TOP 10 kanałów filmowych. Nie ma mocnych na kanał TVP

Najpopularniejszym kanałem filmowo-serialowym w pierwszym kwartale 2025 roku był nadający seriale kanał Telewizji Polskiej. Największym wzrostem w analizowanym okresie może pochwalić się kanał Romance TV, a najwięcej straciła antena BBC First - wynika z raportu opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl.

Kamila Meller
Kamila Meller
Udostępnij artykuł:
TOP 10 kanałów filmowych. Nie ma mocnych na kanał TVP
Seriale TVP, YT/ TVP VOD

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl, liderem wśród kanałów filmowych w pierwszych trzech miesiącach br. są TVP Seriale. Rynkowy udział kanału TVP, dostępnego wyłącznie w ofercie płatnych operatorów satelitarnych i kablowych, w analizowanym okresie wyniósł 1,28 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik stacji zmniejszył się o 4,48  proc. 

Drugie miejsce pod względem udziału w rynku na poziomie 1,18 proc. zajmuje Stopklatka, choć i ten kanał w porównaniu do wyników z ub.r. zanotował spadek na poziomie 8,53 proc. Kanał ten poza kablówkami i platformami nadaje w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. 

Podium zamyka kanał FX z udziałem w rynku na poziomie 0,47 proc., który zanotował wzrost o 2,17 proc. 

Na ostatnim miejscu zestawienia dziesięciu najpopularniejszych kanałów filmowych znalazło się Kino Polska (0,27 proc. udziału; -22,86  proc.).

Romance TV z największym wzrostem

Największy wzrost udziału w rynku o 33,33 proc. zanotował kanał Romance TV (0,36 proc. udziału), a największy spadek należy do anteny BBC First, która w odniesieniu do analogicznych wyników z ubiegłego roku straciła 25,64 proc. udziału w rynku.

grafika

Liderzy bez zmian w grupie komercyjnej

W grupie widzów w wieku od 16 do 59 lat w pierwszym kwartale br. liderem także były TVP Seriale z udziałem na poziomie 1,57 proc., mimo straty 7,10 proc. w porównaniu do ub.r. Na drugim miejscu, podobnie jak w grupie 4+, znalazła się Stopklatka (1,16 proc. udziału; -7,94 proc.). 

Trzecią pozycję w tej grupie widzów zajmuje jednak Polsat Film z udziałem w rynku na poziomie 0,60 proc., który pozostaje bez zmian w odniesieniu do wyników z I kwartału 2024 roku. 

W tym ujęciu najwięcej zyskał kanał Kino TV (0,34 proc. udziału; + 6,25 proc). Największy spadek o 27,45 proc. zanotował kanał TVN Fabuła, którego udziały w rynku w analizowanym okresie wyniosły 0,37 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?