TVP1 przed Polsatem w lutym. TVN liderem w grupie komercyjnej. „M jak miłość” hitem

Liderem oglądalności w rynku telewizyjnym w lutym br. była TVP1, a w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się serial „M jak miłość”, „Teleexpress” i PŚ w lotach narciarskich - raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVP1 przed Polsatem w lutym. TVN liderem w grupie komercyjnej. „M jak miłość” hitem

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2019 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem lutego 2018 roku zwiększył się o 1,44 proc. i wyniósł 10,58 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Wiceliderem był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,24 proc. do 9,76 proc.

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z miejsca czwartego. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,72 proc., po wzroście względem lutego ub.r. o 0,23 proc.

Na kolejną lokatę spadł TVN (stacja ta miała 8,59 proc. udziału; w dół o 10,98 proc. - największa strata w czołowej dziesiątce zestawienia).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nielsen-zmiany-panelu-temeletrycznego-wiecej-domow-z-tv-satelinarna-i-dwoma-odbiornikami-mniej-z-tv-kablowa,7171111745878145a ##

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 39,19 proc. w lutym 2018 roku do 37,65 proc. w lutym 2019 roku.

Nowości w TVP, brak w Polsacie i TVN

Jedynka i Dwójka w lutym br. nadawały jednak premierowo więcej programów niż w lutym ub.r. (m.in. „Sanatorium miłości”, czy „Echo serca”). W ostatnich latach już w lutym TVN rozpoczynał emisje programów z wiosennej ramówki (w okolicach 20 lutego, a popołudniowe pasmo z nowymi odcinkami paradokumentów startowało już na początku analizowanego miesiąca). W tym roku z „powodów biznesowych” stacja ta opóźniła start wiosennych pozycji programowych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvn-przesuwa-start-chylki-i-szostki-decyzja-biznesowa,7171119158175873a ##

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,19 proc., po wzroście o 22,16 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,55 proc.; spadek o 5,59 proc.), TV Puls (3,40 proc.; + 1,80 proc.), TVN7 (3,31 proc.; - 1,78 proc.), TVP Info (3,25 proc.; - 5,25 proc.) i TTV (2,20 proc.; + 7,84 proc.).

grafika

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 10,96 proc., po spadku o 16,21 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w lutym br. zmniejszył się o 8,08 proc. do 10,92 proc.

Podium uzupełnia Dwójka (+ 2,73 proc. do 7,53 proc.), a czwarta była Jedynka (- 0,85 proc. do 7,01 proc.).

grafika

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 6,21 proc. do 10,87 proc.).

grafika

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość” z 4 lutego. Miał on średnio 5,75 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,79 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” Jedynki, który 3 lutego na antenie tej stacji obejrzało 5,42 mln widzów (35,38 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,36 mln widzów (emisja 21 lutego; 13. pozycja). Do zestawienia top 20 na 16 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 3,24 mln oglądających (10 lutego) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,79 mln oglądających (3 lutego; 20. lokata).

Na trzeciej pozycji uplasowała się transmisja konkursu PŚ w lotach narciarskich z 3 lutego. Relację z zawodów z Oberstdorfu w samej TVP1 śledziło 5,18 mln osób (34,18 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 14 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, a po jednej - do TVN i Polsatu.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"