1,5 proc. podatku na Fundację Ośrodek Kontroli Obywatelskiej „OKO” wydającą portal OKO.press można przekazywać od 2019 roku, kiedy Fundacja uzyskała status Organizacji Pożytku Publicznego. Fundacja i portal są finansowane przede wszystkim z dobrowolnych wpłat czytelników i czytelniczek – ponad 8,8 tys. osób wspiera pracę redakcji co miesiąc cyklicznymi darowiznami.
„Do tegorocznej kampanii 1,5% podchodziliśmy z rezerwą i niepokojem. Duże zmiany systemu podatkowego nakładające się na wciąż niepewną sytuację gospodarczą sprawiały, że nie wiedzieliśmy, czego możemy się spodziewać. Przeprowadziliśmy jednak skuteczną kampanię informacyjną, która pozwoliła nam zebrać rekordową w historii organizacji kwotę z tytułu 1,5% podatku” – komentuje Paweł Cybulski, menadżer ds. marketingu i fundraisingu w OKO.press.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/panel-symetrysci-grzegorz-sroczynski-marcin-meller-gazeta-pl-oko-press,7169491825301121a ##
Dzięki stabilnemu budżetowi OKO.press może stale się rozwijać, poszerzać skład redakcyjny i proponować odbiorcom i odbiorczyniom więcej wartościowych materiałów – zarówno multimedialnych, jak i nowych treści dziennikarskich. W wakacje portal uruchomił nowy format wideo - Program Polityczny, w którym Agata Szczęśniak i Dominika Sitnicka co tydzień komentują najważniejsze wydarzenia polityczne w kraju.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/oko-press-prosi-o-wplaty-aby-miec-pieniadze-na-pensje-dla-dziennikarzy,7169723088193153a ##











