Rynek kanałów sportowych skurczył się o 13 proc. TVP Sport najchętniej oglądany

W październiku 2021 roku najchętniej oglądanym kanałem sportowym był TVP Sport, a na podium znalazły się jeszcze Polsat Sport i Canal+ Sport. Cały rynek stacji sportowych odnotował wyraźny spadek oglądalności - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:

Udział TVP Sport w październiku 2021 roku wyniósł 0,84 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zwiększył się o 11,66 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat Sport, którego udział poszedł do góry o 23,85 proc. do poziomu 0,43 proc.

Podium uzupełnia Canal+ Sport, który awansował z pozycji szóstej. Wynik stacji w październiku wyniósł 0,19 proc. Zwiększył się o 46,21 proc.

Eurosport 1 o 69 proc. w dół

Z drugiej na czwartą lokatę spadł Eurosport 1. Średni udział stacji zmalał najbardziej w zestawieniu - o 69,43 proc. do 0,19 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-kanaly-filmowe-i-serialowe-pazdziernik-2021,7170083565364865a ##

Z kolei największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Extreme Sports, którego wynik zwiększył się o 131,58 proc. do 0,04 proc.

Rynek kanałów sportowych skurczył się o 13 proc.

Sumaryczny rynkowy udział wszystkich stacji sportowych na polskim rynku (monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement) w październiku 2021 roku wyniósł 2,25 proc. Względem października 2020 roku spadek wyniósł 12,75 proc. Na przełomie lutego i marca 2020 roku z powodu wybuchu pandemii COVID-19 w trybie nagłym odwołano niemal wszystkie sportowe imprezy na świecie, co spowodowało gwałtowny spadek oglądalności kanałów sportowych. Stopniowe wznawianie wydarzeń sportowych (m.in. lig piłkarskich) rozpoczęło się w maju ub.r.

grafika

Extreme Sports na czele wzrostów, Eurosport 1 stracił najwięcej

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w październiku br. również zajął TVP Sport, którego udział wyniósł 0,74 proc., po wzroście o 18,91 proc.

Drugi był Polsat Sport (0,32 proc.; + 42,73 proc.), który awansował z trzeciej lokaty. Podium uzupełnia Canal+ Sport, który przed rokiem był piąty (0,20 proc.; + 45,52 proc.).

W tym ujęciu najwięcej też zyskał Extreme Sports (było to 182,35 proc. do 0,05 proc. udziału). Z kolei najwięcej w tej grupie stracił Eurosport 1 (73,58 proc. do 0,10 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-kanaly-dokumentalne-pazdziernik-2021-fokus-tv,7170086326138497a ##

Łączny SHR% wszystkich stacji wyniósł tutaj 2,02 proc. (wzrost o 1,92 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Epokowa zmiana w Apple. Ma odejść Tim Cook

Epokowa zmiana w Apple. Ma odejść Tim Cook

Outdoor urósł w Polsce o 12 proc. Prawie jedna trzecia cyfrowa

Outdoor urósł w Polsce o 12 proc. Prawie jedna trzecia cyfrowa

Socha, Boczarska i Wieniawa w świątecznej reklamie Apartu

Socha, Boczarska i Wieniawa w świątecznej reklamie Apartu

Stopklatka napędza Kino Polska TV. 19 mln zł czystego zysku

Stopklatka napędza Kino Polska TV. 19 mln zł czystego zysku

APLIKACJA 2.7 WYZNACZAJĄCA NOWY STANDARD INFLUENCER MARKETINGU
Materiał reklamowy

APLIKACJA 2.7 WYZNACZAJĄCA NOWY STANDARD INFLUENCER MARKETINGU

Polsateria, czyli dzień z Piotrem Witwickim. Weszłam za kulisy Polsatu i Interii

Polsateria, czyli dzień z Piotrem Witwickim. Weszłam za kulisy Polsatu i Interii