Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w 2019 roku zajęło TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem 2018 roku zmniejszył się o 7,43 proc. i wyniósł 10,31 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Drugi był Polsat, który awansował z trzeciej lokaty. Jego udział zmniejszył się o 2,59 proc. do 7,83 proc.
Podium uzupełnia TVN, którego udział zmalał o 12,34 proc. do 7,51 proc. Stacja spadła z drugiej lokaty.
Czwarty był Puls 2. Kanał zanotował wzrost udziału o 6,27 proc. do 7,48 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.
Oczko niżej znalazł się był Nickelodeon, którego udział poszedł w dół o 14,43 proc. do 5,14 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-kanalow-sportowych-2019-rok-tvp-sport-liderem,7170763790591617a ##
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (3,44 proc. udziału; spadek o 5,96 proc.) i Cartoon Network (3,28 proc. udziału; + 1,48 proc.).
0,02 proc. udziału zanotował TOP Kids, którego wynik zwiększył się o 80 proc. - najbardziej wśród stacji dziecięcych.
Z kolei największy spadek wśród kanałów dziecięcych zanotował kanał Da Vinci - było to 48,15 proc. do 0,06 proc.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w 2019 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,28 proc. Zmniejszył się o 7,58 proc.
Drugi był Nickelodeon, który w analizowanym okresie miał 0,53 proc. udziału (w dół o 11,52 proc.).
Podium, z wynikiem na poziomie 0,41 proc. (wzrost o 8,16 proc.), uzupełniaNick Jr.

W grudniu 2019 roku liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych w obu grupach wiekowych również było TVP ABC. W 4-12 jego udział zmniejszył się o 17,03 proc. do 8,28 proc., a w 4+ - o 20,33 proc. do 1,08 proc.











