Oleofarm wycofał wprowadzającą w błąd reklamę D-Vitum Forte

Po tym jak Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot radiowy D-Vitum Forte wprowadza w błąd, bo sugeruje, że w ósmym tygodniu życia płód posiada w pełni rozwinięty układ kostny, produkująca preparat firma Oleofarm wycofała reklamę z emisji.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Oleofarm wycofał wprowadzającą w błąd reklamę D-Vitum Forte

W spocie przedstawiono sytuację, w której podczas wizyty lekarz mówi do pacjentki: „Gratuluję, jest pani w 8 tygodniu ciąży. Widzę, że dziecko ma zdrowe kości bo zażywa pani D-Vitum Forte”. W skardze napisano, że reklama wprowadza w błąd, bo w ósmym tygodniu życia płodowego dziecko ma zaledwie szkielet chrzęstny, więc lekarz nie jest w stanie ocenić stanu zdrowia jego kości. - Rzekoma skuteczność preparatu jest więc „udowadniana” nierealnym badaniem. Ponadto przekaz reklamowy propaguje fałszywą wiedzę medyczną - napisano w skardze.

Firma Oleofarm kilka dni po tym, jak otrzymała z Rady Reklamy informację o złożonej skardze i postawionych w niej zarzutach, 18 lutego br. wycofała spot D-Vitum Forte z emisji. Poinformowała o tym Komisję Etyki Reklamy, nie ustosunkowała się natomiast do zarzutów postawionych spotowi.

Komisja uznała natomiast, że wprowadzała odbiorców w błąd, sugerując, że w ósmym tygodniu życia płód posiada w pełni rozwinięty układ kostny. Według orzeczenia spot wykorzystywał brak doświadczenia i wiedzy odbiorców sugerując skuteczność suplementu diety w prawidłowym rozwoju kości u płodu, co jest niezgodne z aktualną wiedzą medyczną

Mimo to KER uznała, że reklama ta wprowadza odbiorców w błąd sugerując, że w 8 tygodniu życia płód posiada w pełni rozwinięty układ kostny. W jej opinii spot wykorzystuje brak doświadczenia i wiedzy odbiorców sugerując skuteczność suplementu diety w prawidłowym rozwoju kości u płodu, co jest niezgodne z aktualną wiedzą medyczną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele