Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 19 Lutego 2024
 
 
 
Wojciech Tumidalski: w PAP do naprawy wiarygodność
 
Z Wojciechem Tumidalskim, redaktorem naczelnym Polskiej Agencji Prasowej, rozmawiamy o tym, jakie zmiany czekają PAP, relacjach na linii media-władza i o tym, czym jest misja agencji prasowej.  więcej
 
 
TVN planuje kolejne bezpłatne kanały. ,,Wyniki przekroczyły nasze oczekiwania"
 
Miesiąc po uruchomieniu 15 kanałów FAST, TVN jest bardzo zadowolony z ich wyników i planuje kolejne bezpłatne stacje. - Oczywiście myślimy o kolejnych ,,kanałach nowej generacji" i nad nimi pracujemy, ale jeszcze za wcześnie na konkrety - informuje Wirtualnemedia.pl Maciej Gozdowski, Group Vice President - Streaming w Warner Bros. Discovery w Polsce. więcej
 
 
Szybki koniec Wszystko.pl. ,,Musiałoby wyróżnić się czymś wyjątkowym"
 
Gigant informatyczny Comarch zaledwie siedem miesięcy po starcie zamyka swoją platformę Wszystko.pl. Nie udało jej się zaistnieć w branży e-commerce, w której czołówce jedynym polskim marletpace'em pozostaje Allegro. Według menedżerów pytanych przez Wirtualnemedia.pl witrynie Wszystko.pl zabrakło unikalnych zalet dla sprzedawców i kupujących oraz mocnego wsparcia reklamowego. - Żaden konkurent, nie będąc gotowym przeznaczyć odpowiednio dużych środków na promocję, nie ma obecnie realnej szansy na osłabienie pozycji Allegro - ocenia Paweł Rybak z Shopera. więcej
 
 
Polsat Box Go i Player będą poszerzać ofertę 4K. Gdzie najwięcej treści Ultra HD?
 
Najpopularniejsze w Polsce serwisy streamingowe oferują ponad 3,5 tys. produkcji w jakości 4K. Z bazy Upflix.pl wynika, że najwięcej znajdziemy ich w Amazon Prime Video, Disney+ i Netfliksie. Znacznie mniej treści Ultra HD oferują Polsat Box Go i Player. Przedstawiciele obu firm zapewniają Wirtualnemedia.pl, że oferta w będzie rozbudowywana.  więcej
 
 
Klienci piszą do UOKiK w sprawie akcji marketingowych Biedronki
 
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napłynęło kilkanaście sygnałów od klientów sieci Biedronka (Jeronimo Martins Polska) dotyczących ostaniach działań marketingowych sieci - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Krzysztof Stanowski krytycznie o badaniach oglądalności tv. ,,Obraża inteligencję reklamodawców" więcej
 
Scenarzysta ,,1670" i ,,The Office PL" : Polskie seriale są na coraz wyższym poziomie więcej
 
Marcin Gudowicz na czele biura reklamy TVP. Trudny powrót po latach więcej
 
TAI nie wróci na plac Powstańców. Dawne studio ,,Panoramy" zajmie TVP World więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Dziennikarz GoWork.pl Serwis Pracy
Dokumentalista Fakty TVN Warner Bros. Discovery
Reporter / Reporterka Wideo Ringier Axel Springer
Dziennikarz/Reporter (Fakt Polityka) Ringier Axel Springer
Redaktor/ Redaktorka serwisu Plejada.pl Ringier Axel Springer
Producent Transmisji TVN24 TVN Warner Bros. Discovery
WYDAWCA-REDAKTOR serwisu Lelum IBERION
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 47 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVN planuje kolejne bezpłatne kanały. ,,Wyniki przekroczyły nasze oczekiwania"

Miesiąc po uruchomieniu 15 kanałów FAST, TVN jest bardzo zadowolony z ich wyników i planuje kolejne bezpłatne stacje. - Oczywiście myślimy o kolejnych ,,kanałach nowej generacji" i nad nimi pracujemy, ale jeszcze za wcześnie na konkrety - informuje Wirtualnemedia.pl Maciej Gozdowski, Group Vice President - Streaming w Warner Bros. Discovery w Polsce. więcej

Polsat Box Go i Player będą poszerzać ofertę 4K. Gdzie najwięcej treści Ultra HD?

Najpopularniejsze w Polsce serwisy streamingowe oferują ponad 3,5 tys. produkcji w jakości 4K. Z bazy Upflix.pl wynika, że najwięcej znajdziemy ich w Amazon Prime Video, Disney+ i Netfliksie. Znacznie mniej treści Ultra HD oferują Polsat Box Go i Player. Przedstawiciele obu firm zapewniają Wirtualnemedia.pl, że oferta w będzie rozbudowywana.  więcej

Kolejna osoba z TVP w TV Republika. Prowadzi serwisy informacyjne

Do grona prowadzących krótsze serwisy informacyjne Telewizji Republika dołączył Adrian Wachowiak, poprzednio związany z TVP3 Bydgoszcz. więcej

Nowy program interwencyjny w TVP Info

W TVP Info zadebiutuje program ,,Polska Bliżej", co potwierdził nam szef stacji Paweł Moskalewicz. To ma być audycja interwencyjna, którą poprowadzi dziennikarz Igor Nazaruk.  więcej

Dziennikarz wrócił do ,,Teleexpressu" po siedmiu latach

Mateusz Trojan rozpoczął współpracę z ,,Teleexpressem" TVP1, zajmuje się przygotowaniem informacji kulturalnych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. To jego powrót do programu po siedmiu latach przerwy. więcej

300 polskich prokuratorów przeszkolonych w zakresie piractwa IPTV i sharingu

Antypirackie Stowarzyszenie Sygnał zorganizowało w lutym szkolenie dla blisko 300 prokuratorów z całej Polski. Poznali oni techniczne aspekty zwalczania przestępstw związanych z nielegalnym streamingiem i sharingiem. Z badań przeprowadzonych przez organizację wynika, że rocznie dochodzi w naszym kraju do 6,1 mln przypadków nielegalnej dystrybucji treści. więcej

TVP Info i Radio Szczecin poniosą konsekwencje? Chodzi o ujawnienie danych syna posłanki Magdy Filiks

Urząd Ochrony Danych Osobowych wszczyna postępowanie ws. ujawnienia danych osobowych syna posłanki Magdaleny Filiks przez TVP Info i Radio Szczecin. - Poprzedni prezes UODO nie podjął działań w tej sprawie, więc poprosiłem o rozważenie podjęcia tej sprawy z urzędu - powiedział nowy szef urzędu Mirosław Wróblewski.  więcej

Filmowcy niezadowoleni z braku tantiem ze streamingu

Stowarzyszenie Filmowców Polskich - Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (ZAPA) z rozczarowaniem przyjął brak tantiem z ze streamingu w projekcie ustawy mającej wdrożyć unijną dyrektywę o prawie autorskim na jednolitym rynku cyfrowym. - Oceniamy negatywnie wykreślenie z projektu procedowanego przez poprzedni rząd ustawowych tantiem dla twórców za eksploatację ich filmów i seriali w internecie - komentuje szef ZAPA Dominik Skoczek.  więcej

Nowe osoby nadzorują Telewizję Republika

Do rady nadzorczej Telewizji Republika zostały powołane Małgorzata Nocoń i Andrzej Lew-Mirski. W radzie pozostają Katarzyna Gójska i Beata Dróżdż. więcej

Polska platforma przyznaje: Nowi klienci satelitarni stanowią bardzo znikomą część

W USA i Europie Zachodniej platformy cyfrowe borykają się z odejściami abonentów satelitarnych. Brytyjski Sky zapowiedział ostatnio nawet zwolnienia instalatorów anten. Polsat Box widzi przyszłość w Polsat Box Go, Canal+ Polska zapewnia, że nie obserwuje masowych rezygnacji klientów DTH. Tylko garstka nowych abonentów Orange Polska wybiera satelitę. więcej

Serial ,,Klara" wkrótce w Playerze. Jest data premiery

Nowy serial obyczajowy pod tytułem ,,Klara" będzie mieć premierę w serwisie Player 22 marca br. W roli głównej w prodiukcji wystąpi Izabela Kuna.  więcej

Scenarzysta ,,1670" i ,,The Office PL" : Polskie seriale są na coraz wyższym poziomie

,,The Office PL" okazał się sukcesem i przekonał do siebie sceptyczną widownię. ,,1670", czyli satyra na życie polskiego szlachcica zachwyciła bijących się na celne riposty polityków, dzieciaki z liceum oraz ich dziadków. Za sukcesem tych seriali stoi scenarzysta, Jakub Rużyłło, którego scenariusz do serialu ,,1670" został nominowany przez Gildię Scenarzystów Polskich do nagrody w kategorii najlepszy scenariusz serialu fabularnego. Z Jakubem Rużyłło rozmawiamy o serialach. więcej

Fuzja poprawia wyniki operatora satelitarnego Canal+ i Polsat Box

Łączne przychody za pierwsze półrocze roku finansowego 2023-24 operatora satelitarnego Eutelsat wyniosły 572,6 mln euro, co oznacza spadek o 0,2 proc. Wpływ na to ma mniejszy popyt na usługi wideo. Dyrektor generalna firmy obsługującej m.in. Polsat Box i Canal+ zapewnia, że dzięki jesiennej fuzji z OneWeb, będziemy teraz obserwować tendencję wzrostową. więcej

Multipleks naziemnej telewizji cyfrowej zmienił kodek

Dostępny w Lubinie, Głogowie i okolicach MUX-L7 nie jest już nadawany w MPEG-2, tylko w MPEG-4. Wcześniej Witold Tomaszewski, p.o. rzecznik Urzędu Komunikacji Elektronicznej zainteresował się w rozmowie z Wirtualnemedia.pl emisją multipleksu lokalnego niezgodną z decyzją rezerwacyjną.  więcej

Ponad 200 tys. za reklamę przy meczu barażowym z udziałem Polaków w TVP

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęła sprzedaż czasu reklamowego na marzec. Najwyżej wyceniono w nim spoty reklamowe przy meczach barażowych polskich piłkarzy w ramach eliminacji do Euro 2024. Trzeba za nie zapłacić ponad 200 tys. zł.  więcej

,,Jedziemy" Michała Rachonia hitem TV Republika

Po ponad 7 tygodniach emisji na antenie Telewizji Republika program ,,Jedziemy. Michał Rachoń" ogląda średnio 261 tys. widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Technologia DVB-SIS pomaga w modernizacji naziemnej telewizji cyfrowej do 4K

Firma Enesys Technologies poinformowała o swoim udziale we wprowadzeniu kanałów w jakości 4K do naziemnej telewizji cyfrowej we Francji. Przy okazji rozpoczęcia emisji dwóch stacji UHD France Télévisions sięgnięto po technologię DVB-SIS (Single Illumination System). więcej

,,W kuluarach" niedzielną nowością TVN24. "Program się sprawdza"

Kanał TVN24 od kilku tygodni w niedziele nadaje program "W kuluarach", w którym dziennikarze stacji komentują wydarzenia polityczne tygodnia. W najbliższym wydaniu cyklu pojawi się po raz pierwszy inny zestaw dziennikarzy, a prowadzącym zamiast Piotra Kraśki będzie Konrad Piasecki.  więcej

,,Bez filtra, brokatowej posypki i baśniowości". Z aktorką Marią Dębską rozmawiamy o serialu ,,Kiedy ślub?" Canal+

Nowy serial Canal+ zatytułowany ,,Kiedy ślub?" opowiada o codzienności współczesnych trzydziestolatków. To pierwsza rodzima produkcja obyczajowa, która stara się zbliżyć do swoich bohaterów i pokazać ich życie zgodnie z polskimi realiami bez nadmiernego pudrowania. O tym, co inspirowało twórców, a także czy jest szansa na kontynuację serialu, rozmawiamy z odtwórczynią roli Wandy, Marią Dębską. więcej

Dzienna ilość czasu poświęconego VOD wzrosła o 12 proc.

Po dwóch latach spadków, treści wideo coraz bardziej angażują odbiorców. Z badania NPAW wynika, że w 2023 roku na całym świecie o 12 proc. wzrosła ilość czasu poświęcanego każdego dnia przez przeciętnego użytkownika na oglądaniu treści wideo na żądanie. Linearne kanały telewizyjne także zanotowały wzrost, ale mniejszy, bo o 4 proc. więcej

Karolina Pajączkowska myśli o pozwie przeciw TVP. ,,Nie utożsamiałam się z tymi poglądami"

Była dziennikarka TVP Info i TVP World Karolina Pajączkowska rozważa pozwanie Telewizji Polskiej za okoliczności, w jakich pożegnała się z nadawcą wiosną ub.r. Odcina się od przekazu dominującego w poprzedniej odsłonie TVP Info. - Nie utożsamiałam się z tymi poglądami, one zostały mi gdzieś tam narzucone przez widzów, przez kolegów dziennikarzy. Próbowałam być najbardziej niezależna, jak się dało - stwierdziła. więcej

Reżyserka filmu ,,Madame Web" S.J. Clarkson mówi o tym, dlaczego nie powstał prequel ,,Gry o tron"

S.J. Clarkson debiutuje jako reżyserka filmem ,,Madame Web" z uniwersum Marvela. Wcześniej miała już okazję zanurzyć się w ten świat jako twórczyni pojedynczych odcinków seriali Netfliksa, tj. np. ,,Jessica Jones". więcej

Marcin Gudowicz na czele biura reklamy TVP. Trudny powrót po latach

Po ośmiu latach dyrektorem biura reklamy TVP znów został Marcin Gudowicz. Zastąpił Ewelinę Czubę, która funkcję tę pełniła od 2017 roku. Z firmą rozstał się też Adrian Wojtaszek, wicedyrektor ds. mediów interaktywnych. - Te decyzje nowej władzy, raczej zostały źle przyjęte przez rynek i pracowników biura reklamy. Marcin Gudowicz to również wysokiej klasy specjalista z ogromnym doświadczeniem i kontaktami na rynku. Jednak w tym sensie jego przyjście w mojej ocenie będzie stawiało mu bardzo wysoko poprzeczkę zarówno menedżersko, jak i w relacjach z klientami - komentuje Tomasz Ramza z Bauer Media.  więcej

Treści Apple TV+ dostępne w serwisie Canal+

Od lutego subskrybenci serwisu Canal+ w Czechach i na Słowacji mogą bezpośrednio za pośrednictwem tego serwisu streamingowego oglądać treści Apple TV+.  Nie muszą instalować dodatkowej aplikacji. więcej

Rusza program Mariusza Szczygła w TVP Info. "Atmosfera intelektualnego Paryża"

Mariusz Szczygieł rusza z autorskim programem w TVP Info. Dziennikarz porozmawia z nim gośćmi w lokalu Wrzenie Świata. - Jeśli nie będę czuł się na swoim miejscu to zrezygnuję z tego programu - zapewnia. więcej

Trzeci sezon ,,Farmy" ogląda 860 tys. widzów

Trzeci sezon reality-show Polsatu ,,Farma" po ponad pięciu tygodniach emisji ogląda średnio 856 tys. widzów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Bartosz Cebeńko poprowadzi ,,Teleexpress". ,,Nie chcę konkurować z Maciejem Orłosiem"

Bartosz Cebeńko, będzie trzecim, obok Macieja Orłosia i Aleksandry Kostrzewskiej gospodarzem ,,Telexpressu". W nowej roli zadebiutuje w sobotę 17 lutego br. - Cieszę się, że mamy tak różnorodny i uzupełniający się zespół prezenterów - mówi Danuta Dobrzyńska-Schimmer, szefowa ,,Teleexpressu". więcej

Dorota Gawryluk: nie będę startować na prezydenta Polski

Dorota Gawryluk w wywiadzie opublikowanym w weekendowej wydaniu "Gazety Wyborczej" powiedziała, że nie będzie startować na prezydenta Polski. więcej

Na SkyShowtime pakiet z reklamami. Podano cenę w Polsce

Za dwa miesiące platforma SkyShowtime wprowadzi tańszy wariant subskrypcji, w którym przy treściach będą emitowane reklamy. W Polsce będzie tańszy o 5 zł miesięcznie od standardowego pakietu. więcej

Dotrzyj do 60 % mieszkańców Mazowsza dzięki reklamie na warszawskich wiatach z oferty Warexpo

Spółka Warexpo rozpoczęła sprzedaż nowego produktu – szerokiej sieci powierzchni reklamowych na warszawskich wiatach przystankowych. Tym samym spółka staje się trzecim graczem na rynku stołecznej reklamy zewnętrznej, który oferuje ten typ nośników. Pierwsi klienci chcący komunikować się z odbiorcami, także w dzielnicach poza centrum Warszawy, mogą już rezerwować nośniki. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Apel w obronie szefów Radia dla Ciebie. "Budzi to nasz głęboki sprzeciw"

Press Club Polska oraz komentatorzy występujący w Radiu dla Ciebie wystosowali apel do likwidatora stacji w obronie jej redaktora naczelnego Grzegorza Chlasty i jego zastępczyni Aleksandry Głogowskiej. - Słyszymy pogłoski o próbie zwolnienia ich przez likwidatora radiofonii publicznej. Budzi to nasz głęboki sprzeciw - napisali sygnatariusze apelu.  więcej

 
Nowa redaktor naczelna Radia Opole. Wcześniej prowadziła program z Magdaleną Ogórek

Aneta Skomorowska-Kobza została nową redaktor naczelną Radia Opole - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Wcześniej m.in. prowadziła na antenie z Magdaleną Ogórek program ,,Polityczny obraz tygodnia".  więcej

 
RMF FM bez dyrektora informacji. Dwóch zastępców będzie podlegać prezesowi

Po odejściu z RMF FM szefa informacji Marka Balawajder, stacja zmienia model zarządzania działem informacji. Będzie w nim dwóch wicedyrektorów: Blanka Baranowska i awansujący na tę funkcję Michał Rodak. Będą oni podlegać bezpośrednio prezesowi Tadeuszowi Sołtysowi. więcej

 
Piotr Matwiejczuk wicedyrektorem Dwójki, wracają dziennikarze muzyczni

Stanowisko zastępcy dyrektora radiowej Dwójki objął Piotr Matwiejczuk, związany ze stacją od ponad dwóch dekad. Do rozgłośni po kilku latach przerwy wracają dziennikarze muzyczni Agata Kwiecińska i Adam Suprynowicz. więcej

 
Były dziennikarz prawicowego tygodnika likwidatorem Radia dla Ciebie

W mazowieckim Radiu dla Ciebie, postawionym w stan likwidacji pod koniec grudnia przez ministra kultury, na stanowisko likwidatora został powołany Grzegorz Jakubowski, w przeszłości m.in. dziennikarz ,,Gazety Finansowej". więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Klienci piszą do UOKiK w sprawie akcji marketingowych Biedronki

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napłynęło kilkanaście sygnałów od klientów sieci Biedronka (Jeronimo Martins Polska) dotyczących ostaniach działań marketingowych sieci - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Reklama piwa Tatra nieetyczna

Internetowa reklama piwa Tatra (Grupa Żywiec) pod hasłem "Tatry się należą" emitowana m.in. w serwisie YouTube narusza Kodeks Etyki Reklamy, bo bezpośrednio nawiązuje do elementów związanych z wypoczynkiem i relaksem - orzekła Komisja Etyki Reklamy. "Grupa Żywiec tą reklamą kreuje błędny obraz męskich spotkań towarzyskich, które mają mieć swój schemat nierozerwalnie połączony z alkoholem" - czytamy w uzasadnieniu.  więcej

Z Agory odchodzi dyrektor marketingu ,,Gazety Wyborczej"

Od 1 marca br. dział marketingu ,,Gazety Wyborczej" (Agora) zostanie przemianowany na dział promocji - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. Jego działaniami pokieruje jako szefowa Agnieszka Placek, jej zastępczynią będzie Katarzyna Stożek. Z Agory po siedmiu latach odchodzi dyrektor marketingu Michał Bauer. więcej

Agencja GPD uruchamia submarkę GPD Health, wchodzi na rynek marketingu zdrowia

Agencja reklamowa GPD rozszerza swoją działalność i powołuje GPD Health, jednostkę biznesową do obsługi klientów z branży farmaceutycznej i zdrowotnej.  więcej

Brytyjska agencja One Day startuje w Polsce

One Day, niezależna agencja reklamowa z Wielkiej Brytanii zatrudniła zespół kierowniczy w Polsce i otwiera nowe biuro w Warszawie. Kieruje nim Anita Puchalska, country manager. więcej

Domy produkcyjne F25 i Warsaw Production Team w rosterze OLX na kolejny rok

Domy produkcyjne Warsaw Production Team i F25 zostały wybrane przez markę OLX w przetargu na minimum roczną obsługę produkcyjną. Tym samym tylko ci dwaj producenci będą otrzymywać od OLX briefy na produkcję kampanii. więcej

Monika Brodka i Andrzej Wrona reklamują konto dla firm w ING Banku Śląskim

W nowej kampanii reklamującej ING Bank Śląski występują piosenkarka Monika Brodka i siatkarz Andrzej Wrona. Akcja promuje konto dla firm. więcej

Trzy nowe grupy rozpoczęły prace w ramach Polskiej Organizacji Reklamodawców

W ostatnich dniach rozpoczęły prace trzy nowe grupy robocze działające w ramach Polskiej Organizacji Reklamodawców: Cross-media, Rola CMO w biznesie i organizacji oraz Efektywności w marketingu.  więcej

Ponad 200 tys. za reklamę przy meczu barażowym z udziałem Polaków w TVP

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęła sprzedaż czasu reklamowego na marzec. Najwyżej wyceniono w nim spoty reklamowe przy meczach barażowych polskich piłkarzy w ramach eliminacji do Euro 2024. Trzeba za nie zapłacić ponad 200 tys. zł.  więcej

Nike zwolni ponad 1,6 tys. pracowników

Amerykański producent odzieży i obuwia sportowego Nike planuje zwolnić ponad 1,6 tys. pracowników, czyli około 2 proc. ogółu zatrudnionych. Ma to pozwolić spółce obniżyć koszty. więcej

Multikino Ursynów do zamknięcia. Znamy datę

W tym roku przestanie działać Multikino Ursynów, jedyny multipleks w tej dzielnicy Warszawy. Obiekt zostanie wyburzony.  więcej

Marcin Gudowicz na czele biura reklamy TVP. Trudny powrót po latach

Po ośmiu latach dyrektorem biura reklamy TVP znów został Marcin Gudowicz. Zastąpił Ewelinę Czubę, która funkcję tę pełniła od 2017 roku. Z firmą rozstał się też Adrian Wojtaszek, wicedyrektor ds. mediów interaktywnych. - Te decyzje nowej władzy, raczej zostały źle przyjęte przez rynek i pracowników biura reklamy. Marcin Gudowicz to również wysokiej klasy specjalista z ogromnym doświadczeniem i kontaktami na rynku. Jednak w tym sensie jego przyjście w mojej ocenie będzie stawiało mu bardzo wysoko poprzeczkę zarówno menedżersko, jak i w relacjach z klientami - komentuje Tomasz Ramza z Bauer Media.  więcej

Vision Express kampanią świętuje swój jubileusz

Agencja Walk Creative przygotowała jubileuszową kampanię dla marki Vision Express w Polsce. Pierwszą odsłonę działań promuje spot pod hasłem ,,Jest tyle wspomnień do zobaczenia".   więcej

Anna Kolasińska: z Q&A Comms do LuckyYou

Anna Kolasińska, do niedawna account managerka w agencji Q&A Comms, dołącza do agencji marketingowej LuckyYou w roli project managerki. więcej

Jose Mourinho gwiazdą akcji marketingowej Topps na UEFA EURO 2024

Jose Mourinho, jeden z najlepszych trenerów świata, we współpracy z marką kart kolekcjonerskich Topps przygotowuje zespół na turniej w Niemczech. Portugalski szkoleniowiec w trakcie prac nad przygotowaniem kart, odpowiadał za dobór zawodników do każdej z reprezentacji. więcej

Bank Pekao nagradza za polecenie konta w programie ,,Polecam Przekorzystnie"

Od teraz klienci Banku Pekao S.A. mogą przystąpić do nowej edycji programu ,,Polecam Przekorzystnie". Każdy klient za skuteczne polecenie jednej osoby, może otrzymać nagrodę w wysokości od 50 do 100 zł, w zależności od tego, jakie konto poleci. Obecna edycja programu potrwa do 15 maja 2024 r.  materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Wojciech Tumidalski: w PAP do naprawy wiarygodność

Z Wojciechem Tumidalskim, redaktorem naczelnym Polskiej Agencji Prasowej, rozmawiamy o tym, jakie zmiany czekają PAP, relacjach na linii media-władza i o tym, czym jest misja agencji prasowej.  więcej

"Gazety Wyborcza" z szefem działu zagranicznego. Zwolnienia w serwisie BIQdata.pl

Od 1 marca szefem działu zagranicznego ,,Gazety Wyborczej" (Agora) będzie Michał Olszewski, do tej pory redaktor naczelny krakowskiej redakcji ,,Wyborczej" - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. Jego miejsce zajmie Magdalena Mach, która obecnie kieruje rzeszowską redakcją tytułu. Zwolnienia dotknęły tymczasem większość zespołu serwisu BIQdata.pl, ale ma on nadal działać. więcej

Z Agory odchodzi dyrektor marketingu ,,Gazety Wyborczej"

Od 1 marca br. dział marketingu ,,Gazety Wyborczej" (Agora) zostanie przemianowany na dział promocji - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. Jego działaniami pokieruje jako szefowa Agnieszka Placek, jej zastępczynią będzie Katarzyna Stożek. Z Agory po siedmiu latach odchodzi dyrektor marketingu Michał Bauer. więcej

Prezydent Zamościa spalił lokalną gazetę? ,,Wstyd"

Prezydent Zamościa Andrzej Wnuk rozpoczął kampanię wyborczą wpisem opatrzonym zdjęciem z płonącą gazetą, wyglądającą jak "Tygodnik Zamojski", oburzył dziennikarzy i internautów. - Moim zdaniem to nie jest tygodnik, nie ma logotypu, więc nie jest to "Tygodnik Zamojski". Jest to wyrób gazetopodobny - mówi Wirtualnemedia.pl prezydent Zamościa. Dziennikarz tytułu są pewni, że Wnuk spalił ich gazetę. - Od takich gestów, niedaleko do palenia książek - komentuje jeden z internautów.  więcej

,,Fakt" na czele sprzedaży w IV kwartale, tylko ,,Przegląd Sportowy" na plusie

W czwartym kwartale 2023 roku liderem średniej sprzedaży wydania wśród dzienników ogólnopolskich był ,,Fakt". Większość tytułów zanotowała spadki, a na czele pod tym względem znalazła się ,,Gazeta Wyborcza". Zyskał tylko ,,Przegląd Sportowy" - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Koniec rządowej pomocy dla mediów, korporacje zwalniają dziennikarzy

Rząd Kanady wspierał przez minione lata dziennikarstwo, jednak z końcem marca skończą się programy pomocowe. Niektórzy z beneficjentów tych subwencji zwalniają już dziennikarzy. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Szybki koniec Wszystko.pl. ,,Musiałoby wyróżnić się czymś wyjątkowym"

Gigant informatyczny Comarch zaledwie siedem miesięcy po starcie zamyka swoją platformę Wszystko.pl. Nie udało jej się zaistnieć w branży e-commerce, w której czołówce jedynym polskim marletpace'em pozostaje Allegro. Według menedżerów pytanych przez Wirtualnemedia.pl witrynie Wszystko.pl zabrakło unikalnych zalet dla sprzedawców i kupujących oraz mocnego wsparcia reklamowego. - Żaden konkurent, nie będąc gotowym przeznaczyć odpowiednio dużych środków na promocję, nie ma obecnie realnej szansy na osłabienie pozycji Allegro - ocenia Paweł Rybak z Shopera. więcej

Allegro zaczęło oznaczać reklamowane oferty

Na Allegro pojawiły się oznaczenia przy ofertach promowanych przez sprzedawców. Wynika to z wejścia w życie Aktu o usługach cyfrowych (DSA). więcej

Filmowcy niezadowoleni z braku tantiem ze streamingu

Stowarzyszenie Filmowców Polskich - Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (ZAPA) z rozczarowaniem przyjął brak tantiem z ze streamingu w projekcie ustawy mającej wdrożyć unijną dyrektywę o prawie autorskim na jednolitym rynku cyfrowym. - Oceniamy negatywnie wykreślenie z projektu procedowanego przez poprzedni rząd ustawowych tantiem dla twórców za eksploatację ich filmów i seriali w internecie - komentuje szef ZAPA Dominik Skoczek.  więcej

Krzysztof Stanowski krytycznie o badaniach oglądalności tv. ,,Obraża inteligencję reklamodawców"

Krzysztof Stanowski, twórca Kanału Zero twierdzi, że telewizja broni się "lipnymi wynikami oglądalności", które "służą do wspólnego okradania reklamodawców". - Rozumiem, że każdy walczy o budżety reklamowe w taki sposób, w jaki potrafi. Nie wiem tylko, czy autor wypowiedzi zdaje sobie sprawę z tego, że przede wszystkim obraża inteligencję reklamodawców właśnie. Reklamodawców, którzy od wielu lat lokują swoje budżety w telewizji i którzy w ten sposób realizują swoje cele biznesowe - komentuje Maciej Niepsuj, chief trading officer MediaHub. więcej

HBO Max i Disney+ z większą przewagą nad TVP VOD i Playerem. Zyskuje Prime Video, w dół Viaplay

W styczniu Netflix, HBO Max i Disney+ osiągnęły niewielkie wzrosty odwiedzalności, a zmalały wyniki TVP VOD i Playera. Mocniejsze spadki zanotowały CDA Premium i Pilot WP. Netflix nadal jest zdecydowanym liderem, z ponad 50 proc. udziału w rynku oglądalności. więcej

Dzienna ilość czasu poświęconego VOD wzrosła o 12 proc.

Po dwóch latach spadków, treści wideo coraz bardziej angażują odbiorców. Z badania NPAW wynika, że w 2023 roku na całym świecie o 12 proc. wzrosła ilość czasu poświęcanego każdego dnia przez przeciętnego użytkownika na oglądaniu treści wideo na żądanie. Linearne kanały telewizyjne także zanotowały wzrost, ale mniejszy, bo o 4 proc. więcej

TV Republika przyciąga internautów na półtorej godziny. Liderem TVN24 przed Polsat News

W styczniu w serwisie Telewizji Republika każdy z prawie 2 mln internautów spędził średnio półtorej godziny. TVN24.pl miał ponad 10 mln użytkowników, a portal Polsat News - 5,3 mln, ale przyciągały ich na dużo krócej. Portal TVP Info przez dwa tygodnie odwiedziło 710 tys. internautów. więcej

Ruszyła platforma streamingowa Kinejo

Ruszyła bezpłatna platforma streamingowa Kinejo. Można na niej znaleźć filmy długometrażowe, krótkometrażowe, dokumentalne, teledyski i materiały edukacyjne. Na otwarcie Fundacja Rozwoju Podlaskiej Kinematografii proponuje rozgrywający się w Białymstoku kryminał noir ,,Czarna Dama", który dotąd można było zobaczyć tylko na pokazach w kinie. więcej

Google rozpocznie kampanię antydezinformacyjną przed wyborami do Parlamentu Europejskiego

Google przygotowuje się do rozpoczęcia kampanii przeciwdziałającej dezinformacji w pięciu krajach Unii Europejskiej. Działania ruszą w marcu w związku z wyborami parlamentarnymi w UE w czerwcu.  więcej

Wchodzi w życie unijny akt o usługach cyfrowych. Będziemy lepiej chronieni przed nielegalnymi treściami

W sobotę zacznie obowiązywać unijny akt o usługach cyfrowych (DSA), przełomowy zbiór przepisów UE, dzięki któremu użytkownicy internetu w Unii Europejskiej będą lepiej chronieni przed nielegalnymi treściami, a ich prawa będą ściślej przestrzegane w sieci. więcej

Kanał Zero ma prawie 35 mln wyświetleń. Hitem wywiad z Dudą

Po ponad dwóch tygodniach od startu Kanał Zero ma na YouTube prawie 35 milionów wyświetleń. Prawie 10 mln generują krótkie filmiki, tzw. shorts. Hitem kanału jest wywiad z prezydentem Andrzejem Dudą, który jako jedyny na kanale ma ponad 2 mln wyświetleń.  więcej

Bez dopłaty treści Amazon Prime Video w gorszej jakości

Ostatnio Amazon Prime Video wprowadził na wybranych rynkach dopłatę za wyłączenie reklam. Platforma nie poinformowała, że tańszy pakiet wiąże się z innymi niedogodnościami. Treści w nim oferowane nie są dostępne w technologiach Dolby Vision i Dolby Atmos. więcej

Na SkyShowtime pakiet z reklamami. Podano cenę w Polsce

Za dwa miesiące platforma SkyShowtime wprowadzi tańszy wariant subskrypcji, w którym przy treściach będą emitowane reklamy. W Polsce będzie tańszy o 5 zł miesięcznie od standardowego pakietu. więcej

OpenAI przedstawia generator wideo z tekstu

Firma OpenAI, właściciel ChataGPT, przedstawia nowy model oparty na sztucznej inteligencji. Narzędzie Sora przetwarza teksty na filmy wideo.  więcej

Google z modelem AI Gemini 1.5. Obsługuje nawet milion tokenów

Google zaprezentowało Gemini 1.5 - model nowej generacji czatbota sztucznej inteligencji. Koncern chwali się, że znacznie zwiększył liczbę informacji, jakie może on przetworzyć. Niedawno Gemini zastąpiło Barda. więcej

Polska wśród krajów będących celem chińskiej sieci dezinformacji

Polska znalazła się wśród 30 państw będących celem chińskiej sieci dezinformacji opisanej w najnowszym raporcie działającej w kanadyjskim Toronto grupy badawczej Citizen Lab. więcej

Bank Pekao nagradza za polecenie konta w programie ,,Polecam Przekorzystnie"

Od teraz klienci Banku Pekao S.A. mogą przystąpić do nowej edycji programu ,,Polecam Przekorzystnie". Każdy klient za skuteczne polecenie jednej osoby, może otrzymać nagrodę w wysokości od 50 do 100 zł, w zależności od tego, jakie konto poleci. Obecna edycja programu potrwa do 15 maja 2024 r.  materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Krzysztof Stanowski krytycznie o badaniach oglądalności tv. ,,Obraża inteligencję reklamodawców"

Krzysztof Stanowski, twórca Kanału Zero twierdzi, że telewizja broni się "lipnymi wynikami oglądalności", które "służą do wspólnego okradania reklamodawców". - Rozumiem, że każdy walczy o budżety reklamowe w taki sposób, w jaki potrafi. Nie wiem tylko, czy autor wypowiedzi zdaje sobie sprawę z tego, że przede wszystkim obraża inteligencję reklamodawców właśnie. Reklamodawców, którzy od wielu lat lokują swoje budżety w telewizji i którzy w ten sposób realizują swoje cele biznesowe - komentuje Maciej Niepsuj, chief trading officer MediaHub. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
PGE bez szefowej komunikacji i marketingu. Odeszła Katarzyna Kozłowska

Po czterech latach ze stanowiskiem dyrektora departamentu komunikacji korporacyjnej i marketingu w PGE Polskiej Grupie Energetycznej żegna się Katarzyna Kozłowska.  więcej

Mariusz Gierej rzecznikiem Wojskowego Instytutu Medycznego

Stanowisko rzecznika prasowego Wojskowego Instytutu Medycznego objął Mariusz Gierej, jako publicysta związany przez ostatnie 12 lat z serwisem mPolska24.pl. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Allegro zaczęło oznaczać reklamowane oferty
Sztuczna inteligencja pociąga za sobą zmiany. "Nie trzeba się jej bać"
Technologia DVB-SIS pomaga w modernizacji naziemnej telewizji cyfrowej do 4K
Operatorzy powinni inwestować w satelity, żeby zwiększyć przychody
Wchodzi w życie unijny akt o usługach cyfrowych. Będziemy lepiej chronieni przed nielegalnymi treściami
OpenAI przedstawia generator wideo z tekstu
Ważą się losy polskiego auta elektrycznego Izera. Dylemat ws. chińskiej technologii
Doradcy z reklamy internetowej oszukali ,,na zdalny pulpit". Ponad 300 tys. zł strat
Google z modelem AI Gemini 1.5. Obsługuje nawet milion tokenów
Polska wśród krajów będących celem chińskiej sieci dezinformacji
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj