o2 rusza z Lajk.tv: 12 formatów, studio dla vlogerów, niedługo milion RU

Grupa o2 uruchamia testowany przez trzy miesiące serwis wideo Lajk.tv. Codziennie będzie w nim zamieszczane 12 autorskich materiałów. Strona będzie ściśle współpracować z innymi serwisami o2, m.in. Wrzutą, oraz YouTube’em.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Na Lajk.tv publikowane są kilkuminutowe materiały wideo nagrywane w studiu uruchomionym kilka miesięcy temu przez Grupę o2. Większość tych cykli dotyczy mediów społecznościowych („Fejs Celebryci”, „Fejs News”, „Top Vlogerzy”, „YouTube Polska”, „YouTube Świat”, „Daily WTF”), a dwa są poświęcone modzie i urodzie („Syrenki.tv”, „Makeup.tv”). Są też programy o filmach („Kinol”) i biznesie („BizTok”). - Na razie w serwisie będzie zamieszczanych 12 materiałów dziennie, a do końca roku dojdzie kilka cyklów w ramach podmarek - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Brański, członek zarządu Grupy o2. - Nasze studio było otwierane z myślą o produkcji 20 materiałów dziennie, dlatego jedną piątą czasu pracy studia chcemy przeznaczać na produkowanie bezpłatnie materiałów dla innych w zamian za planszę promującą Lajk.tv - dodaje.

Lajk.tv będzie mieć własny odtwarzacz, przy czym niektóre formaty będą zamieszczane na YouTubie i stamtąd „przeklejane” do serwisu. Na YouTubie materiały z Lajk.tv są zresztą zamieszczane i testowane od początku lipca - podobnie jak w należącym do Grupy o2 serwisie Wrzuta.pl.

Dalsza współpraca Lajk.tv z YouTube’em będzie prowadzona w ramach programu partnerskiego. - Nie ustawiamy się w opozycji do YouTube’a, tylko chcemy być docelowo czołowym polskim partnerem Google w zakresie wideo. Dla naszych inicjatyw wideo kluczowa będzie jednoczesna monetyzacja w trzech kanałach: Wrzuta, wortale Grupy o2 i właśnie YouTube - opisuje Michał Brański. 

Na Lajk.tv dostępna jest również opcja „Wyślij swoje wideo”. - Chcemy integrować twórców wideo, być platformą promocji dla świeżych i doświadczonych vlogerów. Chcemy przebić się do nich z ofertą darmowego skorzystania z naszego studia - wyjaśnia Michał Brański.

grafika

Materiały do Lajk.tv przygotowuje obecnie 8 osób: prezenterów, researcherów i pracowników technicznych. Start serwisu będą wspierać działania reklamowe na innych stronach Grupy o2 oraz sponsoring imprez dotyczących wideoblogów i całego wideo w internecie. - Liczymy, że miesięczny zasięg Lajk.tv w listopadzie wyniesie milion real users, 10 mln odsłon i ok. 6 mln emisji wideo - deklaruje Michał Brański.

Lajk.tv. to drugi serwis wideo uruchomiony w br. przez Grupę o2. Działający od lutego Pudelek.tv w pierwszych miesiącach miał po 400-500 tys. użytkowników i ok. 1,5 mln odsłon (zobacz szczegóły). - W listopadzie chcemy być z serwisem na poziomie 1,6 mln real users, 15 mln odsłon i 8 mln emisji wideo - mówi Michał Brański.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"