TVP1 liderem w czerwcu, rekord TVN7. Mecze Polaków na Euro 2020 hitami

Zdecydowanym liderem oglądalności w czerwcu br. była TVP1, która zanotowały duży wzrost udziału. Stacja wyszła na prowadzenie w grupie 16-49, wyprzedzając Polsat i TVN. Rekordowe wyniki osiągnęły TVN7 i TVP Sport. Największą widownię zgromadziły mecze reprezentacji Polski na Euro 2020 ze Szwecją, Hiszpanią i Słowacją - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w czerwcu 2021 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem czerwca 2020 roku zwiększył się o 20,50 proc. i wyniósł 11,64 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Stacja w czerwcu br. obszernie relacjonowała mecze Euro 2020.

Wiceliderem był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 2,52 proc. do 7,74 proc.

TVP2 wyprzedziła TVN

Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 7,24 proc. (do góry o 21,68 proc.). Dwójka w czerwcu również szeroko transmitowała mecze Euro 2020.

Na czwartą lokatę spadł TVN (stacja miała 6,65 proc. udziału; - 9,40 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 30,89 proc. w czerwcu 2020 roku do 33,27 proc. w czerwcu 2021 roku.

Spadki stacji newsowych, rekord TVP Sport

Wyraźne spadki oglądalności w czerwcu 2021 roku zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVN24 (4,42 proc.; w dół o 25,34 proc.; 5. lokata w rankingu), TVP Info (3,58 proc.; - 32,83 proc.; 6. pozycja) i Polsat News (1,81 proc.; - 12,14 proc.; 12. miejsce).

Dziesiąty był TVP Sport. Średni udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 2,46 proc. (jeden z najwyższych tygodniowych wyników w historii nadawania), po wzroście względem poprzedniego o 459,09 proc. TVP Sport podczas Euro 2020 nadaje specjalną ramówkę, którą wypełniają głównie transmisje meczów oraz szereg specjalnych programów poświęconych sportowej imprezie.

grafika

TVP1 wyprzedziła Polsat i TVN w grupie komercyjnej 16-49, rekord TVN7

Udział będącej liderem TVP1 wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,27 proc., po wzroście o 73,60 proc. Stacja na pozycję lidera awansowała z miejsca trzeciego.

Drugi był Polsat. Jego wynik w czerwcu br. zmniejszył się o 6,31 proc. do 8,32 proc.

Podium uzupełnia TVN, który spadł z pozycji lidera (- 12,65 proc. do 8,22 proc.), a „wielką czwórkę” uzupełnia TVP2 (+ 15,99 proc. do 5,73 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia Siódemka, która zanotowała najwyższy udział w historii nadawania w czerwcu (4,36 proc.; wzrost o 4,06 proc.).

- Siódemka nie zwalnia tempa! Za nami najlepszy czerwiec w historii kanału, ale cała wiosna była dla nas fenomenalna. Co miesiąc przekraczaliśmy 5 proc. udziału w rynku! To wiele wyróżnienie przede wszystkim od naszych widzów, dlatego nie zatrzymujemy naszych aktywności w okresie wakacyjnym; przygotowaliśmy nowy format codzienny, kontynuujemy również emisję premierowych odcinków „Zakochanych po uszy”. Nasz sukces to wyjątkowe produkcje fabularne oraz programy rozrywkowe, wśród których największymi hitami są „ZPU”, „BrzydUla” i - niezmiennie - „Hotel Paradise”. Format zdobył rzeszę lojalnych i bardzo zaangażowanych fanów, ciągle bije rekordy popularności - zarówno na antenie, jak i w Player.pl - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa TVN7.

grafika

W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem również była TVP1 (do góry o 58,91 proc. do 9,63 proc.), która awansowała z trzeciej lokaty.

grafika

Mecze Polaków na Euro 2020 hitami

W czerwcu najwięcej widzów zgromadził mecz Euro 2020 Szwecja-Polska, który 23 czerwca w TVP1 oglądało 7,87 mln widzów, co przełożyło się na 61,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Zakończony przegraną naszej reprezentacji mecz był relacjonowany również w TVP Sport (383 tys. widzów) oraz TVP 4K (167 tys.). Łącznie na trzech antenach oglądało go 8,42 mln osób.

Drugie miejsce zajął rozegrany cztery dni wcześniej mecz z Hiszpanią, który zakończył się remisem. Transmisję w Jedynce obejrzało 6,95 mln widzów (SHR% na poziomie 52,88 proc.). Spotkanie dodatkowo oglądać można było w TVP Sport (1,45 mln widzów) oraz TVP 4K (116 tys.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-mundial-1-8-finalu-mecze-mialy-3-02-mln-widzow,7170163698333313a ##

Podium uzupełnia relacja ze sportowego studia w przerwie pomiędzy pierwszą a drugą połową spotkania Szwecja-Polska. Transmisję w Jedynce obejrzało 6,90 mln widzów (SHR% na poziomie 53,28 proc.).

Czwarty w zestawieniu był przegrany mecz ze Słowacją, który zakończył się przegraną Polaków. Transmisję w Jedynce obejrzało 6 mln widzów (SHR% na poziomie 49,82 proc.). Dodatkowo w TVP Sport pojedynek miał 1,43 mln oglądających, a w TVP 4K - 93 tys.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wiadomości” Jedynki, które 23 czerwca (tuż po meczu Szwecja-Polska) na antenie stacji obejrzało 3,83 mln widzów (30,37 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 2,26 mln widzów (emisja 1 czerwca; 17. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 18 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 2,23 mln oglądających (19 czerwca).

Hitami audycje TVP1

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 17 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Dwie lokaty należały do programów TVP2, a jedna - do TVN.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"