TVP Seriale nadal liderem wśród kanałów filmowo-serialowych w I półroczu, ale stację dogania Stopklatka

Pozycję lidera oglądalności wśród stacji filmowo-serialowych w pierwszym półroczu 2021 roku utrzymały TVP Seriale. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Polsat Comedy Central Extra, a liderem spadków była stacja Canal+ Family - raport Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:

Udział kanału TVP Seriale w rynku telewizyjnym wśród wszystkich w pierwszym półroczu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszył się o 9,33 proc. do 1,34 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

Wiceliderem była Stopklatka. W analizowanym okresie wynik stacji wyniósł 1,34 proc., po wzroście o 13,17 proc.

Na podium znalazł się jeszcze Polsat Film, którego udział uplasował się na poziomie 0,57 proc. (w dół o 2,92 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-i-polrocze-2021-tvp1-tvn-polsat-lider-hity,7170161716569729a ##

Najwięcej zyskał kanał Polsat Comedy Central Extra, który awansował z miejsca 14. na 10. Jego udział zwiększył się o 67,55 proc. do 0,32 proc. Do 3 marca ub.r. stacja nadawała pod marką Polsat Comedy Central Extra.

Z kolei najwięcej straciła stacja Canal+ Family, której wynik zmalał o 31,25 proc. do 0,03 proc. udziału. W zestawieniu zajęła 26. miejsce.

Rynek kanałów filmowo-serialowych wzrósł o 7 proc.

Sumaryczny rynkowy udział wszystkich stacji sportowych na polskim rynku (monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement) w ostatnim półroczu wyniósł 8,55 proc. Względem pierwszego półrocza 2020 roku wzrost wyniósł 6,89 proc.

grafika

W grupie komercyjnej 16-49 w pierwszym półroczu 2021 roku pozycję lidera oglądalności także utrzymały TVP Seriale z udziałem na poziomie 1,43 proc., po spadku o 9,92 proc.

Druga lokata należała do Stopklatki (1,24 proc. udziału; wzrost o 13,37 proc.). Podium uzupełnia Polsat Film (0,78 proc.; w dół o 4,99 proc.).

Największym wzrostem udziału, wynoszącym 58,65 proc. do 0,17 proc., pochwalił się tutaj kanał AMC. W tym ujęciu najwięcej również stracił kanał Canal+ Family - było to 49,37 proc. do 0,04 proc. udziału.

Łączny SHR% wszystkich stacji wyniósł 9 proc. (wzrost o 1,52 proc.).

grafika

W czerwcu 2021 roku liderem oglądalności wśród stacji filmowych w obu grupach wiekowych był kanał TVP Seriale. W 4+ jego udział zmniejszył się o 18,82 proc. do 1,44 proc., a w 16-49 - o 23,42 proc. do 1,51 proc.

grafika
MK
Autor artykułu:
MK
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?