Rynek kanałów filmowo-serialowych w 2020 roku wzrósł o 9 proc. Liderem TVP Seriale

Pozycję lidera oglądalności wśród stacji filmowo-serialowych w 2020 roku zajęły TVP Seriale. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał AXN Spin, a liderem spadków była stacja Sci-Fi - raport Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:

Udział kanału TVP Seriale w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się o 4,05 proc. do 1,47 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

Drugie miejsce zajęła naziemna Stopklatka TV. W analizowanym okresie jej wynik wyniósł 1,17 proc., po wzroście o 4,20 proc.

Na podium znalazł się jeszcze Polsat Film, którego udział uplasował się na poziomie 0,56 proc. (do góry o 4,48 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-kanalow-lifestylowych-2020-lider-polsat-play,7170399983277697a ##

Najwięcej zyskał kanał AXN Spin, który awansował z miejsca 28. na 26. Jego udział zwiększył się o 108,33 proc. do 0,05 proc.

Z kolei najwięcej straciła stacja Sci-Fi, której wynik zmalał o 16,84 proc. do 0,08 proc. udziału. W zestawieniu spadła z 19. na 23. miejsce.

Rynek kanałów filmowo-serialowych wzrósł o 9 proc.

Sumaryczny rynkowy udział wszystkich stacji sportowych na polskim rynku (monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement) w ostatnim roku wyniósł 8,20 proc. Względem 2019 roku wzrost wyniósł 9,46 proc.

grafika

Grupa komercyjna także dla TVP Seriale

W grupie komercyjnej 16-49 w 2020 roku pozycję lidera oglądalności także zajęły TVP Seriale z udziałem na poziomie 1,53 proc., po spadku o 1,98 proc.

Druga lokata należała do Stopklatki TV (1,09 proc. udziału; wzrost o 13,42 proc.). Podium uzupełnia Polsat Film (0,78 proc.; do góry o 7,27 proc.).

Największym wzrostem udziału, wynoszącym 122,73 proc. do 0,05 proc., pochwalił się tutaj kanał AXN Spin. W tym ujęciu najwięcej również stracił kanał Sci Fi - było to 31,11 proc. do 0,06 proc. udziału.

Łączny SHR% wszystkich stacji wyniósł 8,96 proc. (wzrost o 6,19 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?