Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z trzeciego na pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w lutym 2018 roku awansowało TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem lutego 2017 roku zwiększył się o 29,04 proc. i wyniósł 10,93 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji w historii jej nadawania. TVP ABC po raz drugi w historii zostało również najchętniej oglądanym kanałem wśród wszystkich stacji w Polsce w grupie 4-12.
Drugie miejsce zajął TVN. Jego udział zmniejszył się o 2,47 proc. do 9,07 proc.
Podium uzupełnia Polsat, który spadł z pozycji lidera. Jego udział zmalał o 16,08 proc. do 8,14 proc.
Oczko niżej znalazł się Puls 2. Kanał ten zanotował spadek udziału o 8,37 proc. do 6,57 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.

Piąty był Nickelodeon, którego udział zmalał o 13,18 proc. do 5,60 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-kanalow-muzycznych-luty-2018-polo-tv-mtv-music-polska ##
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (4,58 proc. udziału; wzrost o 5,29 proc.) i Disney Junior (3,64 proc. udziału; - 0,82 proc.).
Największym wzrostem, wynoszącym 68,29 proc. do 0,69 proc., pochwalić się mógł teleTOON+.
Z kolei najwięcej stracił Nicktoons. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 44,03 proc. do 1,36 proc. udziału. Do 15 lutego 2018 roku stacja ta nadawała pod marką Nickelodeon HD.
0,17 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca ub.r. Od początku września ub.r. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.

Warto dodać, że w top 50 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.
Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w lutym 2018 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,44 proc. (również najwyższy wynik w historii). Zwiększył się on o 17,07 proc.
Drugi był Nickelodeon (w dół o 23,68 proc. do 0,58 proc.), a trzeci - Nick Jr (+ 11,63 proc. do 0,48 proc.).

Największy wzrost, wynoszący 60 proc. do 0,08 proc., także i tutaj zanotował teleTOON+. Również i w tym ujęciu najwięcej stracił Nicktoons - było to 53,33 proc. do 0,14 proc. udziału.











