Onet liderem w informacjach i publicystyce, WP.pl przyciąga najdłużej

W styczniu br. z czołowych platform z informacjami i publicystyką ogólnokrajową tylko o2.pl i Gazeta.pl zanotowały niewielkie spadki liczby użytkowników. Liderem zasięgowych jest Onet, TVN24.pl wyprzedza o2.pl i Interię, a najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzających notuje WP.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Onet liderem w informacjach i publicystyce, WP.pl przyciąga najdłużej

Sekcję Onetu (Ringier Axel Springer Polska), jako strony www i aplikacji mobilnej, z kategorii informacji i publicystyki ogólnej (czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) w styczniu br. odwiedziło 9,69 mln internautów (co dało 32,12 proc. zasięgu), każdy spędził tam przeciętnie 31 minut i 50 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Analogiczny dział na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotował 8,64 mln użytkowników, 28,65 proc. zasięgu oraz 36 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ilu-polskich-uzytkownikow-korzysta-z-tiktoka-netflixa-youtube-i-facebooka-w-styczniu-2022-r,7170038146094721a ##

Sekcje informacyjno-publicystyczne trzech kolejnych portali miały bardzo podobne zasięgi. Na TVN24.pl taki obszar zanotował 7,79 mln użytkowników, 25,81 proc. zasięgu oraz 23 minuty i 47 sekund przeciętnego czasu korzystania, na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 7,72 mln internautów, 25,6 proc. zasięgu oraz 13 minut i 36 sekund średniego czasu, a na Interii (Grupa Polsat-Interia) - 7,5 mln użytkowników, 24,84 proc. zasięgu oraz 24 minuty i 59 sekund średniego czasu.

Na portalu Radia ZET część z informacjami i publicystyką ogólnopolską przyciągnął 6,25 mln internautów, z których każdy spędził tam średnio 3 minuty i 18 sekund (to najniższy wynik w rankingu). Natomiast serwis RMF24.pl zanotował prawie 6 mln użytkowników, 19,87 proc. zasięgu oraz 7 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania. Wiosną ub.r. pod marką RMF24.pl uruchomiono radio internetowe, którego można słuchać m.in. na platformie RMFon.pl.

Część informacyjno-publicystyczna Gazeta.pl (Agora) miała 6,06 mln użytkowników, 20,07 proc. zasięgu oraz 16 minut i 12 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego.

Czołową dziesiątkę zamykają sekcje z informacjami i publicystyką ogólnopolską na dwóch portalach dzienników. Na Wyborcza.pl (Agora) taki dział zanotował 5,73 mln użytkowników, 18,98 proc. zasięgu i 17 minut średniego czasu korzystania, a na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 5,27 mln użytkowników, 17,46 proc. zasięgu oraz 7 minut i 5 sekund średniego czasu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-iv-kwartal-2021-fakt-rzeczpospolita,7170040583464577a ##

W obu portalach obowiązują płatne, subskrypcyjne oferty dostępu do treści. Na portalu „Faktu” paywall wprowadzono w połowie 2020 roku, natomiast w serwisach „Gazety Wyborczej” podobna oferta działa od ośmiu lat, na koniec ub.r. korzystało z niej ponad 280 tys. użytkowników.

grafika

W porównaniu z grudniem ub.r. zdecydowana większość serwisów osiągnęła spore wzrosty odwiedzalności. Na Onecie dział informacyjno-publicystyczny zyskał 492,8 tys. użytkowników (to 5,4 proc. w górę) i 35 sekund średniego czasu korzystania (1,9 proc.), a na WP.pl - 990,3 tys. odwiedzających (12,9 proc.) i 31 sekund przeciętnego czasu (1,4 proc.).

Kilkunastoprocentowe wzrosty liczby użytkowników zanotowały też dwie inne platformy. W części informacyjno-publicystycznej Interii przybyło 757,7 tys. internautów (11,2 proc.), a przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego wydłużył się o 32 sekundy (2,2 proc.). Analogiczny obszar Wyborcza.pl zyskał 592,4 tys. użytkowników (11,5 proc.) oraz minutę i 52 sekundy średniego czasu korzystania (12,3 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/radio-najpopularniejsze-stacje-rmf-fm-radio-zet-eska,7170037411309185a ##

Na portalu Radia ZET taki dział osiągnął wzrost o 542,5 tys. użytkowników (9,5 proc.) i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania (13,8 proc.), a na Fakt.pl - 477,6 tys. odwiedzających (10 proc.) i 4 sekundy średniego czasu korzystania (0,9 proc.).

o2.pl i Gazeta.pl ze spadkami

Spadki liczby użytkowników zanotowały jedynie sekcje informacyjno-publicystyczne dwóch portali. Na o2.pl taki obszar stracił 100,6 tys. internautów (to 1,3 proc. w dół), a na Gazeta.pl przy spadku o 28,4 tys. odwiedzających (0,5 proc.) przeciętny czas spędzony przez internautę wydłużył się o minutę i 11 sekund (7,9 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"