Omnicom i Interpublic zmniejszyły w ub.r. zatrudnienie o 10 tys. osób

Grupy reklamowe Omnicom (należą do niej m.in. agencje BBDO, DDB Worldwide) i Interpublic (należą do niej m.in. agencje MullenLowe, McCann, Initiative) zmniejszyły w 2020 roku zatrudnienie o ok. 10 tys. osób. W głównej mierze przyczyniła się do tego pandemia koronawirusa i jej wpływ na wyniki sprzedażowe obu holdingów.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Raporty roczne dla dwóch największych grup agencyjnych notowanych na giełdzie w USA pokazują, że Omnicom zmniejszył w 2020 roku liczbę pracowników o około 5900 do 64 100 z 70 000 rok wcześniej, a Interpublic zmniejszył zatrudnienie o 4100 do 50 200 z 54 300 osób.

Redukcja personelu w Omnicom wyniosła 8,4 proc. w porównaniu ze spadkiem przychodów organicznych o 11,1 proc. Z kolei spadek całkowitego zatrudnienia Interpublic wyniósł 7,6 proc. w porównaniu z organicznym spadkiem przychodów o 4,8 proc.

Omnicom, na którego czele stoi prezes i dyrektor generalny, John Wren, dokonał większości cięć w drugim kwartale 2020 roku podczas najgorszej fali pandemii.Wcześniej firma zapowiedziała redukcję zatrudnienia o około 6000 miejsc pracy.

Grupa Interpublic dokonała redukcji zatrudnienia w sposób bardziej rozłożony w czasie, zaczynając od drugiego kwartału i „kontynuując ten proces przez cały rok" - napisano w raporcie rocznym.

Firma Interpublic wypłaciła odprawy dla około 1520 pracowników w ramach wyjątkowej restrukturyzacji związanej z Covid-19.

W sprawozdaniu rocznym nie wyjaśniono utraty dodatkowych 2580 ról, ale przyjmuje się, że niektórzy z tych pracowników otrzymali odprawy w ramach normalnej działalności, a nie z powodu pandemii. Pozostałe stanowiska zostały zlikwidowane w wyniku tego, że pracownicy odchodzili i nie były zatrudniane na ich miejsce nowe osoby.

Omnicom to trzecia co do wielkości grupa agencyjna, a Interpublic piąta pod względem globalnej liczby pracowników.

Inne duże grupy, WPP, Publicis Groupe, Dentsu i Havas, nie ujawniły jeszcze rocznych danych o zatrudnieniu.

Holding WPP wcześniej poinformował, że zlikwidowano 5000 miejsc pracy w pierwszej połowie 2020 r., a Dentsu International zwolnił w grudniu jedno na osiem miejsc pracy poza Japonią - czyli około 6000 stanowisk.

Oznacza to, że od początku 2020 roku zlikwidowano co najmniej 21000 miejsc pracy w 6 największych globalnych grupach reklamowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"