozstaje się z ,,Gazetą Wyborczą" oraz internetowym Radiem Nowy Świat.   więcej

 
Adres:Media będzie współpracować przy badaniu Radio Track

Firma Adres:Media rozpoczęła współpracę z Komitetem Badań Radiowych przy badaniu Radio Track. więcej

 
Karolina Głowacka po 17 latach odchodzi z TOK FM

Z Radiem TOK FM (Grupa Radiowa Agory) po 17 latach pracy żegna się dziennikarka Karolina Głowacka. Zamierza skupić się na podcaście Radio Naukowe. więcej

 
Zmarła współtwórczyni ,,Matysiaków"

Nie żyje Stanisława Grotowska, realizatorka i reżyserka przez ponad pięć dekad związana z Polskim Radiem. Współtworzyła m.in. słuchowisko ,,Matysiakowie". więcej

 
Minister sprawiedliwości tłumaczy zmiany w TVP i Polskim Radiu. ,,Uprawnienia właścicielskie ministra kultury"

Szef resortu sprawiedliwości Adam Bodnar podkreślił, że podstawą prawną do niedawnych zmian władz spółek mediów publicznych ,,uchwała Sejmu w powiązaniu z uprawnieniami właścicielskimi ministra ds. kultury i dziedzictwa narodowego". - Czym innym jest postawienie w stan likwidacji, a czym innym jest trwała likwidacja - zaznaczył. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Biedronka i Lidl coraz ostrzej walczą w reklamach. ,,Gier o tron" będzie więcej

Dwie największe sieci dyskontowe podnoszą poprzeczkę w kategorii walki o klienta. Biedronka i Lidl na wyścigi przekonują, że to właśnie one są ,,najtańsze na rynku". Kto wyjdzie z tej walki zwycięsko?  - Dla polskich klientów percepcja ceny na konkretne produkty wpływa bezpośrednio na zachowania zakupowe, dlatego sieci handlowe podejmują dość radykalne działania - uważa dr inż. Jacek Kotarbiński, ekspert ds. komunikacji marketingowej. więcej

W TV Republika sześć razy mniej reklam niż przed bojkotem

Z początkiem lutego br. znacząco spadła liczba reklam na antenie TV Republika - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Jest ich średnio zaledwie ok. 100 dziennie, podczas gdy w listopadzie czy grudniu liczba spotów dochodziła czasem do ponad 600 w ciągu doby. Spoty ze stacji wycofało wiele firm, protestując przeciw mowie nienawiści. więcej

Polski rynek reklamy zewnętrznej wart w 2023 roku prawie 650 mln zł

Rok 2023 rynek reklamy zewnętrznej zamyka wzrostem wartości o 16,9 proc. do 648,29 mln zł - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej i domu mediowego Starcom (grupa Publicis).  więcej

TVN Media będzie licytować czas reklamowy przy topowych programach wiosennej ramówki

Biuro reklamy TVN Media w najbliższy czwartek organizuje pierwszą w tym roku aukcję reklamową przy top formatach TVN oraz najlepszych serialach i filmach. Wśród nich są m.in. "Kuchenne rewolucje", "Mam talent" i "Masterchef Nastolatki".  więcej

Maria Gościniak i Marta Marciniak-Płomińska na czele kreacji FCB&theMilkman

Maria Gościniak i Marta Marciniak-Płomińska przeszły z agencji Przestrzeń do FCB&theMilkman. Zajmą stanowiska dyrektorek kreatywnych. więcej

Agnieszka Chylińska reklamuje 5 tys. GB w Play na Kartę

Ruszyła kampania reklamowa Play na Kartę z piosenkarką Agnieszką Chylińską w roli głównej. Wspiera ofertę z dodatkowymi 5 tys. GB pakietu internetowego w ciągu roku. więcej

TV Republika: nasi reklamodawcy z ogromnym wzrostem sprzedaży

Telewizja Republika przekonuje, że emitowane w niej spoty ,,przynoszą reklamodawcom ogromne korzyści". W ostatnich tygodniach reklamy ze stacji wycofało kilkadziesiąt firm, na antenie często pojawiają się spoty autopromocyjne i 3-minutowe klipy z telezakupami. więcej

Ile kosztuje pojedynczy produkt? Czy w ciągu ostatnich 30 dni był droższy czy tańszy? UOKiK przygląda się sprawie

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowania wyjaśniające, w których sprawdza jak klienci sieci handlowych są informowani o cenach produktów. Chodzi o produkty w promocji w zakresie uwidaczniania cen z ostatnich 30 dni, zgodnie z przepisami unijnej dyrektywy Omnibus, a także sprzedawane w wielopakach. Urząd od początku ub.r. otrzymał ponad 800 skarg na sieci Biedronka, Lidl, Kaufland, Żabka, Dino, Netto, Carrefour i Auchan. więcej

Od Dove do Toyoty i Budweisera: jakie reklamy obejrzymy przy Super Bowl

W nocy z niedzieli na poniedziałek czasu polskiego odbędzie się mecz Super Bowl, który co roku jest ważnym wydarzeniem w branży reklamowej. O mistrzostwo NFL zagrają Kansas City Chiefs i San Francisco 49ers, a w przerwie wystąpi Usher. W Polsce mecz będzie transmitowany od północy na antenach Polsatu i Polsatu Sport. Przedstawiamy spoty, które w amerykańskiej telewizji można będzie obejrzeć przy Super Bowl. więcej

RMF FM z większym wzrostem reklamowym od Radia ZET. Aflofarm promuje się najmocniej

W 2023 roku marketerzy zwiększyli wydatki na reklamę w radiu o ponad 7 proc. RMF Classic zarobiło na reklamach więcej o jedną trzecią, a Antyradio - o jedną czwartą. Zdecydowanym liderem pozostaje RMF FM, natomiast wśród reklamodawców na czele jest Aflofarm Farmacja Polska przed Lidlem i Euro-netem - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Marka adidas przeciwko presji w sporcie

W najnowszej kampanii adidas, poświęconej walce z presją w sporcie, występują m.in. Lionel Messi, Jude Bellingham i Patrick Mahomes.  więcej

Mikołaj Piotrowski nie pracuje już w Plum Research

Mikołaj Piotrowski zakończył pracę w polskiej firmy analitycznej Plum Research. Od listopada 2022 roku pełnił tam funkcję wiceprezesa odpowiedzialnego za marketing i komunikację w skali globalnej.  więcej

Koncerny farmaceutyczne najaktywniejszymi reklamodawcami w telewizji w 2023 roku

Pierwsze miejsce wśród najatrakcyjniejszych reklamodawców w telewizji w 2023 roku pod względem GRP był Aflofarm. Na podium znalazły się US Pharmacia i Polpharma - wynika z analizy Media Context. więcej

Awanse i nowe osoby w GetHero

Wrocławska agencja influencer marketingu GetHero awansowała Agnieszkę Bator-Pawłowską, Noemi Skwiercz, Małgorzatę Chmielewicz i Magdalenę Wójcik. Nowymi członkiniami zespołu są Maja Neto i Aleksandra Pacholska. więcej

Tauron Dystrybucja edukuje. ,,Bezpieczniki Taurona. Włącz dla dobra dziecka"

Przez kolejne trzy lata NAV agency będzie odpowiedzialna, wspólnie z zespołem Tauron Dystrybucji, za kompleksowy rozwój metodyczny platformy edukacyjnej, której najważniejszym celem jest przekazywanie zasad bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych. więcej

6,47 mln dolarów za spot przy Super Bowl. W Polsce transmisja w Polsacie

6,47 mln dolarów kosztuje średnio 30-sek. spot przy transmisji finału rozgrywek amerykańskiego futbolu Super Bowl, które odbędą się w najbliższą niedzielę 11 lutego 2024 roku na stadionie Allegiant w Las Vegas w stanie Nevada. Polscy widzowie obejrzą je w Polsacie i Polsacie Sport. więcej

iProspect (dentsu Polska) wygrywa przetarg działań performance dla LINK4

Agencja iProspect (dentsu Polska) wygrała przetarg jednego z liderów rynku ubezpieczeń komunikacyjnych – LINK4. Współpraca obejmie obsługę mediową we wszystkich kanałach digitalowych, opracowanie koncepcji strategicznej, planowanie i zakup mediów. iProspect został jednocześnie wyłączną agencją LINK4 odpowiadającą za działania performance w produkcie komunikacyjnym. Umowa ma charakter długofalowy.       materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Michał Wielgus szefem redakcji fotograficznej PAP

Nowym szefem PAP Foto został Michał Wielgus - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.  więcej

Koniec karania więzieniem za zniesławienie? Trwają prace w resorcie sprawiedliwości

W ministerstwie sprawiedliwości toczą się pracę nad zasadnością karania zniesławienia przez prawo karne (art. 212 Kodeksu karnego) - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. ,,Ministerstwo dostrzega ważność podniesionego postulatu" - podkreśla resort w przesłanej nam informacji. więcej

Daria Dziewięcka nie żyje. Była dziennikarką i psychoterapeutką

Nie żyje Daria Dziewięcka, psychoterapeutka, a w przeszłości dziennikarka, związana m.in.z mediami Agory. Zmarła w czwartek po ciężkiej chorobie. Miała 42 lata. więcej

Książę Harry otrzyma "znaczącą kwotę" odszkodowania od wydawcy "Daily Mirror"

Brytyjski książę Harry otrzyma "znaczącą kwotę" odszkodowania w ramach ugody zawartej z wydawcą dziennika "Daily Mirror" w sprawie dotyczącej podsłuchów i innego niezgodnego z prawem zbierania informacji - przekazał w piątek jego prawnik David Sherborne. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Borek: Kanał Zero to żadna konkurencja dla Kanału Sportowego, zestawianie wyników nieuczciwe

Zdaniem Mateusza Borka Kanał Zero nie jest bezpośrednim konkurentem Kanału Sportowego, ponieważ dotyczy dużo większego obszaru tematycznego, a zestawianie wyników ich obu jest nieuczciwe. - Robimy swoje. Czekają nas ważne ogłoszenia w najbliższych tygodniach - zapowiedział. więcej

Temu z kolejnym rekordem, mniej Polaków na Allegro i TikToku

Strony i aplikacje Grupy Polsat-Interia w styczniu br. pierwszy raz w historii miały więcej użytkowników niż te Grupy Wirtualna Polska i Ringier Axel Springer Polska. Platformę temu odwiedziło już 14,9 mln polskich internautów, natomiast spadki zanotowały Grupa Allegro, TikTok i WhatsApp. więcej

TV Republika liderem mediów na YouTube

Kanał TV Republika zdobył pozycję lidera wśród kanałów mediów na YouTube w styczniu br. - wynika z raportu PSMM Monitoring&More. Wyprzedził kanały "Super Expressu" i Wirtualnej Polski.  więcej

Część telewizorów Sony bez Netfliksa i innych funkcji

Posiadacze telewizorów i odtwarzaczy Blu-ray Sony z lat 2011-2013 tylko do końca lutego będą mogli korzystać z aplikacji Netflix. Producent informuje, że gigant streamingu zdecydował się zakończyć wsparcie swojej aplikacji na tych urządzeniach ,,z powodu ograniczeń technicznych". Na niektórych sprzętach przestaną też działać niektóre funkcje związane z EPG. więcej

Subskrybenci Prime Video nie chcą płacić za usunięcie reklam

Od poniedziałku w kolejnych krajach Amazon Prime Video jest oferowany z reklamami. Można je wyłączyć za dopłatą. Większość brytyjskich subskrybentów na nią się nie zdecyduje. Takie wyniki przynosi badanie LoopMe, które wykonano przy użyciu sztucznej inteligencji. więcej

Krzysztof Stanowski mógłby liczyć na 9,7 proc. głosów w wyborach prezydenckich

Dziennikarz Krzysztof Stanowski jeśli zdecydowałby się na start w przyszłorocznych wyborach prezydenckich mógłby liczyć na 9,7 proc. głosów - wynika z sondażu SW Research dla rp.pl.  więcej

20 lat Facebooka. ,,To już nie jest medium społecznościowe, ale informacyjno-reklamowe"

Minęło 20 lat od kiedy Facebook zagościł na naszych komputerach, a później i smartfonach. Obecnie korzysta z niego ok. 40 proc. światowej populacji. Eksperci zwracają jednak uwagę, że Facebook ma sporo za uszami. Polaryzacja społeczeństwa, dezinformacja, hejt i problemy psychiczne nie tylko najmłodszych, a ostatnio scam, z którym walka nie idzie mu najlepiej. - Jesteśmy od niego uzależnieni - ocenia Sylwia Czubkowska.  więcej

Polskie seriale Netfliksa walczą o nagrody. Jak są oglądane?

Koniec ubiegłego roku był dla Netfliksa czasem bardzo owocnym. W ofercie platformy pojawiły się polskie seriale, które zyskały wysokie oceny od widzów i krytyków. Firma PlumResearch na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl przygotowała raport z wynikami oglądalności pięciu najgłośniejszych rodzimych seriali od momentu ich premiery do 28 stycznia 2024. więcej

Sylwester Wardęga pierwszym oskarżonym w Pandora Gate

Sylwester Wardęga jest pierwszą osobą oskarżoną w związku z aferą Pandora Gate. Marcin Dubiel oskarżył Wardęgę o zniesławienie.   więcej

Żabka stawia kolejny krok w kierunku społeczności gier Riot Games

Sieć sklepów Żabka, mając już doświadczenie w aktywacjach dla fanów gier, stawia kolejne kroki w kierunku społeczności gier Riot Games, angażując się tym razem w zimową edycję festiwalu Meet at Rift. Jako partner wydarzenia, Żabka nie tylko stworzy niezapomnianą atmosferę, lecz także zainicjuje serię aktywacji, skierowanych zarówno do graczy, jak i szerszej publiczności. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Biedronka i Lidl coraz ostrzej walczą w reklamach. ,,Gier o tron" będzie więcej

Dwie największe sieci dyskontowe podnoszą poprzeczkę w kategorii walki o klienta. Biedronka i Lidl na wyścigi przekonują, że to właśnie one są ,,najtańsze na rynku". Kto wyjdzie z tej walki zwycięsko?  - Dla polskich klientów percepcja ceny na konkretne produkty wpływa bezpośrednio na zachowania zakupowe, dlatego sieci handlowe podejmują dość radykalne działania - uważa dr inż. Jacek Kotarbiński, ekspert ds. komunikacji marketingowej. więcej

Madogz wypromuje DKV Mobility

Agencja full service Madogz wygrała międzynarodowy przetarg organizowany przez DKV Mobility na obsługę ramową polskiego oddziału.  więcej

TV Republika i stacja Karnowskich zarobiły 6 mln zł z reklam Funduszu Sprawiedliwości. Dla Polsatu więcej niż dla TVP

Przez kilka lat resort sprawiedliwości w ramach bezpośrednich umów z nadawcami przeznaczył 5,8 mln zł na działania reklamujące Fundusz Sprawiedliwości w TV Republika i Telewizji wPolsce. Do spółek Plsatu trafiło 1,2 mln zł więcej niż do Telewizji Polskiej. więcej

Aleksandra Chalimoniuk szefową komunikacji Ministerstwa Sportu i Turystyki

Aleksandra Chalimoniuk objęła stanowisko szefowej komunikacji Ministerstwa Sportu i Turystyki. Poprzednio pracowała w firmie OTCF, do której należy marka 4F.  więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
20 lat Facebooka. ,,To już nie jest medium społecznościowe, ale informacyjno-reklamowe"
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj