Duży spadek oglądalności „wielkiej czwórki” w marcu. Rekordowe wyniki TVP Info, TVN24 i Polsat News

Nowym liderem oglądalności w marcu br. była TVP1, która wyprzedziła Polsat. Rekordy wyniki odnotowały TVP Info, TVN24 i Polsat News. W grupie 16-49 liderem był TVN. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły „M jak miłość”, „Fakty” i „Sanatorium miłości” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w marcu 2020 roku zajęła TVP1, która wyprzedziła Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem marca 2019 roku zmniejszył się o 8,04 proc. i wyniósł 9,15 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 18,90 proc. do 8,67 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji.

Podium uzupełnia TVP2, który rok wcześniej była czwarta. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 7,73 proc., po spadku względem marca ub.r. o 9,70 proc.

Na czwartą lokatę spadł TVN (stacja miała również 7,73 proc. udziału - zaledwie o 33 widzów mniej od Dwójki; w dół o 11,96 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 37,98 proc. w marcu 2019 roku do 33,28 proc. w marcu 2020 roku - jednego z najniższych poziomów w historii.

W górę TVP Info, TVN24 i Polsat News

Rekordowe miesięczne wyniki oglądalności w marcu 2020 roku zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVP Info (6,50 proc.; do góry o 109,68 proc.; pozycja 5. w rankingu po awansie z 9.), TVN24 (5,85 proc.; + 40,29 proc.; spadek z 5. na 6. miejsce) i Polsat News (2,47 proc.; + 168,48 proc.; awans z 19. na 10. miejsce). W zeszłym miesiącu kanały newsowe obszernie relacjonowały epidemię koronawirusa.

Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, TVN24 i Polsat News odnotowały najwyższą miesięczną oglądalność w historii nadawania. Z kolei TVP Info miało najwyższy wynik od kilkunastu lat (i jeden z najwyższych w historii nadawania).

grafika

Grupa komercyjna dla TVN, rekord TVN7

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,73 proc., po spadku o 17,96 proc.

Drugą pozycję zajął Polsat. Jego wynik w marcu br. zmniejszył się o 16,29 proc. do 9,71 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (- 5,48 proc. do 6,90 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (- 16,34 proc. do 5,48 proc.).

Szóste miejsce w tym ujęciu zajęła telewizyjna Siódemka, która w marcu odnotowała najwyższy miesięczny udział w historii nadawania - było to 4,57 proc., po wzroście względem marca ub.r. o 13,12 proc.

Również i w tej grupie rekordy miały stacje informacyjne: TVN24 (4,85 proc.), TVP Info (3,67 proc.) i Polsat News (2,51 proc.). Również i w tym ujęciu stacje komercyjne miały najwyższe wyniki w historii nadawania, a udział TVP Info był najwyższy od kilkunastu lat.

grafika

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 16,83 proc. do 9,59 proc.).

grafika

Hitem „M jak miłość”

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził odcinek serialu „M jak miłość” z 31 marca. Miał on średnio 4,75 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 29,23 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 25 marca na antenie tej stacji obejrzało 3,73 mln widzów (23,74 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 3,01 mln widzów (emisja 22 marca; 6. lokata). Do zestawienia top 20 na 8 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 2,93 mln oglądających (wydanie z 25 marca) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,86 mln oglądających (15 marca; 11. pozycja).

Podium w ogólnym rankingu uzupełnia reality-show „Sanatorium miłości”. Odcinek cyklu z 8 marca śledziło średnio 3,54 mln widzów, co przełożyło się na 22,44 proc. udziału.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 11 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, trzy - do TVN, a jedna - do Polsatu.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji