Średnia widownia premierowych odcinków kolejnej edycji telenoweli, wyemitowanych w okresie od 9 września 2019 roku do 3 kwietnia 2020 roku wyniosła 1,50 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 12,60 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,24 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 8,45 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja emitowana była od poniedziałku do piątku o godz. 18.00.
Najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 30 grudnia ub.r. Śledziło go średnio 1,86 mln osób.

W porównaniu do poprzedniego sezonu obyczajowa produkcja straciła 30 tys. widzów. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 1,53 mln oglądających przy udziale na poziomie 13,59 proc. w 4+, 7,98 proc. w 16-49 i 8,70 proc. w 16-59.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-ogladalnosci-30-marca-5-kwietnia-2020-tvp1-tvn7-hity-tygodnia,7170723341584513a ##
Z danych telemetrycznych wynika, że TVP1 w czasie emisji nowego sezonu „Klanu” zajęła pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym w grupie 4+. Druga wśród czterech głównych stacji telewizyjnych w tym czasie była TVP2 (11,21 proc.; „Panorama”), trzeci - Polsat (10,89 proc.; „Pierwsza miłość”), a czwarty - TVN (9,17 proc.; „Ukryta prawda”).
Wśród widzów w grupie 16-49 Jedynka zajęła miejsce trzecie, a w 16-59 - czwarte.

Wpływy z reklam wokół premierowych odcinków „Klanu” w sezonie 2019/2020 wyniosły 20,11 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
W tym roku Telewizja Polska zakończyła sezon serialu o około 2 miesiące wcześniej, niż zazwyczaj. Wynika to z powodu wstrzymania prac na planie programu z powodu epidemii koronawirusa.
„Klan” to pierwsza polska telenowela, której fabuła została wybrana w konkursie dla telewidzów ogłoszonym przez Telewizję Polską w 1997 roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jaka-to-melodia-jeden-z-dziesieciu-koniec-emisji-kiedy,7170726064326785a ##











