Od renowacji stolika po aranżację całego biura

Wraz z końcem stycznia upłynął termin zgłaszania projektów do międzynarodowego konkursu Antalis Interior Design Award, skierowanego do projektantów, architektów, drukarzy, aplikatorów i studentów. Wciąż można jednak głosować na prace walczące o Nagrodę Publiczności! O idei stojącej za plebiscytem, jego organizacji i współpracy z designerami rozmawiamy z Arkadiuszem Chłopikiem, dyrektorem marketingu Antalis Polska.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Co wyróżnia Antalis Interior Design Award na tle innych konkursów skierowanych dla branży architektonicznej?

Konkurs ma zasięg ogólnoeuropejski – zbieramy projekty realizowane od Wielkiej Brytanii aż po Turcję. Mamy w nim kategorie przeznaczone zarówno dla doświadczonych projektantów, jak i początkujących w tej branży osób. Liczne grono partnerów medialnych, zarówno operujących w całej Europie, jak i lokalnych partnerów w danym kraju, sprawia, że uczestnicy, a potem zwycięzcy mogą zbudować szerszą świadomość swoich marek.

Czy może Pan opowiedzieć więcej o tegorocznych kategoriach AIDA?

Najważniejsza kategoria to Zrealizowany Projekt Przestrzeni. W tej kategorii mamy aż 5 nagród: Hotele/Restauracje, Handel detaliczny i usługi, Biuro, Dom i Budynki użyteczności publicznej. Dodatkowo nagradzamy projekty w 3 dodatkowych kategoriach: Zrównoważony rozwój, Folia architektoniczna, Folia do dekoracji okien. Równolegle trwa też konkurs na prace zrealizowane metodą cyfrową: projekt 3D (w tym roku mockupem do zaprojektowania jest firmowa stołówka) oraz Nagroda za Oryginalny Wzór, np. tapety. Wszystkie zgłoszone prace mogą dodatkowo rywalizować o Nagrodę Publiczności.

W jaki sposób publiczność będzie miała wpływ na przyznanie tytułu Nagroda Publiczności?

Wystarczy wejść na stronę konkursu, przejrzeć zgłoszone prace i oddać swój głos. Głos można oddać na więcej niż jedną pracę.

Nabór projektów został już zakończony. Jakiego rodzaju prace są najczęściej zgłaszane?

To już trzecia edycja konkursu, a zgłaszanych jest coraz więcej projektów, co oczywiście podnosi poprzeczkę. Dodatkowo zrealizowanych projektów jest też więcej niż było parę lat temu, popularność wybranych produktów wzrosła i stąd też spodziewamy się wielu oryginalnych pomysłów. Nie mamy jednak kategorii, która wybija się mocno w konkursie – i to dobrze. Najwięcej prac zgłaszanych jest w kategorii Biuro, Budynki użyteczności publicznej oraz Handel detaliczny i usługi. Jednak pozostałe kategorie nie pozostały daleko w tyle!. Jeśli chodzi o typy produktów, bez wątpienia liderem jest kategoria Folia Architektoniczna.

W jaki sposób Antalis selekcjonuje osoby zasiadające w gremium jurorskim?

Szukamy przede wszystkim osób z rozmaitym bagażem doświadczeń i o różnym profilu eksperckim, ale także osób znających rynek europejski i lokalne trendy. Mieszając praktyków i specjalistów biznesowych, kreatorów, trendsetterów oraz doświadczonych projektantów, mamy pewność, że zwycięzcy będą naprawdę wyjątkowi zarówno na poziomie europejskim, jak i lokalnym.

Jak Antalis stara się dotrzeć do architektów i projektantów?

Działamy kilkoma sprawdzonymi już kanałami. Najważniejszy jest oczywiście bezpośredni kontakt z naszymi konsultantami ds. rynku architektonicznego, gdzie na indywidualnych spotkaniach możemy dobrze zrozumieć potrzeby danego klienta i pokazać możliwe rozwiązania, produkty oraz próbki. Drugim ważnym sposobem jest udział w różnego rodzaju wydarzeniach. Organizujemy samodzielnie kameralne spotkania z naszymi partnerami, wymieniamy się doświadczeniami i rozmawiamy o wyzwaniach, dzielimy  przykładami z rynków zachodnich, łączymy klientów z pracowniami czy architektami. Kolejnym jest komunikacja cyfrowa. Prowadzimy własny profil na Facebooku, tworzymy specjalne kampanie czy konkursy takie jak Antalis Interior Design Award.

Z jakich produktów oferowanych przez Antalis najchętniej korzystają designerzy?

Bez wątpienia jest to folia architektoniczna Coala Interior Film lub 3M DI-NOC. To produkt unikalny, który pozwala na renowacje np. wszystkich drzwi hotelowych w 24h, bez pyłu, kurzu, zamykania całego obiektu, bez hałasu i potrzeby wymiany drzwi. Łącznie dysponujemy ponad 1000 wzorów imitujących kamień, drewno, tkaninę, skórę, powierzchnie metalizowane, co daje nieograniczone możliwości renowacji drzwi, mebli, ścian, a nawet całych powierzchni biurowo-komercyjnych.

O Antalis

Antalis jest częścią grupy Kokusai Pulp&Paper, światowego lidera dystrybucji papierów, opakowań i komunikacji wizualnej z siedzibą w Japonii i notowanej na giełdzie w Tokio z obrotem 545 miliardów JPY* w 2021 r. Antalis jest wiodącym dystrybutorem B2B produktów i usług w zakresie papieru i opakowań przemysłowych oraz numerem dwa w dystrybucji nośników komunikacji wizualnej w Europie i Ameryce Łacińskiej. Z siedzibą główną w Paryżu Antalis działa w 30 krajach, obsługując ponad 100 000 klientów z zespołem 3800 pracowników oferujących przełomowe rozwiązania e-commerce. Nasze 93 centra dystrybucyjne świadczą odpowiedzialne ekologicznie usługi na światowym poziomie.

*około 4,2 mld euro

Dowiedz się więcej na www.antalis.pl i śledź nas na LinkedIn, Twitterze, Instagramie, Facebooku, Pintereście lub YouTube, aby otrzymywać  od nas najnowsze wiadomości!

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online