TVP1 liderem w lipcu, ale jej udział stopniał mocno. TVN na czele w 16-49

Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego w lipcu 2022 roku wśród wszystkich widzów zajęła TVP1. W grupach 16-49 i 16-59 na czele znalazł się TVN, który wyprzedził Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVP1 liderem w lipcu, ale jej udział stopniał mocno. TVN na czele w 16-49
Jacek Kurski, fot. akpa

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lipcu 2022 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem lipca 2021 roku zmniejszył się o 20,20 proc. i wyniósł 7,86 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement. Tak duży spadek oglądalności stacji wynika z tego, że Jedynka w lipcu ub.r. obszernie relacjonowała Euro 2020 (wiele meczów gromadziło po kilka mln widzów).

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 13,15 proc. do 6,67 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 6,61 proc. (w dół o 3,08 proc. - stacja w lipcu ub.r. również transmitowała mecze Euro 2020, ale w mniejszym zakresie niż TVP1). Z kolei czwarty TVN miał 6,15 proc. udziału (- 4,65 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/grupy-telewizyjne-ogladalnosc-i-polrocze-2022-roku-tvp,7169795938150529a ##

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 30,80 proc. w lipcu 2021 roku do 27,29 proc. w lipcu 2022 roku - jednego z najniższych poziomów w historii.

TVP Info z największym wzrostem w top 10

Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 3,90 proc. do 5,59 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (4,77 proc. udziału; + 18,07 proc. - największy wzrost w top 10).

Wśród czołowych stacji informacyjnych z 11. na 10. miejsce awansował Polsat News (1,91 proc.; w dół o 4,02 proc.).

grafika

TVN wyprzedził Polsat w 16-49

Udział będącego nowym liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 8,48 proc., po wzroście o 4,18 proc. Stacja na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

- Konsekwentnie - w ramach całego naszego portfolio kanałów - staramy się tworzyć i dostarczać jak najlepszy i dostosowany do naszej widowni kontent. Naszą pracę widzowie weryfikują codziennie, tym bardziej cieszymy się ze świetnych wyników oglądalności za lipiec, bo świadczą o tym, że nasze propozycje wygrywały często z piękną pogodą za oknem. W okresie letnim najlepiej sprawdzają się formaty znane naszej widowni od lat - „Fakty”, które są dla Polaków serwisem informacyjnym pierwszego wyboru, „Milionerzy”, oferujący jakościową rozrywkę oraz „Uwaga!”, która odsłania szczegóły ważnych społecznie spraw, a niekiedy również kulisy sławy osób znanych i lubianych - komentuje Bogdan Czaja, group vice president programming & operations w TVN Warner Bros. Discovery.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nielsen-na-duzym-minusie-w-2021-roku,7169795954555009a ##

Na drugą lokatę spadł Polsat. Jego wynik w lipcu br. zmniejszył się o 16,38 proc. do 6,79 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (+ 2,88 proc. do 5 proc.), która wyprzedziła TVP1 (- 34,78 proc. do 4,37 proc.). Tuż za „wielką czwórką” uplasował się kanał TVN7 (- 7,67 proc. do 3,85 proc.).

grafika

Również wśród widzów w grupie 16-59 w zeszłym miesiącu nowym liderem został TVN (+ 2,74 proc. do 7,50 proc.), który wyprzedził Polsat (- 17,33 proc. do 7,01 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"