„Fakty” liderem - „Panorama”, „Wiadomości” „Wydarzenia” i „Teleexpress” na plusie

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w listopadzie br. były „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS. Dziennik odnotował jedyny spadek w zestawieniu. Z kolei liderem wśród wzrostów była „Panorama” TVP2 i TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Fakty” liderem - „Panorama”, „Wiadomości” „Wydarzenia” i „Teleexpress” na plusie

„Fakty” TVN i TVN24 BiS w listopadzie 2019 roku oglądało średnio 3,11 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 21,78 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej program stracił 4,55 proc. widzów, czyli 148 tys. oglądających, a jego udział spadł z 22,34 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia oglądalność „Faktów” w TVN w zeszłym miesiącu wyniosła 2,82 mln widzów, a w TVN24 BiS - 294 tys.

Kilka dni temu Adam Pieczyński, redaktor naczelny TVN24 i „Faktów”, szef pionu informacji TVN „postanowił zakończyć pracę zawodową i poświęcić swój czas rodzinie”. Jego stanowisko objął Michał Samul, który współpracował z nim od początku istnienia TVN24. Przez najbliższe miesiące Adam Pieczyński będzie pełnił rolę doradcy zarządu TVN ds. programów informacyjnych.

Drugi był „Teleexpress”* TVP1 i TVP Info. Widownia tego dziennika zwiększyła się o 0,32 proc. (10 tys. osób) do 3,09 mln oglądających. Udział „Teleexpressu” w rynku wzrósł z 27,12 proc. do 27,50 proc.

Dziennik ten w TVP1 śledziło 2,37 mln widzów, a w TVP Info było to 691 tys. osób.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-listopad-2019-polsat-lider-m-jak-milosc-hit,7170801607133313a ##

Podium uzupełniają „Wiadomości”, których oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku wzrosła o 6,14 proc., czyli o 175 tys. widzów. W listopadzie 2019 roku wyniosła 3,03 mln osób (2,38 mln w TVP1 i 659 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 20,41 proc. (rok wcześniej było to 18,76 proc.).

Jarosław Olechowski: Postawiliśmy na dynamiczny przekaz

- Systematyczny wzrost widowni „Wiadomości” to dowód na to, że Widzom spodobał się nasz sposób prezentowania informacji. Postawiliśmy na dynamiczny przekaz. Materiały są krótsze, ale dzięki temu możemy zmieścić w każdym wydaniu więcej informacji. Reporterzy „Wiadomości” są wszędzie tam, gdzie dzieją się ważne rzeczy - niezależnie od szerokości geograficznej. Zyskujemy Widzów także dzięki supernowoczesnej technologii. Po modernizacji i rozbudowie studia Wiadomości zyskaliśmy nowe możliwości prezentowania informacji, którymi nie dysponuje konkurencja - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nowy-newsroom-tvp-info-budowa,7170817342609025a ##

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News. Widownia wyniosła 2,25 mln osób, po wzroście o 0,36 proc. (8 tys. widzów). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 2,02 mln osób, a w Polsacie News było to 234 tys.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info wzrósł o 6,28 proc. (najbardziej w zestawieniu) do 1,84 mln widzów (1,28 mln w Dwójce i 563 tys. w stacji informacyjnej).

grafika

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w listopadzie 2019 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 5,16 proc. do 1,08 mln oglądających. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które śledziło 884 tys. osób (w dół o 0,17 proc.). Podium uzupełnia „Teleexpress”* (676 tys. widzów; + 2,82 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-programy-informacyjne,7173298285299329a_1 ##

Czwarte były „Wiadomości” (647 tys. widzów; - 0,90 proc.), a piąta - „Panorama” (404 tys. widzów; + 23,35 proc. - największy wzrost w zestawieniu).

grafika

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

grafika

* Wszystkie powyższe dane „Teleexpressu” nie obejmują specjalnego trwającego kilka minut wydania, które wyemitowane zostało w niedzielę, 24 listopada br. przed godz. 16.00 - tuż przed transmisją Finału Eurowizji Junior 2019. Z uwzględnieniem danych tego wydania dziennik w 4+ miał 3,06 mln widzów (27,26 proc. udziału).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu