Oficjalnie nowa ramówka PR24 będzie obowiązywać od 15 września br. do 15 marca 2020 roku. Jej charakter pozostanie bez zmian - będzie informacyjno-publicystyczny skupi się na najważniejszych sprawach ze świata polityki, gospodarki, spraw społecznych czy kultury. Podstawą nadal będą serwisy informacyjne i audycje publicystyczne, a pozostały czas antenowy ma być wypełniony przez transmisje wystąpień najważniejszych osób w państwie.
Jak wynika z dokumentu, do którego treści dotarliśmy, „program ma ulec korektom w kierunku podniesienia atrakcyjności tematycznej”.

- Antena pracuje nad rozbudowaniem różnorodności gatunkowej poprzez wprowadzenie większej liczby audycji kulturalnych, edukacyjnych i historycznych. Ponadto ramówka na bieżąco uzupełniana jest o nowe pozycje publicystyczne - czytamy.
Z naszych informacji wynika również, że większa korekta ramówki ma nastąpić dopiero po wieczorze wyborczym, w połowie października br. (wybory zaplanowane są na 13 października).
Najważniejszymi audycjami w tym układzie ramowym są: „Filmowe premiery tygodnia”, których gospodarzami są Łukasz Adamski, Piotr Gociek (w czwartki po 22.06); „Kalendarium powstańcze” (od poniedziałku do niedzieli do 5 października od 06.54 do 06.57); od poniedziałku do piątku „Magazyn Informacyjny” (o godzinie 17.35 do 17.55); „Między nami kobietami” z Anną Popek (w środy o 23.3 do 23.59); „Posłowie” z Piotrem Goćkiem i pisarzem Łukaszem Orbitowskim w środy o 22.06 do 22.29); „Studio prasowe” Adriana Stankowskiego w niedziele o 10.06 do 10.56); „Towarzystwo Niepokornych” Arkadiusza Gołębiewskiego, Pawła Nowackiego i Jana Rumana w poniedziałki o 22.06 do 22.29.

Z kolei z anteny zdjęto: „Gospodarkę dla każdego”, „Kalendarium kulturalne”, „Komentarz gospodarczy”, „Serwis gospodarczy”, „Społeczny magazyn reportażystów”.
Wśród dziennikarzy, którzy niedawno dołączyli do grona prowadzących i nadal pozostaną gospodarzami audycji są: Piotr Gociek, Arkadiusz Gołębiewski, Piotr Nowak, Antoni Opaliński, Łukasz Orbitowski, Anna Popek i Jan Ruman.
Sprzyjanie swobodnemu kształtowaniu się poglądów obywateli
Z dokumentu do którego dotarła redakcja Wirtualnemedia.pl wynika, że „szczególną uwagę stacja przywiązuje do audycji poświęconych edukacji obywatelskiej, dotyczącej wyjaśniania i prezentowania polityki państwa przez naczelne organy państwowe lub ich przedstawicieli”.
Według kierownictwa w ofercie programowej anteny znajdują się audycje służące realizacji misji, tj. sprzyjaniu swobodnego kształtowania się poglądów obywateli i formowaniu się opinii publicznej, popieraniu twórczości artystycznej, naukowej i oświatowej oraz upowszechnianiu wiedzy o języku polskim i mediach.

Polskie Radio 24 stawia sobie za priorytet stwarzanie przestrzeni do integracji społecznej, w tym przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu, umacniania rodziny, kształtowania postaw prozdrowotnych, zwalczania patologii społecznych, a także edukacji medialnej.
W 2018 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. W br. planuje 62,05 mln zł straty.











