Celem realizowanego projektu jest wzmocnienie kompetencji biznesowych uchodźców, ułatwienie im dostępu do wiedzy, doradztwa oraz sieci kontaktów, a także zwiększenie świadomości roli samozatrudnienia jako realnej ścieżki integracji społeczno–zawodowej.
W ramach współpracy OBTK odpowiada m.in. za opracowanie strategii komunikacji projektu, wsparcie w tworzeniu raportu podsumowującego wyniki badań, przygotowanie materiałów informacyjnych oraz doradztwo w obszarze PR i digital. Agencja będzie wspierać komunikację projektu w Polsce i Niemczech.
Pierwsze efekty współpracy – w tym raport z rekomendacjami dla instytucji wspierających samozatrudnionych uchodźców – zostaną zaprezentowane w 2026 roku.
Materiały będą dostępne w kilku wersjach językowych, aby ułatwić ich wykorzystanie na różnych rynkach i przez instytucje typu BDS (Business Development Services), które chcą lepiej dostosować swoje programy do potrzeb tej grupy.











