5,11 mln widzów PŚ w skokach w TVP1 i Eurosporcie. Cykl zyskał 280 tys. oglądających

Właśnie zakończony sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich oglądało średnio 5,11 mln widzów w telewizji (4,49 mln osób w TVP1 i 612 tys. w Eurosporcie 1). Względem analogicznego okresu rok wcześniej sportowa impreza na obu antenach zyskała 280 tys. oglądających.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
5,11 mln widzów PŚ w skokach w TVP1 i Eurosporcie. Cykl zyskał 280 tys. oglądających
Kamil Stoch, fot. Eurosport

39. sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich odbywał się w okresie od 18 listopada 2017 roku do 25 marca 2018 roku. W Polsce był on szeroko relacjonowany przez dwie stacje: TVP1 i Eurosport 1.

Średnia widownia wszystkich pucharowych konkursów w sezonie 2017/2018 w Jedynce wyniosła 4,49 mln osób. Przełożyło się to na 35,63 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 29,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 33,11 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kamil-stoch-piotr-zyla-popularnosc-zestawienie-skoczek-narciarski ##

Na antenie Eurosportu 1 wszystkie konkursy oglądało 612 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 4,86 proc., 2,74 proc. i 3,46 proc. udziału.

Łączna widownia PŚ w skokach narciarskich mężczyzn 2016/2017 na obu antenach wyniosła 5,11 mln osób (40,49 proc., 32,32 proc. i 36,57 proc. udziału).

grafika

Porównując dane oglądalności z ubiegłoroczną edycją cyklu wynika, że tegoroczna miała o około 280 tys. widzów więcej (w TVP1 sportowa impreza zyskała 240 tys. oglądających, a w Eurosporcie - o 34 tys.). Wówczas turniej na obu antenach śledziło 4,83 mln osób przy 40,77 proc. udziału w grupie 4+, 32,38 proc. w grupie 16-49 oraz 36,77 proc. w grupie 16-49.

W Jedynce największą popularnością cieszył się finałowy konkurs Turnieju Czterech Skoczni, odbywający się w Bischofshofen, który na antenie tej stacji oglądało 7,28 mln widzów w 4+ (47,11 proc. udziału).

Według danych telemetrycznych przekazanych portalowi Wirtualnemedia.pl przez TVP wynika, że pierwszą serię tych zawodów śledziło 6,72 mln, a drugą - 7,99 mln. Ponadto decydujące momenty finałowej serii oglądało 8,77 mln osób (SHR% na poziomie 53,72 proc.; najwyższa minutowa widownia konkursu zanotowana została między 18.50 a 18.51).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/skandal-obyczajowy-ktorego-bohaterem-jest-piotr-zyla-moze-bardzo-silnie-wplynac-na-jego-wizerunek ##

Na drugim miejscu znalazły się zawody w Vikersund z widownią na poziomie 6,41 mln osób (transmisja 18 marca br.), a na trzecim - w Zakopanem (5,97 mln; 27 stycznia br.).

grafika

TVP1 w czasie pokazywania zawodów była niekwestionowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł 6,52 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: TVN (5,68 proc.) oraz TVP2 (4,97 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie wiekowej 16-59. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 drugi był TVN, który wypadł nieco lepiej od Polsatu.

grafika

Wpływy reklamowe z zawodów PŚ transmitowanych w TVP1 w sezonie 2017/2018 wyniosły 48,26 mln zł. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej kwota ta wynosiła 32,81 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wlodzimierz-szaranowicz-pozegnal-sie-z-widzami-tvp-to-moje-ostatnie-igrzyska ##

W Eurosporcie największą widownię - 991 tys. osób - zgromadziły zawody z Vikersund z 18 marca.

grafika

Eurosport 1, w przeciwieństwie do TVP1, pokazywał również kwalifikacje do zawodów, które na antenie tej stacji śledziło średnio więcej widzów, niż same konkursy. Dane przekazane nam przez nadawcę pokazują, że w sezonie 2017/2018 było to średnio 669 tys. osób, co przełożyło się na 6,03 proc. udziału w 4+ i 3,34 proc. w 16-49. Oznacza to, że widownia kwalifikacji była wyższa od wyników konkursów, które równocześnie oglądać można było w TVP1 i Eurosporcie.

Najwięcej widzów śledziło kwalifikacje do konkursu w Trondheim. Było to 1,20 mln osób.

grafika

Kryształową kulę za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej tegorocznego Pucharu Świata zdobył Kamil Stoch.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji