OKO.press zyskuje użytkowników i wyprzedziło serwis „Krytyki Politycznej”, w dół KODuj24.pl

Serwis OKO.press w sierpniu i wrześniu notował więcej użytkowników niż w dwóch pierwszych miesiącach swojego działania, natomiast odwiedzalność KODuj24.pl znacznie zmalała, wskutek czego został on wyprzedzony przez witrynę „Krytyki Politycznej”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

KODuj24.pl został uruchomiony na początku czerwca br., a OKO.press - w drugiej połowie tamtego miesiąca. Według badania Gemius/PBI pierwszy serwis w czerwcu odwiedziło 388,5 tys. realnych użytkowników, którzy wykonali w nim 1,35 mln odsłon i spędzili 19,1 tys. godzin (na każdego odwiedzającego przypadły niecałe 3 minuty).

W kolejnych miesiącach witryna notowała słabsze wyniki. W lipcu internauci spędzili na niej co prawda 34,9 tys. godzin, ale zanotowała tylko 209,6 tys. użytkowników i 884,8 tys. odsłon. We wrześniu statystyki były mniej więcej dwukrotnie niższe od lipcowych: 128,5 tys. użytkowników, 388,7 tys. odsłon i prawie 3 tys. godzin korzystania przez internautów.

KODuj24.pl jest oficjalnym serwisem Komitetu Obrony Demokracji, redaktorem naczelnym jest Magda Jethon, była szefowa radiowej Trójki, a współpracownikami m.in. Jerzy Sosnowski, Krystyna Kofta i Krzysztof Łuszczewski.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/slaby-start-serwisu-internetowego-kod-biuletyn-polityczny-opinie ##

Z kolei OKO.press w czerwcu odwiedziło 251,3 tys. internautów, którzy wykonali 1,36 mln odsłon i korzystali ze strony łącznie przez 44,1 tys. godzin (co daje średnio 10,5 minuty na każdego).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/oko-press-malo-obywatelski-moze-byc-zbyt-stronniczy-politycznie-i-ma-niejasny-model-biznesowy-opinie ##

W kolejnych miesiącach notował mniej odsłon (w sierpniu i wrześniu po ok. 1,1 mln) i wielokrotnie krótszy czas korzystania, natomiast więcej użytkowników - w sierpniu było ich 358,6 tys., a we wrześniu 281,2 tys.

Pod koniec października redaktor naczelny OKO.press Piotr Pacewicz zaapelował do interneutów o wsparcie finansowe serwisu. W efekcie w ciągu 10 dni nieco ponad 2 tys. osób przekazało w sumie 122 tys. zł.

W sierpniu i wrześniu OKO.press notowało wyższe statystyki niż serwis „Krytyki Politycznej”, a KODuj24.pl - niższe. Krytykapolityczna.pl w sierpniu miała 228 tys. użytkowników, 713,1 tys. odsłon i 5,4 tys. godzin korzystania, a we wrześniu - 263,7 tys. użytkowników, 859,1 tys. odsłon i 6,8 tys. godzin korzystania.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-rasp-z-wieksza-przewaga-nad-wirtualna-polska-w-mobile-u-olx-pl-przed-gazeta-pl-i-interia-wyniki-z-wrzesnia ##

Z kolei wielokrotnie więcej użytkowników i odsłon miały czołowe serwisy określane jako prawicowe lub konserwatywne. We wrześniu Niezalezna.pl (związana z „Gazetą Polską Codziennie” i „Gazetą Polską”) zanotowała 1,61 mln użytkowników, 19,69 mln odsłon i 363,4 tys. godzin korzystania, wPolityce.pl - 1,44 mln użytkowników, 32,58 mln odsłon i 922,3 tys. godzin, a Fronda.pl - 590,5 tys. użytkowników, 5 mln odsłon i 123,5 tys. godzin.

Przy czym parę lat temu wszystkie te witryny osiągały zdecydowanie niższą odwiedzalność. W 2012 roku wPolityce.pl miało miesięcznie od 147 do 365 tys. użytkowników, Niezalezna.pl - od 181 do 374 tys., a Fronda.pl - od 132 do 217 tys.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"