Według wyników badania Mediapanel w lipcu br. liczba polskich użytkowników stron i aplikacji Google’a zmalała miesiąc do miesiąca z 28,86 do 28,74 mln, natomiast średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 5 godzin, 59 minut i 23 sekund do 6 godzin, 48 minut i 7 sekund.
YouTube, jako serwis www i aplikacja mobilna, zanotował spadek liczby odwiedzających z 26,68 do 26,18 mln oraz wzrost przeciętnego czasu korzystania z 18 godzin, 4 minut i 26 sekund o 19 godzin, 51 minut i 53 sekund.
W przeglądarkowym Facebooku liczba polskich użytkowników zmniejszyła się z 22,63 do 21,93 mln (przy wzroście średniego czasu korzystania o prawie 7 minut, do 4 godzin, 13 minut i 7 sekund), w konsekwencji serwis spadł z trzeciego na piąte miejsce.
Grupa OLX (oprócz OLX należą do niej m.in. otoModo i otoDom) osiągnęła wzrost z 17,68 do 17,98 mln odwiedzających, dzięki czemu wyprzedziła Grupę Agora. Z kolei w serwisach i aplikacjach Eurozetu liczba internautów zmalała z 11,14 do 10,41 mln,

W Polsce prawie 30 mln internautów
W badaniu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,6 mln (o 0,1 mln mniej niż w czerwcu), a tych korzystających z sieci codziennie - 25,4 mln (też o 0,1 mln mniej niż miesiąc wcześniej).
Onet.pl tuż przed WP.pl

Google.com zanotowało 27,49 mln polskich użytkowników, 92,52 proc. zasięgu oraz godzinę, 52 minuty i 30 sekund przeciętnego czasu korzystania, wobec 22,87 mln internautów, 93,66 proc. zasięgu oraz godziny, 52 minut i 16 sekund miesiąc wcześniej.
Na WP.pl liczba użytkowników zmalała z 17,44 do 16,95 mln, a zasięg z 58,61 do 57,05 proc., przez co portal został wyprzedzony przez Onet.pl, na którym liczba odwiedzających zwiększyła się z 16,97 do 17,02 mln.
Z kolei Gazeta.pl osiągnęła wzrost z 13,04 do 13,57 mln użytkowników i wysunęła się nad o2.pl (wzrost z 13,27 do 13,55 mln). Na Fakt.pl liczba internautów poszła w górę z 10,36 do 11,25 mln, a przeciętny czas korzystania wydłużył się z 12 minut i 48 sekund do 14 minut i 43 sekund.

9,5 godzin na YouTubie, ponad 6 na Netfliksie
Tylko na komputerach Grupa Google zanotowała w lipcu spadek liczby użytkowników z 22,55 do 22,25 mln i wzrost średniego czasu korzystania z godziny, 59 minut i 10 sekund do 2 godzin, 3 minut i 38 sekund.
W przeglądarkowym Facebooku liczba internautów zmalała z 16,62 do 16,03 mln, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 4 godzin i 44 minut do 5 godzin, 2 minut i 6 sekund.
W tej ostatniej statystyce jeszcze lepsze wyniki osiągnęły YouTube (9 godzin, 33 minuty i 49 sekund) oraz przeglądarkowy Netflix (6 godzin, 19 minut i 36 sekund), w którym liczba użytkowników wzrosła z 5,14 do 5,3 mln.

Z polskich portali na komputerach najpopularniejsze jest Allegro, którego przeglądarkową wersję odwiedziło 10,89 mln internautów, spędzając średnio godzinę, 15 minut i 59 sekund.
Na znacznie dłużej odwiedzających przyciągały Onet.pl (2 godziny, 7 minut i 44 sekundy) oraz WP.pl (2 godziny, 2 minuty i 30 sekund), nieco lepszy wynik osiągnęła też Interia.pl (godzina, 30 minut i 52 sekundy).
Onet w mobile’u przed Facebookiem

Na smartfonach i tabletach Grupa Allegro osiągnęła miesiąc do miesiąca wzrost z 19,86 do 20,04 mln użytkowników, dzięki czemu wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska i Grupę RASP.
Natomiast w serwisach i aplikacjach Grupy Google liczba polskich internautów zmalała z 26,53 do 26,3 mln, a na YouTubie - z 24,61 do 23,87 mln.
Na Google.com liczba użytkowników na urządzeniach mobilnych spadła w porównaniu z czerwcem z 22,72 o 22,19 mln, a średni czas spędzony przez każdego - z 32 minut i 48 sekund do 28 minut i 38 sekund.

Przeglądarkowy Facebook zanotował spadek z 16,36 do 15,61 mln internautów (a także przeciętnego czasu korzystania z 52 minut i 15 sekund do 45 minut i 24 sekund) i został wyprzedzony przez Onet.pl, na którym liczba odwiedzających zwiększyła się z 15,75 do 15,84 mln.
Na TikToku prawie 6 godzin dłużej niż na Facebooku
Wśród aplikacji mobilnych czołową dziesiątkę niezmiennie tworzy siedem należących do koncernu Alphabet i trzy oferowane przez Meta Platforms (Facebook, Messenger, WhatsApp).
Aplikacja Google zanotowała spadek liczby użytkowników z 25,09 do 24,55 mln, natomiast średni czas spędzony w niej przez internautę wydłużył się z godziny, 16 minut i 44 sekund do godziny, 36 minut i sekundy.
Podobnie zmieniły się wyniki wielu innych aplikacji. YouTube przy spadku liczby odwiedzających z 23,6 do 22,87 mln zyskał 63 minuty średniego czasu korzystania, a w aplikacji Facebooka liczba internautów zmalała z 22,72 do 22,16 mln, za to przeciętny czas korzystania wydłużył się z 14 godzin, 38 minut i 49 sekund do 16 godzin, 33 minut i 27 sekund.
Natomiast TikTok zanotował spadek z 12,04 do 10,4 mln internautów oraz wzrost średniego czasu korzystania o ponad 2,5 godziny - z 19 godzin, 43 minut i 16 sekund do 22 godzin, 24 minut i 10 sekund.
Zmalał też zasięg aplikacji Shopee - z 8,17 do 6,87 mln użytkowników.
Wśród aplikacji audytowane w badaniu, czyli należących do firm, dla których Polska jest głównym rynkiem działalności, króluje Allegro. Miesiąc do miesiąca osiągnęło wzrost z 11,25 do 11,47 mln użytkowników, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o ponad minutę, do godziny, 20 minut i 14 sekund.
Za to w aplikacji Jakdojade liczba internautów zmniejszyła się z 2,84 do 2,71 mln, a w WP Poczta - z 1,74 do 1,32 mln.











