Średnia widownia pierwszych odcinków nowej serii „Leśniczówki”, wyemitowanych w okresie od 7 do 23 września 2020 roku wyniosła 1,11 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 8,46 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 3,87 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 4,97 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja emitowana jest od poniedziałku do czwartku o godz. 20.30 (względem poprzedniego sezon Jedynka telenoweli nie emituje w piątki).
Najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 23 września. Śledziło go średnio 1,29 mln osób.

Dla porównania, w pierwszych trzech tygodniach emisji czwarty sezon (pokazywany rok temu w okresie 8 do 28 września) śledziło 1,22 mln osób, co dawało TVP1 odpowiednio 8,87 proc., 3,51 proc. i 5,21 proc. udziału. Nowe odcinki straciły 110 tys. oglądających.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/magazyn-ekspresu-reporterow-miroslaw-rogalski-urszula-rogala,7173200447088257a ##
TVP1 w czasie emisji telenoweli zajmuje drugie miejsce w całym rynku telewizyjnym. Pierwsza lokata wśród tzw. „wielkiej czwórki” należy do Polsatu, który nadaje wtedy gł. „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”, „Ninja Warrior Polska”, „Family Food Fight. Pojedynek na smaki” oraz „Nasz nowy dom”, co daje stacji 8,79 proc. udziału. Trzecie miejsce zajmuje TVN (gł. „Na Wspólnej”; 7,93 proc.), a czwarte - TVP2 (różne audycje; 7,66 proc.).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka jest czwarta.
Telenowela „Leśniczówka” to projekt, który TVP wybrała w ramach pierwszej odsłony programu Nabór, Ocena, Selekcja (NOS). Fabuła produkcji skupia się na bohaterach, granych przez Marka Bukowskiego i Jolantę Fraszyńską, którzy przeprowadzają się z miasta do leśniczówki pod lasem.











