Od września br. biuro reklamy Polsat Media włącza do rozliczeń reklamowych kampanii telewizyjnych tzw. viewing OOH, czyli oglądalność telewizji poza domem realizowaną przez Gemius łącząc je z dotychczasowymi danymi o oglądalności Nielsena. Od października rozwiązanie stosuje to również Biuro Reklamy Telewizji Polskiej, a od listopada - TVN Media.
Związek Pracodawców Mediów Telewizyjnych MOC TV oraz większość nadawców chcieli audytu danych OOH Gemiusa, oraz audytu metodologii fuzji tych danych z panelem Nielsena. Za audytem opowiadali się też m.in. IAA, SAR, ZAR i Koalicja „Marketerzy dla Lepszych Badań”.
Początkowo na audyt nie zgodził się Polsat, jednak podczas grudniowego walnego zgromadzenia wspólników MOC TV przedstawiciele Grupy Polsat zmienili zdanie i poparli audyt fuzji danych Nielsena i Gemiusa.

350 tys. zł za audyt
Koszty audytu, które mają wynieść ok. 350 tys. zł pokryje MOC TV - będą to środki ze składek płaconych przez członków tego związku. - W grudniu Walne Zgromadzenie wyraziło zgodę na powiększenie budżetu związku o koszty zlecenia audytu, następnie członkowie grupy roboczej badawczej MOC TV podjęli jednomyślną decyzję o wyborze francuskiej firmy CESP jako audytora. W uzasadnieniach decyzji możemy przeczytać o przewadze kosztów nad innymi ofertami, relewantnym doświadczeniu firmy przy podobnym projekcie fuzji we Francji, najdłuższym stażu ze wszystkich oferentów oraz szerokim doświadczeniu w realizacji projektów w wielu krajach, w tym również w Polsce. Obecnie procedowane są szczegółowe ustalenia z CESP, Nielsen i Gemius tak, żeby w trybie pilnym zostały doprecyzowane merytoryczne warunki audytu. Strony zapewniają o intencji jak najszybszego zakończenia tych rozmów, podpisania dokumentów o poufności i rozpoczęcia prac - informuje Przemysław Broniszewski, członek zarządu MOC TV.

Cały proces ma zająć maksymalnie 5-6 miesięcy. W związku z audytem, budżet związku MOC TV zwiększono o 50 proc.
Oprócz francuskiej firmy CESP pod uwagę brane były też oferty firm Hellen-Harrison & Company i M3MA.











